کد خبر : 179969
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

دانشگاه‌ها در تدوین مکتب شهید سلیمانی پیشقدم شوند

دانشگاه‌ها در تدوین مکتب شهید سلیمانی پیشقدم شوند

ایسنا/اردبیل فرمانده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت سوریه گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور باید نسخه ارزشمند مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را تدوین کرده و در این زمینه پیشقدم باشند. سردار رحیم نوعی‌اقدم ]چهارم دی در همایش بصیرت علوی و فاطمی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: امروز دوستداران سردار دل‌ها حاج قاسم

دانشگاه‌ها در تدوین مکتب شهید سلیمانی پیشقدم شوند

ایسنا/اردبیل فرمانده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت سوریه گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور باید نسخه ارزشمند مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را تدوین کرده و در این زمینه پیشقدم باشند.

سردار رحیم نوعی‌اقدم ]چهارم دی در همایش بصیرت علوی و فاطمی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: امروز دوستداران سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در هر نقطه جهان سعی می‌کنند تا از رفتار، سلوک و سیره این شخصیت وارسته برای خود الگویی شایسته و مناسب پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در مواجهه با کودکان، نوجوانان و جوانان شاهد اظهار محبت آنها به شهید سلیمانی هستیم که قطعا در تداوم مسیر عزتمندانه این شهید والامقام باید سیره و سلوک او به عنوان یک مکتب ارزشمند تدوین و برای نسل‌های آینده به یادگار بماند.

فرمانده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت سوریه از دانشگاه‌ها و مراکز علمی خواست تا در قالب اتاق فکر کار تدوین نسخه‌ ارزشمند مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را آغاز کنند و ما نیز به نوبه خود آماده ارائه دیدگاه‌ها و همچنین خاطراتی از این شهید وارسته هستیم.

نوعی‌اقدم به 3 مؤلفه مدیریت، تربیت و مقاومت در مکتب حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: اولین مؤلفه در این زمینه خدایی بودن و در مسیر الهی حرکت کردن است که قطعا در همه زوایای زندگی شهید سلیمانی حتی در بحران‌ها می‌توان رگه‌هایی از این خدایی بودن را مشاهده کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی همچون مولای خود امام حسین (ع) سعی کرد تا در برابر دشمنان و یاوه‌گویی‌های آنها هیهات منه‌الذله سر داده و اجازه ندهد عزت و عظمت ملت ایران در برابر خواسته نامشروع آنها به مصادره گرفته شده و یا در مورد آن تحریفی رخ بدهد.

نوعی‌اقدم شهید سلیمانی را قهرمان میدان نبرد و بنده مخلص خداوند توصیف کرد و ادامه داد: یکی دیگر از سیره و سلوک شهید سلیمانی حرکت در مسیر اهل بیت و مکتب نجات‌بخش اسلام بود که در حقیقت زمینه عزت و عظمت بیشتر را فراهم کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت‌پذیری را از دیگر مؤلفه‌ها و شاخصه‌های زندگی فردی و اجتماعی شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و اضافه کرد: عده‌ای در لایه پوسته و عده‌ای دیگر در لایه میانی و اندک جماعتی در لایه هسته عشق و ارادت خود را به ولایت نشان می‌دهند در حالی که حاج قاسم سلیمانی مطیع محض ولایت فقیه و اوامر مقام معظم رهبری بوده است.

نوعی‌اقدام بیان کرد: دشمن‌شناسی این شهید وارسته بی‌نظیر بوده به طوری که با شناخت همه‌جانبه از دشمن سعی کرد تا در عرصه دیپلماسی میدانی صحنه‌هایی را به نمایش بگذارد که دشمن در حیرت و مبهوت ماند.

جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس در ادامه سخنان خود اظهار کرد: شناخت جامع و کامل از سیره و سلوک این شهید وارسته ما را در پیمودن مسیر عزتمند انقلاب اسلامی و آرمان شهدا یاری خواهد کرد به گونه‌ای که ما امروز بیش از هر زمان دیگر به وحدت، همگرایی و انسجام در فعالیت‌ها نیاز داریم.

وی دور بودن از هواهای نفسانی،‌ حرکت در مسیر تفکر راهبردی و نفی بروکراسی در مدیریت را از دیگر برجستگی‌های سید شهیدان مقاومت توصیف کرد و گفت: خدمت‌رسانی به مردم تاکید این شهید وارسته بوده به طوری که همواره برای اقشار مختلف مردم که ارباب و ولی نعمت انقلاب اسلامی هستند، ارزش قائل بوده و هیچ وقت سعی نکرده تا در این زمینه از اصل مردم‌داری دوری بگزیند.

نوعی‌اقدم تصریح کرد: احترام به خانواده‌های شهدا مورد تاکید شهید حاج قاسم سلیمانی بوده و در مسیر مقاومت نیز سعی داشت تا شجاع، نترس و با اراده قاعد الهی را در همه امور مورد توجه قرار دهد.

این استراتژیست جنگ و دفاع در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امروز کشور ما با برخی تهدیدها و یاوه‌گویی‌های نظام استکباری روبه‌روست در حالی که ادبیات دیپلماسی کشورمان متفاوت از گذشته به ادبیات انقلابی و مقاومتی تبدیل شده و هیچ‌گونه باجی به دشمن نخواهیم داد.

وی اضافه کرد: غربی‌ها تلاش می‌کنند تا در قدرت موشکی و نظامی ما دخالت کنند در حالی که جمهوری اسلامی ایران تا 99 درصد به اهداف نظامی و موشکی خود دست پیدا کرده و کوچکترین تحرک اسرائیل و رژیم‌های غاصب منطقه را به سختی پاسخ خواهد داد.

نوعی‌اقدم بیان کرد: در حال حاضر قدرت نظامی ما برابر با قدرت دیپلماسی است و در این یکسانی و همخوانی سعی بر این است تا جلوی یاوه‌سرایی‌های دشمن گرفته شود چرا که امروز جمهوری اسلامی ایران هم در زمین و در هوا و دریا به تجهیزات و امکانات مدرن دست پیدا کرده است.

فرمانده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت سوریه اظهار کرد: ما حمایتمان را از سوریه و کشورهای مسلمان منطقه بر نمی‌داریم و سعی و تلاشمان بر این است تا قدرتمان را در منطقه به رخ بکشیم و کوچکترین حرکت نظامی اسرائیل با نابودی ذرات‌خانه‌های آنها روبه‌رو خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در عرصه بین‌المللی و جهانی هیچ مشکلی نداریم اما باید در عرصه داخلی با اعتقاد به توانمندی‌های خودمان سعی کنیم تا مشکلات معیشتی مردم به ویژه اقشار ضعیف و محروم را برطرف کرده و مدیریت توانمند را در این عرصه به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها