کد خبر : 126749
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

دامنه اعتراضات به شهرهای جدید سودان کشیده شد

دامنه اعتراضات به شهرهای جدید سودان کشیده شد

دامنه اعتراضات به شهرهای جدید سودان کشیده شد اعتراضات و تظاهرات در سودان به منظور مطالبه برکناری رئیس جمهوری این کشور گسترده‌تر شده و مردم دیگر شهرها و مناطق سودان هم به معترضان پیوستند. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، علاوه بر خارطوم دیگر شهرها، روستاها و مناطق جدید در پاسخ به

دامنه اعتراضات به شهرهای جدید سودان کشیده شد
اعتراضات و تظاهرات در سودان به منظور مطالبه برکناری رئیس جمهوری این کشور گسترده‌تر شده و مردم دیگر شهرها و مناطق سودان هم به معترضان پیوستند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، علاوه بر خارطوم دیگر شهرها، روستاها و مناطق جدید در پاسخ به درخواست‌های مخالفان و اتحادیه مشاغل سودان (اپوزیسیون) برای ادامه تظاهرات هفتگی، مطالبه برکناری عمر البشیر، رئیس جمهوری این کشور و لغو وضعیت فوق‌العاده حاکم در کشور به جرگه معترضان پیوستند.

شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی از تظاهرات در شهرهای جدید منتشر کردند، ساکنان مناطق مختلف خارطوم، ام‌درمان و در خارطوم بحری (شهری در ایالت خرطوم) واقع در شمال استان خارطوم نیز ضمن پاسخ به درخواست انجمن مشاغل، دست به تظاهرات زدند. گزارش‌های رسانه‌ای هم از خشونت بی‌حد و اندازه نیروهای امنیتی در حق تظاهرکنندگان شهر “بارا” واقع در غرب ام‌درمان حکایت دارند.

رئیس‌جمهوری سودان برای مهار اعتراضات گسترده مردم ۲۲ فوریه حالت فوق‌العاده در کشور اعلام، دولت ملی را منحل و حاکمان جدیدی در ایالت‌ها گماشت.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها