با ما همراه باشید

اخبار 42

شاد جایگزین آموزش نیست/قاعده محاسبه حق التدریس شاغلان تغییری نکرده است

منتشر شده

در

شاد جایگزین آموزش نیست/قاعده محاسبه حق التدریس شاغلان تغییری نکرده است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاد جایگزین آموزش نیست بلکه شاد یک ابزار است تا از این ابزار برای کارتان استفاده کنید، گفت: هیچوقت نمی توان گفت که شاد به بلوغ کاملش رسیده بلکه برای پیشرفت راه دارد و راه حل های جدید جلوی پای ما می گذارد.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشستی با حضور نمایندگان معلمان استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: دغدغه تمام انسان ها در تمام جوامع، پیشرفت است و کسی به دنبال پسرفت نیست زیرا مطلوب تمام افراد این است و جهت و سمت و سوی زندگی هم این گونه است.

وی با بیان اینکه بچه ها وقتی به دنیا می آیند ناتوان و نادان هستند و به سرعت هم دانا و هم توانا می شوند، اظهار داشت: آن چیزی که انسان را دانا و توانا می کند از یادگیری است. فرایند دانایی و توانایی که محصول جریان یادگیری است به کیفیت یادگیری ارتباط دارد و هر چقدر کیفیت یادگیری بهتر باشد دانایی و توانایی بیشتر و در نتیجه پیشرفت میسر می شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ عاملی نمی تواند به اندازه یادگیری، پیشرفت یک جامعه را میسر کند، تصریح کرد: پیرو یادگیری است که الگوهای تعاملات جمعی شکل می گیرد و با شکل گیری تعاملات جمعی نهادها شکل می گیرد و با نهادها جامعه شکل می گیرد.  وقتی می گوییم معلمان افسران سپاه پیشرفت هستند به گزاف نمی گوییم که آینده جامعه را معلمان می سازند.

حاجی میرزایی افزود: این آینده ای که ساخته می شود به کار معلم بستگی دارد و اگر معلم کارش را با تامل و اندیشه انجام دهد این اتفاق می افتد. در دنیا هیچ کاری را نمی شود نشان داد که قادر است تا این حد سازندگی پایدار ایجاد کند و تغییرات ریشه ای و پایدار ایجاد کند و هیچکدام پایداری تغییری که در ذهن و اندیشه و رفتار یک دانش آموز ایجاد می شود را ندارد.

وی با طرح این سوال که معلمان در کجای زندگی ما قرار دارند، گفت: رفتار و حرکات معلمان در ذهن و روح کودکان و نوجوانان ما حک می شود و ما به عنوان معلم افراد را در بهترین دوره زندگی شان در اختیار داریم که این امکان را به ما می دهد که جامعه آینده را شکل بدهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دیدن خودمان در یک چنین جایگاه و موقعیت و منزلت خطیری اولین مسئولیت ماست، افزود: معلمان مصلحان بزرگ اجتماعی و تصویرگران آینده جامعه هستند و تمام تصاویری که در اندیشه خود از یک جامعه مطلوب تصویر می کنیم با توان و دست توانمند و کارآمد معلمان شکل می گیرد.

حاجی میرزایی جایگاه و موقعیت معلمان را رفیع و خطیر دانست و اظهار کرد: آنکس که رفتارها را می سازد و در اذهان ماندگار می کند معلمان هستند و شما معلمان می توانید در جامعه جاودانه شوید و فهم عمیق، درست و روشن از این نقش حیاتی و آرمانی داشته باشید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نخستین معلم خدا و دومین معلم انبیای الهی هستند، گفت: تمام مصلحین معلم هستند و تمام آن هایی که درد جامعه دارند معلم اند، معلمان می توانند بار را از روی دوش جامعه بردارند و می توانند آینده را جذاب کنند و زندگی را با کیفیت کنند. یادگیری دروس در نهایت باید شرایطی را فراهم کند تا افراد متفاوتی را بسازیم و برای اینکه بهتر زندگی کنیم و روی پای خود بایستیم و برای مثال اگر این فیزیک و شیمی و ریاضی نتواند به دانش آموز کمک کند که از جای خود برخیزد کارکرد اصلی و نهایی خود را نداشته است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین و تحولی که در آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم به دنبال چنین رویکردی هستیم، رویکردی که هدفش پرورش انسان ها و آماده کردن آن ها برای قبول کردن مسئولیت های اجتماعی است. ما نیامدیم تا افراد را تربیت کنیم تا کنکور خوبی بدهند و رتبه های خوبی به دست بیاورند، ما آمده ایم انسان تربیت کنیم، فردی تربیت کنیم که می تواند روی پای خود بایستد و مستقل و شریف و توانمند باشد.

حاجی میرزایی گفت: در سند تحول بنیادین محتواها در هم کلاف می شود و دروس بی ارتباط با هم نیستند زیرا کلاف می شوند تا چیزی که بافت و محصول آن را تشکیل می دهد تبدیل به یک انسان هویت دار و توانمند و خلاق شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یک معلم باید هر روزش را با یک سوال شروع کند، اضافه کرد: این چراها است که ذهن را باور می کند و خلاقیت ها را آشکار می کند و ذهن را منسجم و منضبط می کند.

وی با بیان اینکه اکنون زمان خاصی در دنیا است و کرونا آمده و بساط همه را به هم ریخته است، افزود: کرونا در کنار مخاطراتی که برای سلامت دارد، این فتنه فراگیر جهانی حرف و پیامی نیز دارد. کرونا آمده تا چیزی را یاد بدهد به طوری که وقتی زلزله می آید تعداد زیادی افراد ممکن است فوت کنند که دلیلش ضعیف بودن و غیرعلمی بودن سازه ها است.

حاجی میرزایی ادامه داد: تمام تحولات تاریخ بشری محصول این رنج هاست به طوری که دانش پزشکی وقتی توسعه پیدا کرد که بیماری وجود داشت و بیماری چراغ راه تحول در دانش پزشکی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید چیزی را که خراب شده درست و با کیفیتی که می خواهیم بسازیم، افزود: نظام آموزشی پس از کرونا آسیب دیده و این شبکه گسترده ۱۶.۵ میلیونی که با یک مناسباتی با هم ترکیب می شد پیوندش از بین رفته است.

وی گفت: معلم باید با دانش آموزش در ارتباط باشد و مطمئن شود که دانش آموزش دروس را فراگرفته و سوال کند تا بفهمد که اینکار چگونه درست انجام شود.

وی افزود: اکنون در حال کسب تجربه بزرگی در زندگی مان هستیم و بسیار تجربه ارزشمندی در حال شکل گیری است و اگر این دوران گذشت و ما توانمندتر نشده بودیم غصه می خوریم که چه موقعیت طلایی را از دست دادیم.

وزیر آموزش و پرورش بستر شبکه شاد را یک مولود ۱۰ ماهه دانست و اظهار داشت: هیچوقت نمی توان گفت که شاد به بلوغ کاملش رسیده بلکه برای پیشرفت راه دارد و راه حل های جدید جلوی پای ما می گذارد.

حاجی میرزایی تاکید کرد که شاد جایگزین آموزش نیست بلکه شاد یک ابزار است که داده اند تا شما از این ابزار برای کارتان استفاده کنید. از معلمان می خواهم و معتقدم یک فرصت کم نظیری فراهم شده تا نقش معلم به درستی درک شود و باید خودمان و جامعه ارزیابی درستی از این نقش داشته باشند و فرصتی فراهم شده تا توانمندتر شده و مهارت هایمان را توسعه دهیم.

وی یادآور شد که در ابتدای کرونا طبق گزارش یونسکو ۶۹ درصد معلمان در دنیا با مسیر آموزش مجازی آشنا نبودند و اکنون این توانایی معلمان در حال افزایش است و معلم توسعه می یابد. اکنون این ابزار بسیاری از توانایی های واقعی معلمان را توسعه داده است و فرصت طلایی پیدا کرده اند که ارزشیابی دقیقی از توانایی و مسوولیت پذیری خودشان داشته باشند.

حاجی میرزایی در ادامه به برخی از سوالات معلمان پاسخ داد که از جمله این سوالات در خصوص اینترنت شاد بود که پاسخ داد: اینترنت در شاد رایگان است و اگر وجهی دریافت شود پیگرد قانونی دارد.

وی همچنین در خصوص ساعت حق التدریس ها گفت: این ساعات کم نشده و قاعده آن تغییر نیافته است.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص تجهیزات هنرستان ها بیان داشت: در هنرستان ها تا ۹ سال قبل هیچ امکاناتی توزیع نشده بود و اکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان امکانات توزیع کردیم و سیاست من توسعه تجهیزات و هنرستان ها است تا به هدف قانونی ۵۰ درصد برسیم.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار 42

اسلامی سازی علوم انسانی و اقتصاد نیاز جامعه دینی است

منتشر شده

در

توسط

اسلامی سازی علوم انسانی و اقتصاد نیاز جامعه دینی است

ایسنا/فارس مدیر حوزه علمیه فارس تاکید کرد که اسلامی سازی علوم انسانی و اقتصاد که نیاز جامعه دینی است، با تعریف کار ویژه‌های مشترک قابل تحقق است.

حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی شنبه ۲۷ آذر در نخستین جلسه هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور روسای دانشگاه‌های مستقر در شیراز و مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس، برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: نگاه ما به این جلسه یک نگاه عملیاتی و کاربردی است، چرا که نقطه نظرات می‌تواند به تعاملات حوزه و دانشگاه برای فعال کردن ظرفیت‌ها، منجر شود.

او با بیان اینکه بیش از سه هزار طلبه در حوزه علمیه استان فارس مشغول به تحصیل هستند و بیش از همین میزان یعنی حدود ۴ هزار نفر روحانی هم وارد عرصه‌های اجرایی، تبلیغی و فرهنگی اجرایی شده‌اند، افزود: این تعداد طلاب برادر هستند و حدود ۴ هزار نفر نیز طلبه خواهر وجود دارد. ۵۰ مدرسه علمیه و ۴ مرکز آموزش تخصصی نیز در استان فعال است.

به گفته مدیر حوزه علمیه فارس، ۳ هزار طلبه‌ای که در استان تحصیل می‌کنند در شمار طلابی هستند که دروس پایه یک تا درس خارج را فرا می‌گیرند.

استوار میمندی به وجود حدود ۶۰۰ مبلغ  طرح هجرت، مبلغان آزاد، روحانیون مستقر و ۲۰۰ مبلغ طرح امین در مدارس اشاره وعنوان کرد: ۳۲۰ استاد در حوزه علمیه در استان نیز مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

او با اشاره به سابقه درخشان حوزه علمیه فارس و تربیت بزرگانی از عرصه علم و دانش سخن گفت که برخی تبدیل به چهره بین‌المللی شده‌اند و افزود: افتخار می‌کنیم که حوزه کهن و پرستاره‌ای داشته‌ایم که همچنان می‌درخشد.

استوار میمندی تصریح کرد: شیراز در میان اندیشمندان به دلیل حوزه علمیه فارس معروف به دارالعلم شده است و اگر امروز دانشگاه‌های شیراز جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور دارند، حوزه علمیه فارس نیز ۴۰۰ سال اعتبار شیراز محسوب می‌شود که از بزرگانی می‌آمدند تا علوم خود را تکمیل کنند.

او خاطرنشان کرد: اگرچه ما امروز با گذشته فاصله داریم، اگر چه شاهد افول هستیم اما ظرفیت‌های مطلوبی داریم،ث. به عنوان مثال؛ امروز ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه استان فارس در شهر قم مشغول به فعالیت‌های علمی و دینی هستند.

مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه امروز استان فارس پس از خراستان و قم، در میان همه استان‌ها دومین استان پرتعداد است، در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه نیز گفت: حداقل چهار و پنج تفسیر برای حوزه و دانشگاه وجود دارد، البته همه این‌ها مطلوب است اما آیا کافی است یا نه؟ تفسیر نخست که از فرمایشات ابتدایی امام راحل محسوب می‌شود این است که باید در کنار هم زیست مسالمت آمیز داشته باشند.

استوار میمندی با بیان اینکه وحدت بر محور دغدغه‌ها و اهداف مشترک یکی دیگر از تفاسیری است که در خصوص حوزه و دانشگاه وجود دارد، اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها و سمینار ها می‌تواند تحقق بخش این معنا باشد.همچنین تفسیر سوم نیز وحدت با محوریت کارویژه‌های مشترک است که نه تنها یک همایش گرفته شود و دغدغه‌ها را فریاد بزنند بلمه کار عملیاتی نیز انجام شود.

او ادامه داد: تفسیر چهارم وحدت میان حوزه و دانشگاه، وحدت با محوریت فلسفه واحد است.همه علوم یک فلسفه‌ای دارند، علومی که دارای فلسفه غربی هستند باید با فلسفه توحید اسلامی محقق شوند همانگونه که قرآن و عترت را فلسفه واحد تعریف می‌کند.

مدیر حوزه علمیه فارس عنوان کرد: امروز در ۱۶ حوزه دانشی بیش از ۴۰۰ رشته و گرایش تخصصی تعریف شده که طلاب بتوانند در این رشته‌ها تخصص لازم را کسب کنند.

انتهای پیام

ادامه مطلب

اخبار 42

تولیدکنندگان نفت محتاط بمانند

منتشر شده

در

توسط

تولیدکنندگان نفت محتاط بمانند

عربستان سعودی از اعضای گروه اوپک پلاس که آماده می‌شوند افزایش بیشتر تولید نفت را در نشست ماه آینده بررسی کنند، دعوت کرد احتیاطشان را حفظ کنند.

 به گزارش ایسنا، قیمتهای نفت تحت تاثیر بهبود تقاضا و محدودیت عرضه گروه اوپک پلاس، در معاملات نیویورک به بالای مرز ۶۰ دلار در هر بشکه صعود کرده که بالاترین قیمت در بیش از یک سال اخیر است. با این حال ادامه روند همه گیری ویروس کرونا، باعث شده ابهامات به قوت خود باقی بمانند و کاهش تولید نفت به دلیل طوفانهای قطبی در آمریکا بعید است ادامه پیدا کند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز چهارشنبه در کنفرانس آنلاینی که از سوی مجمع انرژی بین المللی در ریاض برگزار شد، اظهار کرد: ما در مقایسه با یک سال پیش در موقعیت بسیار بهتری قرار داریم اما باید بار دیگر نسبت به رضایت از وضعیتمان هشدار دهم. ابهامات بسیار بالایی وجود دارد و بایستی فوق‌العاده محتاط باشیم. وی همچنین گفت: باید به آن دسته از افراد که تلاش می‌کنند حرکت بعدی اوپک پلاس را پیش‌بینی کند بگویم سعی نکنید غیرقابل پیش بینی را پیش بینی کنید.

وزیران گروه اوپک پلاس به ریاست مشترک عربستان سعودی و روسیه روز چهارم مارس برای تصمیم گیری درباره تسهیل بیشتر محدودیت عرضه دیدار خواهند کرد. این گروه در حال حاضر تولیدش را بیش از ۷ میلیون بشکه در روز معادل حدود ۷ درصد از عرضه جهانی محدود کرده و قرار است امسال حدود یک و نیم میلیون بشکه در روز از محدودیت مذکور را احیا کند که این اقدام با توجه به شرایط بازار انجام خواهد گرفت.

ریاض و مسکو درباره روند احیای محدودیت عرضه اختلاف نظر دارند و روسیه به طور کلی اشتیاق بیشتری برای ازسرگیری سریع تولید دارد. هنگامی که اعضای اوپک پلاس ماه گذشته دیدار کردند سعودی‌ها به طور یک جانبه کاهش تولید داوطلبانه به میزان یک میلیون بشکه در روز در ماه های فوریه و مارس را اعلام کردند.

افزایش قیمتهای نفت باعث نگرانی واردکنندگان بزرگ شده است. دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند که یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت اوپک است، در همین کنفرانس اعلام کرد قیمتهای بالاتر نفت به روند احیای اقتصاد جهانی آسیب خواهد زد.

هشدارهای شاهزاده عبدالعزیز نشان می دهد که در جلسه آینده اوپک و متحدانش بحث دیگری به وجود خواهد آمد.

عراق که یکی از اعضای موافق با افزایش تولید در اوپک پلاس است، هفته گذشته اعلام کرده بود این گروه احتمالاً در نشست ماه آینده حفظ سطح فعلی تولید را انتخاب خواهد کرد.

روسیه و امارات متحده عربی که در دیدارهای گذشته اوپک پلاس خواستار افزایش تولید شده بودند، هنوز نظرات خود را ابراز نکرده اند. با این حال اظهارنظر روز چهارشنبه وزیر انرژی عربستان سعودی نشان می‌دهد که این کشور تمایل دارد محدودیت عرضه فعلی حفظ شود.

در این بین، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مشاوران سعودی گزارش کرد عربستان سعودی قصد دارد تولید نفت را در ماههای آینده افزایش دهد. انتظار می‌رود عربستان در نشست هماهنگی سیاست تولید در ماه  آینده برنامه‌هایش را به تولیدکنندگان اوپک اعلام کند.

آمار رسمی منتشره در وب سایت سازمان JODI نشان داد صادرات نفت عربستان سعودی در دسامبر سال ۲۰۲۰ برای ششمین ماه متوالی رشد کرده و به بالاترین میزان در ۸ ماهه اخیر رسیده است. صادرات این کشور در دسامبر به ۶.۴۹۵ میلیون بشکه در روز رشد کرد که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ و بالاتر از ۶.۳۵ میلیون بشکه در روز در نوامبر بود. مجموع صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی عربستان سعودی در دسامبر به ۷.۷۱ میلیون بشکه در روز رشد کرد.

طبق آمار رسمی، تولید پالایشگاهی عربستانی سعودی در دسامبر ۰.۴ درصد کاهش یافته و به ۲.۳۳ میلیون بشکه در روز رسید و مصرف مستقیم نفت ۵۳ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد و به ۲۶۷ هزار مشکل در روز رسید. تولید نفت این کشور تغییر چندانی نداشت و در ۸.۹۸ میلیون بشکه در روز ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، محمد بارکیندو دبیر کل اوپک در همین نشست اظهار کرد: دلایلی برای خوشبینی وجود دارد که سال ۲۰۲۱ سال احیا خواهد بود اما ابهامات متعدد دیگری پیش رو قرار دارند. وی همچنین گفت چشم انداز پیک مصرف نفت در افق نزدیک دیده نمی شود.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب

اخبار 42

صادرات اقلام شوینده و صابون آزاد شد

منتشر شده

در

توسط

صادرات اقلام شوینده و صابون آزاد شد

صادرات انواع صابون و شوینده‌ها تا اطلاع ثانوی بلامانع است.

به گزارش ایسنا، بر اساس نامه سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به گمرک ایران صادرات انواع صابون ذیل تعرفه ۳۴۰۱ و انواع شوینده‌ها تحت ردیف تعرفه های ۳۴۰۲۲۰۱۰، ۳۴۰۲۲۰۲۹ و ۳۴۰۲۲۰۹۰ تا اطلاع ثانوی با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه بلامانع است.

پیش‌تر هم ستاد تنظیم بازار با صادرات صابون رختشویی تا اطلاع ثانوی موافقت کرده بود.

حدود ۱۰ روز پیش هم سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از رفع ممنوعیت صادرات آب ژاول و تسریع در ثبت سفارش ملت بلون خبر داد و برای درخواست سازمان غذا و دارو مبنی بر قیمت گذاری اقلام ضدعفونی کننده با پایه الکلی دارای پروانه دائم با کاربرد در مراکز درمانی و بیمارستانی نیز شرایط جدیدی اعلام کرد.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها