کد خبر : 209403
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲

راه های شناسایی کپی بودن پایان نامه ها

راه های شناسایی کپی بودن پایان نامه ها

کپی کردن پایان نامه از پژوهش های دیگران، یکی از متداول ترین مشکلات دانشجویان ارشد و دکترا است. علت اصلی کپی کردن پایان نامه، ناآگاهی دانشجویان از انجام اصول و مراحل پایان نامه است. هر پایان نامه دارای اصول مشخص علمی می باشد که این اصول باید در مراحل پایان نامه رعایت گردد. عدم دانش

کپی کردن پایان نامه از پژوهش های دیگران، یکی از متداول ترین مشکلات دانشجویان ارشد و دکترا است. علت اصلی کپی کردن پایان نامه، ناآگاهی دانشجویان از انجام اصول و مراحل پایان نامه است. هر پایان نامه دارای اصول مشخص علمی می باشد که این اصول باید در مراحل پایان نامه رعایت گردد. عدم دانش تخصصی و برون سپاری پایان نامه به مؤسسات غیرمعتبر، منجر به کپی کردن پایان نامه میگردد که این مشکلات توسط اساتید به راحتی قابل شناسایی است. در این مقاله راه های تشخیص کپی بودن و داده سازی کردن پایان نامه برای شما مشخص شده است.

راهکارهای تشخیص کپی بودن پایان نامه

استفاده از موضوعات نادرست و غیرعلمی

انتخاب موضوعات نامناسب علمی و نداشتن مقاله بیس معتبر یکی از مهم ترین مشکلات موضوعات پایان نامه های غیر علمی و نامعتبر می باشد. انتخاب این موضوعات به وسیله تغییر کلماتی از موضوعات پایان نامه ها انجام شده پیشین می باشد که قرار است از روی آن پایان نامه ها کپی پیست گردد. سایت های ایران داک و به ویژه سایت پژوهشیار که برای تشخیص کپی بودن موضوع و تشخیص میزان همانند جویی طراحی شده اند دارای مشکلات متعدد هستند که نمی توانند کپی بودن پایان نامه ها را تشخیص دهند. این سایت ها متاسفانه دارای باگ های متعددی از قبیل تغییر کلمات و تغییر فعل جملات نمی باشند. اغلب مؤسسات غیرمعتبر از این باگ های این سایت ها استفاده می کنند و پایان نامه های کپی شده خود را به دانشجویان تحویل می دهند.

تشخیص کپی بودن پروپوزال

یکی دیگر از راه های تشخیص کپی بودن پایان نامه؛ در انجام پروپوزال است. به طور مثال برای انجام بهترین پایان نامه ، دانشجو باید به نحوه نوشتن قسمت های پروپوزال طبق اصول علمی مشخص شده، دقت نماید. عدم داشتن نوآوری مشخص نسبت به پژوهش های پیشین یکی از راه های تشخیص کپی بودن پایان نامه در بخش نوآوری پروپوزال می باشد. در انجام بهترین پایان نامه مدیریت،مانند دیگر رشته ها و گرایش ها، اصول علمی مشخصی باید در هر پروپوزال رعایت گردد. این اصول شامل تناسب روش تحقیق مدیریتی و نوع کلمات استفاده شده در عنوان می تواند باشد. استفاده از مقالات نامرتبط در متن پروپوزال نیز یکی دیگر از راه های شناسایی کپی بودن پروپوزال است.

دوره جامع و کاربردی انجام پروپوزال ارشد و دکترا

تصویب پروپوزال های غیرمعتبر

بعد از تصویب پروپوزال های نامعتبر و غیرعلمی، مشکلات دانشجو تازه شروع می گردد. در صورتی که یک پروپوزال غیرمعتبر به تصویب برسد، دانشجو باید در ادامه به دنبال انجام و پیاده سازی این پروپوزال اشتباه نماید. عدم دقت اساتید در تصویب پروپوزال های نامعتبر یکی از مشکلات است ولی اساتید نیز در این باره هیچ مسئولیتی را قبول نخواهند کرد. بنابراین، دانشجو موظف به انجام درست و علمی مراحل پایان نامه از انتخاب موضوع تا تصویب پروپوزال و سپس انجام فصل های پایان نامه می باشد.در انجام بهترین پایان نامه مدیریت ساخت، دانشجو باید در همان ابتدا از انتخاب موضوع و تصویب آن، از مراحل درست انتخاب موضوع آگاهی داشته باشد.در غیر این صورت موضوعاتی را تصویب می کند که در ادامه با مشکلات متعدد روبرو خواهد شد.برای هر رشته و گرایش دانشگاهی، دانش تخصصی وجود دارد که باید در هر بخش، علاوه بر نگارش ثابت، رعایت گردد

تشخیص کپی بودن پیشینه تحقیق

یکی دیگر از راه های تشخیص کپی بودن پایان نامه، پیشینه های تحقیقی است که در پروپوزال و در فصل دوم پایان نامه آورده شده است.به عنوان مثال کاربردی، برای انجام بهترین پایان نامه مدیریت بازرگانی، باید دانشجو این رشته از مقالات معتبر و مرتبط با موضوع خود در پیشینه تحقیق استفاده نماید. استفاده از مقالات نامرتبط و غیرجدید ناشی از کپی بودن این قسمت می باشد.انجام پایان نامه در هر رشته نیاز به دانش تخصصی آن گرایش و رشته است که می تواند از ابزارها و نرم افزار های درستی نیز برای انجام آن استفاده نماید ولی پایان نامه های ضعیف و کپی شده، این ویژگی را نخواهند داشت. شناسایی کپی بودن پایان نامه شاید برای دانشجو کمی زمان بیشتری نیاز داشته باشد و برای اساتید بسیار راحت تر قابل تشخیص است.کپی بودن پایان نامه همچنین به معنی عدم انجام پایان نامه محسوب می گردد و هیچ ارزش علمی برای این نوع پژوهش ها وجود نخواهد داشت.

ارزان بودن پایان نامه های کپی

ارزان بودن یکی از راه های تشخیص کپی بودن پایان نامه برای دانشجویان است که قصد برون سپاری پایان نامه را دارند. هیچ ارزانی، بدون حکمت نخواهد بود و هر خدمات یا محصولی دارای قیمت مشخص است. انجام پایان نامه دارای مراحلی از قبیل ترجمه تخصصی برای هر مقاله، دانش تخصصی محقق که دارای آموزش های تخصصی در مورد روش تحقیق، مراحل پایان نامه و زمان زیادی که نیاز به تجزیه و تحلیل با نرم افزار و سپس خروجی خواهد داشت در کنار مدت زمان زیاد برای تفکر در مورد نحوه تحلیل هر بخش برای نگارش پایان نامه دارد را در نظر بگیرید و با محاسبه این هزینه ها متوجه خواهید شد که انجام پایان نامه ارزان فقط یک توهم برای دانشجویان است که به دنبال اتمام پایان نامه هستند. این دانشجویان، بهترین منابع درآمدی برای مؤسسات غیرمعتبر پایان نامه هستند که از این فرصت ها استفاده می کنند. عدم آگاهی و آموزش دانشجویان از آنچه باید برای انجام پایان نامه طی گردد، ریشه اصلی بسیاری از کپی کردن ها و داده سازی کردن های در انجام پایان نامه های ارشد و دکترا خواهد بود.

مشکلات سایت های ایران داک و پژوهشیار در همانند جویی پایان نامه ها

سایت هایی مانند ایران داک که زیرنظر وزارت علوم هستند و همچنین سایت هایی مانند پژوهشیار که توسط دانشگاه آزاد برای تعیین همانند جویی پایان نامه با پژوهش های پیشین طراحی شده اند دارای مشکلات فرآوانی هستند که به راحتی قابل دور زدن می باشند. سایت ایران داک دارای عملکرد بهتری نسبت به پژوهشیار می باشد. به دلیل این که سایت پژوهشیار بسیار ناشیانه طراحی شده است.در سایت همانند جویی پژوهشیار، کلمات را به عنوان کپی بودن پایان نامه تشخیص می دهد که این یکی از غیرعلمی ترین راه ها برای تشخیص کپی بودن پایان نامه ها است. در هر پایان نامه ممکن است بیش از هزاران کلمه مشترک با دیگر پایان نامه های حوزه خود وجود داشته باشد و تکرار این کلمات به معنای کپی بودن پایان نامه نمی باشد. با این مشکلات، هیچ پایان نامه ای نمی تواند دارای همانندجویی کمی باشد. به دلیل این که کلمات تخصصی در اکثر پایان نامه های یک حوزه مشترک است و این به معنای همانندجویی محسوب نمی گردد. تشخیص جملات تکراری با وجود تغییر فعل آن ها یکی از بهترین راه های تشخیص کپی بودن پایان نامه ها می تواند باشد که در هیچ یک از این سایت های طراحی شده، این امکان تشخیص قرار داده نشده است.از طرفی، وجود این مشکلات منجر به فریب دانشجویان در انجام پایان نامه شده است. به دلیل این که دانشجویی که پایان نامه خود را به مؤسسات نامعتبر برون سپاری کرده است، دلخوش به تشخیص کپی بودن پایان نامه در داخل این سایت ها است که منجر به مشکلات بعدی برای دانشجو می گردد.

معرفی بهترین مؤسسه انجام پایان نامه

مؤسسه انجام پایان نامه باید براساس اصول علمی هر پایان نامه را انجام دهد که انجام درست این مراحل نیاز به زمان و هزینه خواهد داشت. بهترین مؤسسه دارای آموزش های تخصصی است که دانشجو را از نحوه انجام پایان نامه اصولی باخبر خواهد کرد.

انجام جلسه دفاع پایان نامه

انجام پاورپوینت جلسه دفاع، نیز مانند دیگر مراحل پایان نامه از انتخاب موضوع تا انتها، نیاز به آموزش و مهارت های تخصصی دارد که دانشجو باید از آن برای برگزاری جلسه دفاع پایان نامه استفاده نماید. بهترین دوره آموزشی جلسه دفاع، در سایت مهرداد سیویل برای دانشجویان ارشد و دکترا تهیه شده است که دانشجویان می توانند با مهارت های ساخت پاورپوینت حرفه ای برای جلسه دفاع و همچنین اصول سخنرانی علمی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات متعددی از قبیل کپی کردن جملات پایان نامه بر روی هر اسلاید پاورپوینت پایان نامه روبرو خواهند شد که مشکلات آن ها نیز دوبرابر بیشتر خواهد کرد.برون سپاری پاورپوینت به افراد غیرمعتبر و غیرکارشناس، نیز از مشکلات بعدی دانشجویانی است که قرار است، پژوهش خود را به بدترین شکل ممکن ارائه دهند. بسیاری از پایان نامه های کپی شده، در جلسه دفاع رد می شود و عدم پذیرش آن، مهر آخر تلف کردن زمان و هزینه دانشجو در این مسیر اشتباه است. عدم آموزش در مسیر پایان نامه برای دانشجویان در سطح مقطع ارشد و دکترا برای هیچ کس قابل توجیه نخواهد بود. بالاترین سطح علمی در جهان، سطح مقطع ارشد و دکترا است و دانشجو در این مقاطع تحصیلی باید بیشترین آموزش علمی را ببینند تا برای انجام پایان نامه باکیفیت آماده شوند. دانشجویی که در بالاترین سطح علمی آموزش تخصصی نمی بیند نمی تواند به عنوان قربانی تلقی گردد. مشکلات در انجام پایان نامه در اصفهان، تهران و دیگر کلان شهر های ایران بسیار نادرست است ولی عدم آموزش بر این مشکلات اضافه می کند و زمان و هزینه دانشجو را تلف خواهد کرد. برای آموزش و مشاوره تخصصی یکی از بهترین مؤسسات تخصصی پایان نامه مهرداد سیویل را می توانیم به عنوان معتبرترین شرکت تخصصی به شما معرفی کنیم که میتوانید از بسیاری از این مشکلات کپی بودن پایان نامه در این مسیر جلوگیری نمایید.

آموزش تخصصی و حرفه ای جلسه دفاع پایان نامه

خدمات آموزشی، مشاوره و تخصصی پایان نامه

جهت مشاوره و انجام صفر تا صد پايان نامه و جلسه دفاع با شماره ارتباطی ٠٩١٣٣٨٦٢٧٧٦ در تلگرام و واتس اپ در ارتباط باشيد ؛ جهت پاسخ گویی سریعتر و تخصصی تر ، رشته و گرایش خود را در تلگرام یا واتس آپ ارسال نمایید (اولويت با پيام های تلگرامی است).

با توجه به اين كه اكثر مشكلات متداول دانشجويان در انجام پايان نامه ناشی از عدم آگاهی و آموزش تخصصی اين مراحل علمی مي باشد ؛ براي آموزش تخصصي تر هر يك از اين اين مراحل می توانید با سرمایه گذاری بر روی اين دوره های تخصصی پروپوزال، پایان نامه و همچنین دوره جامع آموزشی جلسه دفاع كه در سایت مهرداد سیویل قرار داده شده است، آن ها رو تهيه فرماييد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها