کد خبر : 179699
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳

حق ملی پوشان تیم‌های نابینایان پایمال نشود

حق ملی پوشان تیم‌های نابینایان پایمال نشود

ایسنا/فارس رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان فارس از رئیس کمیته ملی المپیک خواست تا برای احقاق حق ملی پوشان فوتبال نابینایان تلاش کند. محمدرضا هاشمی نژاد در مراسم قدردانی از ورزشکاران مدال آور المپیکی و پاراالمپیکی فارس، گفت: فوتبالیست های نابینای ما، دیرینه ی پرافتخاری دارند. در حالی که بیش از ۱۰ سال از

حق ملی پوشان تیم‌های نابینایان پایمال نشود

ایسنا/فارس رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان فارس از رئیس کمیته ملی المپیک خواست تا برای احقاق حق ملی پوشان فوتبال نابینایان تلاش کند.

محمدرضا هاشمی نژاد در مراسم قدردانی از ورزشکاران مدال آور المپیکی و پاراالمپیکی فارس، گفت: فوتبالیست های نابینای ما، دیرینه ی پرافتخاری دارند. در حالی که بیش از ۱۰ سال از راه اندازی این رشته در ایران نمی گذرد، تیم ملی فوتبال ۵ نفره ما دوبار در مسابقات المپیک حضور داشته. این تیم در مسابقات ۲۰۱۲ لندن به مقام ششم دست یافت و در ۲۰۱۶ ریو نیز در میان ناباوری نایب قهرمان شد، آن هم با اختلاف یک گل مقابل تیم قدرتمند برزیل در دیدار نهایی.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هیئت نابینایان و کم بینایان فارس، هاشمی‌نژاد افزود: سال گذشته، بچه های ما سهمیه المپیک را در آن هوای شرجی و گرمای شدید به دست آوردند. با توجه به اینکه بخش اعظمی از بازیکنان این تیم را بچه های فارس تشکیل می دهند، من در جریان آماده سازی شان قرار داشتم.

او ادامه داد: آنها مجبور شدند چند مرحله از اردوهای آمادگی را در شهر گناوه، آن هم در ماه های مرداد و شهریور برگزار کنند تا بتوانند به اوج آمادگی برسند و سهمیه المپیک را کسب کنند. آنها برای تحقق این امر، فداکاری و از جان گذشتگی کردند، اما به یکبار در یک تصمیم غیرکارشناسی و نابخردانه، تصمیم بر حذف آنها از المپیک گرفته و تیم دیگری جایگزین آنها شد. واقعا برایم جای سئوال است که این تصمیمات بر چه اساسی گرفته می شود؟ کدام کارشناس، بر اساس چه دلایلی زحمات عزیزان ما را بر باد می دهد؟

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان فارس به این نکته نیز اشاره کرد که بعضی از بچه های این تیم، پیش تر اندک دیدی داشتند و روشنایی را تشخیص می دادند اما همان مقدار را هم در این تمرینات سخت و طاقت فرسا از دست دادند.

هاشمی‌نژاد از صالحی‌امیری، رئیس کمیته المپیک درخواست کرد که اگر سال آینده شاهد برگزاری این رقابت‌بودیم و کشوری به دلیل کرونا از شرکت در رقابت‌ها انصراف داد، با دیپلماسی زمینه جایگزینی ایران به جای کشور انصراف دهنده فراهم شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها