کد خبر : 176688
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱

صادرات ۴۱ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

صادرات ۴۱ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال ۴۱ میلیون دلار کالا از استان به کشورهای خارجی صادر شده است. اسماعیل الله‌دادی ۲۹ بهمن‌ماه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه کشور و چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تعهد صادرات استان حدود ۴۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده بود، اظهار

صادرات ۴۱ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال ۴۱ میلیون دلار کالا از استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

اسماعیل الله‌دادی ۲۹ بهمن‌ماه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه کشور و چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تعهد صادرات استان حدود ۴۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: خوشبختانه از در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۴۱ میلیون دلار کالا از استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: آینده تجارت از آن آسیا خواهد بود، گمرک تا سال ۲۰۳۵ که زمان اوج شکوفایی اقتصادی است، باید زیرساخت‌های خود را ارتقا دهد و در این راستا باید از پیشران‌های آینده تجارت استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد تجارت دنیا از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران دارای مرزهای آبی است‌، اما تاکنون از این فرصت عالی و ممتاز به‌خوبی استفاده نشده است.

الله‌دادی با بیان اینکه در رشد و علم فناوری در حوزه گمرگ ضعف‌هایی وجود دارد، عنوان کرد: صادرات از طریق گمرک باید تسهیل شود، اگر می‌خواهیم کسب و کار خوبی در آینده داشته باشیم باید فرآیندهای گمرکی را به سمت الکترونیکی و هوشمند شدن سوق دهیم.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نباید رسوب کالا در گمرک وجود داشته باشد، هر روز ماندگاری کالا در گمرک یک درصد به قیمت تمام شده کالا اضافه می‌کند، اما معمولا روند ترخصیص کالا بین هفت تا ۱۰ روز طول می‌کشد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات صادرات در چهارمحال و بختیاری توضیح داد: تنوع کالاهای صادراتی و صادرکنندگان در این استان کم است‌، همچنین کشورهای مقصد صادراتی در استان کم است، حدود ۷۰ درصد کالاهای استان به عراق صادر می‌شود که این موضوع موجب شکنندگی در صادرات می‌شود.

واحد تولیدی برفاب در این استان در بین ۸ شرکت صادرکننده ممتاز کشور قرار گرفت

سجاد رستمی رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۸۵۰ واحد صنعتی فعال در این استان وجود دارد، اظهار کرد: ۳۸ واحد صنعتی بزرگ  با اشتغال بالای ۱۰۰ نفر در این استان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه از بین ۳۰ تولیدکننده برتر کشور، دو واحد از چهارمحال و بختیاری منتخب شدند، بیان کرد: همچنین واحد تولیدی برفاب در این استان در بین ۸ شرکت صادرکننده ممتاز کشور قرار گرفت و واحدهای صنعتی ظریف مصور و ورق خودرو نیز از بین ۴۷ صادرکننده نمونه کشوری قرار گرفتند.

رستمی یادآور شد: شرکتی در امر صادرات موفق است که بتواند علاوه بر تولید کالا با استاندارد ملی در بحث بازاریابی هدفمند و موفق عمل کند.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری توضیح داد: چهارمحال و بختیاری ۱.۴ درصد طرح‌های سرمایه‌گذاری، ۲.۳ درصد طرح‌های در حال انجام دارای اشتغال، ۱.۵ درصد طرح‌های اشتغالزای کشور، ۱.۲ درصد شرکت‌های فعال کشور و ۳.۱ درصد سهم سرمایه‌گذاری شرکت‌های فعال کشور را به خود اختصاص داده است.

در این آئین از شرکت برفاب، ورق خودرو و ظریف مصور به‌عنوان صادرکننده برتر کشور و از شرکت‌های سناد بازرگان سپهر زاگرس، شرکت شیرخشک نوزاد پگاه، فرادانه، صنایع سیمان شهرکرد، باک متال، ابتکار هاشمی، همایون گاز و پلی دشت شهرکرد به‌عنوان صادرکنندگان برتر چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها