کد خبر : 207733
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

دستورالعمل های عمل بالینی برای کمک به تشخیص، درمان آسیب نخاعی ناشی از سوء استفاده از اکسید نیتروژن

دستورالعمل های عمل بالینی برای کمک به تشخیص، درمان آسیب نخاعی ناشی از سوء استفاده از اکسید نیتروژن

به گزارش خبر روز و به نقل از news-medical توصیه‌های تحقیقاتی که امروز در مورد تشخیص و درمان آسیب نخاعی ناشی از سوء استفاده از اکسید نیتروژن منتشر شد، به طور همزمان به عنوان دستورالعمل‌های رسمی بالینی توسط انجمن عصب‌شناسان بریتانیا پذیرفته شده‌اند. سرعت بی‌سابقه در تبدیل تحقیقات به عمل ضروری است زیرا موارد پزشکی

به گزارش خبر روز و به نقل از news-medical توصیه‌های تحقیقاتی که امروز در مورد تشخیص و درمان آسیب نخاعی ناشی از سوء استفاده از اکسید نیتروژن منتشر شد، به طور همزمان به عنوان دستورالعمل‌های رسمی بالینی توسط انجمن عصب‌شناسان بریتانیا پذیرفته شده‌اند. سرعت بی‌سابقه در تبدیل تحقیقات به عمل ضروری است زیرا موارد پزشکی سوء استفاده از اکسید نیتروژن به موازات افزایش استفاده از چیزی که در حال حاضر دومین داروی تفریحی محبوب در بین جوانان در بریتانیا است، افزایش می‌یابد.

استفاده تفریحی از اکسید نیتروژن (N2O – همچنین به عنوان گاز خنده شناخته می شود) می تواند منجر به انحطاط ترکیبی تحت حاد نخاع (N2O-SACD) شود، وضعیتی که می تواند باعث ناتوانی جدی و دائمی در جوانان شود. در حالی که در صورت تشخیص زودهنگام ممکن است به طور موثر درمان شود، معمولاً به اشتباه تشخیص داده می شود و به طور نامناسب درمان می شود. هیچ دستورالعمل درمانی توافق شده ای قبلا وجود نداشته است.

تحقیقات جدید بر اساس پروژه ای برای بهبود تشخیص و درمان N2O-SACD در بیمارستان سلطنتی لندن است، جایی که یک مورد جدید به طور متوسط هفته ای یک بار ارائه می شود. اکثریت بیماران با ناتوانی در راه رفتن، زمین خوردن و گزگز یا از دست دادن حس در پاها و دست ها مراجعه می کنند. علائم دیگر شامل ضعف و فوریت مثانه یا روده یا بی اختیاری بود. نکته مهم، این است که بیماران اغلب به استفاده از اکسید نیتروژن اشاره نمی کنند، احتمالاً به این دلیل که آن را با علائم خود مرتبط نمی دانند، یا به این دلیل که احساس می کنند انگ در ارتباط با افشای استفاده از آن وجود دارد. نویسندگان پیشنهاد می کنند که پزشکان باید از شیوع سوء استفاده از اکسید نیتروژن در منطقه خود آگاه باشند و برای تعیین اینکه آیا سوء استفاده از اکسید نیتروژن باعث ایجاد علائم می شود یا خیر، تحقیقات دقیقی انجام دهند.

نویسنده ارشد Alastair Noyce، استاد نورولوژی و نوروپیدمیولوژی در Queen Mary و مشاور نورولوژیست، گفت:

“ما این دستورالعمل‌های عملی را برای استاندارد کردن مراقبت‌ها برای بیمارانی که به دلیل استفاده تفریحی از اکسید نیتروژن آسیب دیده‌اند، تهیه کرده‌ایم. اگر به درستی اجرا شوند، اطمینان حاصل می‌شود که بیماران درمان مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. امیدواریم با بهبود فشار بر بیمارستان‌ها نیز کاهش یابد. کارایی بخش اورژانس و کاهش پذیرش غیرضروری.

استفاده تفریحی از اکسید نیتروژن خطر قابل توجهی برای آسیب به سیستم عصبی به ویژه نخاع دارد که در صورت برداشتن آن قابل درمان است. این دستورالعمل‌های مهم تمرین بالینی نحوه تشخیص، تشخیص و مهم‌تر از همه، درمان افرادی را که در بخش‌های اورژانس با چنین علائمی مراجعه می‌کنند، و از ناتوانی عصبی طولانی‌مدت جلوگیری می‌کند.

پروفسور تام وارنر، رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب بریتانیا

این مقاله توسط محققان واحد عصب‌شناسی پیشگیری (دانشگاه کوئین مری لندن) و بیمارستان سلطنتی لندن (بارتز سلامت NHS Trust)، با همکاری همکارانی از بیمارستان‌های دانشگاهی بیرمنگام بنیاد NHS، رهبری شد. بازسازی جراحی و مرکز تحقیقات میکروبیولوژی، NIHR بیرمنگام. بیمارستان های دانشگاه ناتینگهام NHS Trust; دانشکده پزشکی، دانشگاه ناتینگهام؛ مرکز منچستر برای علوم اعصاب بالینی، بنیاد NHS اتحاد مراقبت شمالی; سندول و وست بیرمنگام NHS Trust.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها