کد خبر : 188296
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

دستگیری عاقد ۱۲۰ مورد کودک همسری در شهرستان نمین

دستگیری عاقد ۱۲۰ مورد کودک همسری در شهرستان نمین

ایسنا/اردبیل دادستان شهرستان نمین از دستگیری عاقد ۱۲۰ مورد کودک همسری در شهرستان نمین خبرداد. عظیم اکبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  با بررسی‌های انجام‌یافته متهمان شناسایی عاقد روانه زندان و دو دفترخانه پلمب شد. دادستان شهرستان نمین ادامه داد: با اشاره به تشکیل پرونده در این ارتباط نیز گفت: تمامی متهمان شناسایی‌شده اهل آبی‌بیگلوی شهرستان

دستگیری عاقد ۱۲۰ مورد کودک همسری در شهرستان نمین

ایسنا/اردبیل دادستان شهرستان نمین از دستگیری عاقد ۱۲۰ مورد کودک همسری در شهرستان نمین خبرداد.

عظیم اکبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  با بررسی‌های انجام‌یافته متهمان شناسایی عاقد روانه زندان و دو دفترخانه پلمب شد.

دادستان شهرستان نمین ادامه داد: با اشاره به تشکیل پرونده در این ارتباط نیز گفت: تمامی متهمان شناسایی‌شده اهل آبی‌بیگلوی شهرستان نمین که با ضمانت اخذشده عقد کرده بودند به‌جرم عقد کردن دختران زیر سن قانونی روانه زندان شدند.

وی اضافه کرد: دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم در راستای احقاق حقوق عامه و جلوگیری از ترویج این فرهنگ نادرست و اشتباه ورود پیدا کرده است و جرم 6 ماه تا 3 سال برای متهمان در نظر گرفته شده است که این اتهام شامل خانواده‌های دختر و پسر می‌شود که در این امر دخیل بوده‌اند.

اکبری یکی از علل افزایش آسیب‌های اجتماعی ازدواج زودهنگام دختران دانست و گفت: این اتفاق در برخی مناطق همچنان ادامه دارد در حالی که این موضوع نتایج بسیار منفی در زندگی افراد بعد از رسیدن به سن قانونی دارد و علاوه بر رها کردن دوران تحصیل خود مجبور به وارد شدن به یک زندگی مشترک کاملاً بی‌اطلاع هستند.

به گفته وی  نیاز است در این زمینه رصدهای همه‌جانبه داشته باشیم تا بتوانیم از حقوق کودکان به‌نحو احسن دفاع کنیم و شاهد ریشه‌کن کردن این فرهنگ غلط بین مردم باشیم که انتظار می‌رود در این راستا خانواده‌ها نیز با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها