روند توزیع روغن جامد در کشور بهبود مییابد
ایسنا/خراسان جنوبی معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکههای توزیعی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: در کارگروه تنظیم بازار بر روی قیمت تجدید نظر شده که امید است روند توزیع کشوری روغن جامد خوراکی در کشور بهتر شود. سید داود موسوی، امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن در بازدید از فروشگاههای زنجیرهای مرکز خراسان جنوبی افزود: از
ایسنا/خراسان جنوبی معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکههای توزیعی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: در کارگروه تنظیم بازار بر روی قیمت تجدید نظر شده که امید است روند توزیع کشوری روغن جامد خوراکی در کشور بهتر شود.
سید داود موسوی، امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن در بازدید از فروشگاههای زنجیرهای مرکز خراسان جنوبی افزود: از آنجا که برای تامین ورق حلب با مشکل مواجه شدیم و عملا مقرون به صرفه نبود، کمبود روغن را در سطح کشور شاهد بودیم.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، وی بیان کرد: کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، روغن و شکر با توجه به اهمیت سبد خانوار مردم، در سطح کلان در کارگروه تنظیم بازار طبقهبندی شده است.
معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکههای توزیعی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: هر هفته جلسات ستاد تنظیم بازار با مشارکت دستگاههای مربوطه برگزار و درخصوص تامین، توزیع و قیمت کالاها تصمیمگیری میشود تا شرایط خوبی برای مردم فراهم شود.
وی با بیان اینکه سهمیههای استانی براساس برش استانی و جمعیت هر استان ابلاغ میشود، افزود: طی بازدیدی که دیشب از فروشگاههای سطح شهر بیرجند داشتیم، روغن مایع به فور وجود دارد اما روغن جامد با کمبود مواجه است.
موسوی گفت: در زمینه تامین شکر نیز هماهنگی از طریق کارگروه تنظیم بازار اتفاق افتاده است و آخرین قیمت مصوب شکر خانوار تا ۲ یا سه ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ تغییر نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر تنظیم بازار هشت هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است افزود: اگر در زمینه شکر در استانها کمبود باشد، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید مراتب را اعلام و نسبت به دریافت سهیمه اقدام کند.
معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکههای توزیعی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: بر پایه قیمت شکر، قیمت هر کیلوگرم قند بستهبندی نیز حداکثر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.
وی در ارتباط با تخفیفاتی که در فروشگاههای زنجیرهای لحاظ میشود گفت: بعضا تبلیغات درخصوص تخفیفات غیرمتعارف در فروشگاههای زنجیرهای سبب جذب مشتری میشد که این موضوع در کشور دچار چالش شد.
موسوی ادامه داد: در این زمینه جلسهای برگزار و مقرر شد فروشگاههای زنجیرهای قیمت خود را ارائه دهند و به تخفیفات کار نداشته باشند؛ وقتی کد شناسه اسکن میشود، قیمت موجودی قبل را هم نشان دهد.
وی گفت: براساس این ساختار باید کالاهایی که در گذشته خریداری شده با همان قیمت قبل به فروش برسد و از این ترفند به عنوان تخفیف استفاده نشود.
معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکههای توزیعی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان افزود: در برخی استانها استانداران براساس شرایط استان مصوبات کارگروه تنظیم بازار را لغو میکنند که این موضوع از لحاظ ما ایراد دارد.
وی یادآور شد: هر آنچه در کارگروه تنظیم بازار کشور تعیین میشود در تمامی استانها باید رعایت شود این در حالیست که در برخی استانها مصوبات رعایت نمیشود.
انتهای پیام
منبع:ایسنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0