کد خبر : 127055
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

دستگیری 14 حفار غیرمجاز در یک منطقه تاریخی شهرکرد

دستگیری 14 حفار غیرمجاز در یک منطقه تاریخی شهرکرد

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: 14 حفار غیرمجاز در روستای دستگرد امامزاده شهرستان شهرکرد دستگیر شدند. به گزارش ایسنا ، محمود ابراهیمی اظهار کرد: به دنبال گزارش‌های رسیده به واحد اطلاعات و اخبار یگان حفاظت مبنی بر کاوش در منطقه تاریخی کمه روستای دستگرد امامزاده و

دستگیری 14 حفار غیرمجاز در یک منطقه تاریخی شهرکرد

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: 14 حفار غیرمجاز در روستای دستگرد امامزاده شهرستان شهرکرد دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا ، محمود ابراهیمی اظهار کرد: به دنبال گزارش‌های رسیده به واحد اطلاعات و اخبار یگان حفاظت مبنی بر کاوش در منطقه تاریخی کمه روستای دستگرد امامزاده و با هماهنگی مقام قضایی و رئیس پاسگاه این روستا و زیرنظر گرفتن تردد خودروهایی با پلاک‌های غیربومی محل حفاران غیرمجاز محاصره و هفت متخلف حین عملیات حفاری دستگیر شدند.

وی افزود: با همکاری یکی از متهمان محل اختفای سرکردگان این باند در شهر سفیددشت از توابع شهرستان بروجن شناسایی و در عملیات جداگانه دیگری با همکاری مقام قضایی و نیروی انتظامی هفت متهم دیگر دستگیر شدند.

ابراهیمی تصریح کرد: از مجموع 14 متهم دستگیر شده 13 نفر غیربومی و اهل استان‌های اصفهان، تهران، کرمان و یک نفر بومی است.

وی بیان کرد: از دستگیرشدگان آلات و ادوات حفاری، دستگاه فلزیاب، مواد شیمیایی خنثی کننده گاز، لباس‌های مخصوص خنثی کننده گاز و مقادیری مواد مخدر از نوع شیشه، تریاک و هروئین کشف و ضبط شد.

ابراهیمی اضافه کرد: متهمان پس از تحقیقات و سپری کردن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

براساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، وی گفت: به استناد ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی، ممنوع بوده و متخلفان به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شوند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها