کد خبر : 205312
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴

دنبال کار میگردی؟ بیشتر به روابط ضعیف تکیه کنید تا روابط قوی!

دنبال کار میگردی؟ بیشتر به روابط ضعیف تکیه کنید تا روابط قوی!

به گزارش خبر روز و به نقل از sciencenews کلید رسیدن به شغل رویایی شما می تواند ارتباط با یک آشنا و سپس ارسال یک پیام واحد به یک آشنای معمولی در رسانه های اجتماعی باشد. محققان در 16 سپتامبر گزارش دادند که این نتیجه یک مطالعه پنج ساله بر روی بیش از 20 میلیون

به گزارش خبر روز و به نقل از sciencenews کلید رسیدن به شغل رویایی شما می تواند ارتباط با یک آشنا و سپس ارسال یک پیام واحد به یک آشنای معمولی در رسانه های اجتماعی باشد.

محققان در 16 سپتامبر گزارش دادند که این نتیجه یک مطالعه پنج ساله بر روی بیش از 20 میلیون کاربر در سایت شبکه حرفه ای LinkedIn است. این مطالعه اولین تلاش در مقیاس بزرگ برای آزمایش تجربی یک نظریه تقریباً 50 ساله علوم اجتماعی است که می گوید پیوندهای اجتماعی ضعیف برای پیشرفت در زندگی، از جمله یافتن شغل خوب، بیشتر از پیوندهای قوی مهم هستند.

داشون وانگ، دانشمند شبکه ای از دانشگاه نورث وسترن در ایوانستون ایالت، که یک مقاله چشم انداز را در همان شماره Science نوشت، می گوید: «نظریه کراوات ضعیف یکی از مشهورترین و مورد استنادترین یافته ها در علوم اجتماعی است. این مطالعه “اولین شواهد علّی را برای این ایده پیوندهای ضعیف که تحرک شغلی را توضیح می دهد ارائه می دهد.”

مارک گرانووتر، جامعه شناس از دانشگاه استنفورد، نظریه پیوند ضعیف را در سال 1973 ارائه کرد. این نظریه، که نزدیک به 67000 استناد علمی به دست آورده است، به این ایده بستگی دارد که انسان ها در حوزه های اجتماعی قرار می گیرند که از طریق پل ها به هم متصل می شوند (SN: 8/13/03). این پل‌ها نشان‌دهنده پیوندهای اجتماعی ضعیف بین مردم هستند و به افرادی که دسترسی به قلمروهای ایده‌ها و اطلاعات جدید، از جمله در مورد بازار کار را دارند، می‌دهند.

اما این نظریه تاثیرگذار در سال های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است. به ویژه، تجزیه و تحلیل سال 2017 در مجله اقتصاد کار از 6 میلیون کاربر فیس بوک نشان داد که افزایش تعامل با یک دوست آنلاین، در نتیجه تقویت آن پیوند اجتماعی، احتمال کار با آن دوست را افزایش می دهد.

در مطالعه جدید، لینکدین به سینان آرال، یک اقتصاددان مدیریتی در MIT، و تیمش اجازه دسترسی به داده‌های الگوریتم People You May Know این شرکت را داد که ارتباطات جدید را به کاربران توصیه می‌کند. در طول پنج سال، اپراتورهای سایت رسانه‌های اجتماعی از هفت تغییر الگوریتم برای کاربرانی که فعالانه به دنبال ارتباط بودند، استفاده کردند که هر کدام سطوح مختلفی از روابط ضعیف و قوی را به کاربران توصیه می‌کنند. در این مدت، 2 میلیارد کراوات جدید و 600000 تغییر شغل در سایت ذکر شد.

آرال و همکارانش قدرت پیوند را از طریق تعداد اتصالات متقابل لینکدین و پیام‌های مستقیم بین کاربران اندازه‌گیری کردند. جابجایی شغل زمانی رخ داد که دو معیار برآورده شد: جفتی که حداقل یک سال قبل از پیوستن کارجو به همان شرکتی که کاربر دیگر در LinkedIn متصل شده است. و کاربری که برای اولین بار به شرکت ملحق شد حداقل یک سال قبل از ورود کاربر دوم به شرکت در آنجا بود. این معیارها تا حدی برای از بین بردن موقعیت هایی بود که این دو ممکن بود به طور تصادفی در یک شرکت قرار بگیرند.

A screenshot of LinkedIn's 'People You May Know' page

به طور کلی، این تیم دریافتند که روابط ضعیف بیشتر به تغییرات شغلی منجر می شود تا روابط قوی. اما این مطالعه پیچ و تابی به این نظریه اضافه می‌کند: هنگام شکار شغل، دوستان سطح متوسط ​​نسبت به نزدیک‌ترین دوستان یا غریبه‌های نزدیک مفیدتر هستند. آرال می گوید، این دوستانی هستند که شما تقریباً 10 ارتباط با آنها دارید و به ندرت با آنها تعامل دارید. آنها هنوز هم پیوندهای ضعیفی دارند، اما ضعیف ترین پیوندها نیستند.»

محققان همچنین دریافتند که وقتی یک کاربر پیوندهای ضعیف بیشتری را به شبکه خود اضافه می کند، آن فرد به طور کلی برای مشاغل بیشتری درخواست می دهد که به مشاغل بیشتر تبدیل می شود. اما این یافته فقط در مورد مشاغل بسیار دیجیتالی شده، مانند مشاغلی که به شدت به نرم افزار وابسته هستند و کار از راه دور قابل انجام است، اعمال می شود. پیوندهای قوی برای برخی از جویندگان کار خارج از حوزه دیجیتال سودمندتر از پیوندهای ضعیف بود. آرال مشکوک است که این نوع مشاغل ممکن است محلی تر باشند و در نتیجه به اعضای جوامع فشرده متکی باشند.

کامرون پیرسی، دانشمند شبکه ای از دانشگاه کانزاس در لارنس که نه در مطالعه سال 2017 و نه در مطالعه اخیر شرکت نداشت، می گوید این یافته که جویندگان کار باید به آشنایان سطح متوسط ​​تکیه کنند، مطالعات کوچکتر را تأیید می کند.

این شواهد نشان می‌دهد که ضعیف‌ترین آشنایان اطلاعات کافی در مورد نامزد شغلی ندارند، در حالی که نزدیک‌ترین دوستان اطلاعات زیادی در مورد نقاط قوت و معایب نامزد دارند. پیرسی می‌گوید: «این نقطه شیرین با روابط متوسط ​​وجود دارد که می‌خواهید آن‌ها را تضمین کنید، زیرا آن‌ها چند نفر را می‌شناسند که شما می‌شناسید».

اما او و دیگران نیز نگرانی های اخلاقی را در مورد مطالعه جدید مطرح می کنند. پیرسی نگران تحقیقاتی است که فضاهای رسانه های اجتماعی افراد را دستکاری می کند بدون اینکه به وضوح و آشکار نشان دهد که انجام شده است. در مطالعه جدید، کاربران لینکدین که برای توصیه های اتصال از صفحه «شبکه من» بازدید کردند – که کمتر از 5 درصد از کاربران فعال ماهانه سایت را تشکیل می دهند – به طور خودکار وارد آزمایش شدند.

و مشخص نیست که لینکدین، که محققان آن از نویسندگان همکار این مطالعه هستند، چگونه از این اطلاعات برای حرکت رو به جلو استفاده خواهد کرد. پیرسی می‌گوید: «وقتی در مورد کار افراد، توانایی آن‌ها برای کسب درآمد صحبت می‌کنید، این مهم است. این شرکت «باید پیوندهای ضعیف را توصیه کند، نسخه ای از الگوریتمی که منجر به دستیابی به شغل بیشتر می شود، اگر هدف آن ارتباط افراد با کار است. اما آنها در این مقاله چنین نتیجه‌گیری نمی‌کنند.»

محدودیت دیگر این است که داده های تجزیه و تحلیل شده فاقد اطلاعات جمعیت شناختی حیاتی در مورد کاربران هستند. به گفته محققان، این به دلایل حفظ حریم خصوصی بود. وانگ از Northwestern می گوید، اما تجزیه نتایج بر اساس جنسیت بسیار مهم است، زیرا برخی شواهد نشان می دهد که زنان – اما نه مردان – باید برای پیشرفت حرفه ای به پیوندهای ضعیف و قوی تکیه کنند.

با این حال، با توجه به اینکه بیش از نیمی از مشاغل به طور کلی از طریق روابط اجتماعی یافت می شوند، یافته ها می تواند افراد را به سمت راه های بهتری برای یافتن شغل در محیط پر فراز و نشیب امروز راهنمایی کند. ممکن است این توصیه ها را در لینکدین دیده باشید و ممکن است آنها را نادیده گرفته باشید. آرال می گوید: “اوه، من واقعاً آن شخص را نمی شناسم.” اما ممکن است به خودتان بدی کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها