کد خبر : 209005
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲:۴۱

عمق ریشه درخت بادام هنگام کاشت چقدر باید باشد؟

عمق ریشه درخت بادام هنگام کاشت چقدر باید باشد؟

باغداران با تجربه می‌دانند که هر درختی برای این که رشد و باردهی خوبی را داشته باشد نیاز است که عمق استانداردی را برای ریشه آن در هنگام کاشت آن در نظر گرفت که نهال و درخت بادام از این موضوع مستثنی نیست. امروزه باغداران با توجه به نوع خاک و زمین خود این گودل‌ها

باغداران با تجربه می‌دانند که هر درختی برای این که رشد و باردهی خوبی را داشته باشد نیاز است که عمق استانداردی را برای ریشه آن در هنگام کاشت آن در نظر گرفت که نهال و درخت بادام از این موضوع مستثنی نیست.

امروزه باغداران با توجه به نوع خاک و زمین خود این گودل‌ها را برای کاشت نهال بادام ایجاد می‌کنند به طوری که به طور تقریبی این عمق تا 20 الی 30 سانتی متر بوده و نهال و بادام را در آن قرار می‌دهند البته باید توجه داشته باشید خاکی که از این چاله کنده‌اید درواقع باید با همان باز مجدد چاله خود را با پر کنید؛ چرا که برخی از افراد بر روی نهال بادام خود از خاک دیگری استفاده می‌کنند که باعث می‌شود عمق خاک با روی خاک برای درخت بادام سازگاری نداشته باشد و رشد آن را دچار مشکل کند.

لازم به ذکر است ابعاد و عمق چاله و گودال‌هایی که برای کاشت نهال بادام حفر می‌کنید، به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداهت با ما همراه باشید.

میزان عمق ریشه برای کاشت نهال بادام

همانطور که در مطالب بالایی به آن اشاره داشتیم عمق استاندارد برای بیشتر باغات نهال بادام برای کاشت نهال بادام تا 30 سانتی‌متر است اما باید توجه داشته باشید که نهال بادام دارای انواع زیادی بوده و هر یک معمولا به یک عمق خاصی برای کاشت نیازمند هستند به طوری که عمق کاشت برای نهال بادام باید تا حدود 0.5 متر باشد تا درخت توانایی رشد بهتر را در خاک و عمق قرار گرفته داشته باشد.

نکته دیگری که در این موضوع قابل اهمیت است ریشه نهال بادام شما است که باید ببینید این ریشه در چه اندازه‌ای است برخی اوقات نهال بادام از ریشه‌ی متراکمی و بلندی برخوردار است که باید حداقل عمقی که برای کاشت آن در نظر می‌گیریم یک متر باشد و گاهی اوقات این ریشه‌ها به اندازه معمولی هستند و باید به هماند اندازه استانداردی که برای عمق کاشت نهال بادام بازگو شد اکتفا کرده و آن را با خیالی آسوده در خاک قرار دهید.

عمق ریشه نهال بادام برای کاشت در مناطق مختلف

  • مناطق سردسیری
  • مناطق نیمه گرمسیری

شاید برایتان این سوال ایجاد شده باشد که عمق ریشه نهال بادام برای کاشت در مناطق سردسیری و گرمسیری متفاوت هستند؟ باید بدانید که این مورد کاملا مجزا بوده چرا که مناطق سرد از خاک سردی برخوردار هستند و ممکن است که هنگام قرار دادن نهال در خاک ریشه آن دچار یخ‌زدگی شود به همین خاطر ابتدا لازم است بعد از ایجاد عمق 80 سانتی متری از خاک پلاستیکی را به دور نهال حدود 10 سانت بالاتر از ریشه آن بپیچید سپس آن را در عمق ایجاد شده قرار دهید اما برای مناطق گرم و نیمه گرم این گونه از مشکلات رایج نبوده و افراد با توجه به نوع ریشه نهال‌های بادام می‌توانند عمق خاک را به همان میزانی که گفته شد تعیین نمایند.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر عمق کاشت برای ریشه نهال بادام کم یا خیلی بیشتر از میزان گفته شده انجام بگیرد ممکن است زندگی و رشد نهال بادام را در طول سال با خطرات بززگی موتجه کند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اثرات در نظر نگرفتن عمق ریشه در هنگام کاشت نهال بادام

  1. آسیب‌ پذیر بودن ریشه نهال بادام
  2. پوسیده شدن ریشه نهال بادام

گاهی مواقع افراد مبتدی که سابقه چندانی در کاشت نهال بادام را ندارند به ایجاد عمق گودال با عمق ریشه مناسب برای این دسته از درختان بی اعتنایی می‌کنند به همین خاطر لازم است خطراتی که منجر به نابودی درخت شما می‌شود را برایتان بازگو کنیم.

به این صورت که اگر عمق زمین خود را از میزان 50 سانتی متر بیشتر برسانید و نهال را در آن قرار دهید آب و اکسیژن کافی برای رشد ریشه نهال بادام نمی‌رسد و باعث می‌شود به مرور نهال شما رو به خشکی و نابودی رود از طرفی اگر این میزان عمق کمتر از 20 سانتی متر باشد ریشه نهال بادام ثبات لازم را نداشته و در اثر وزش باد و طوفان‌های سطحی از عمق خاک بیرون آمده و منجر به خسارت‌های مالی برای شما می‌شود لذا بهتر است برای خرید نهال بادام اطلاعات خود را از این قبلی بالا برده و با مشاوران متخصص پالیز نهال در این زمینه به خوبی مشاوره دریافت نمایید و از قیمت‌ نهال بادام به صورت متنوع مطلع شوید.

لازم به ذکر است که در مواقعی عمق چاله‌ها را به دلیل این که خاک زیر نهال پوک شود و خاکوری انجام شود بیش‌تر از یک متر نیز می‌کنند، در این صورت باید چاله پر شده و در حدود نیم متر برای کاشت نهال فضای خالی نگه داشت.

نتیجه‌گیری

همانطور که در این مقالع بازگو شد نتیجه گرفتیم متناسب بودن عمق گودال حفر شده با عمق ریشه نهال بادام برای کاشت آن بسیار مورد اهمیت بوده به طوری که می‌تواند ادامه حیات آن را در شرایط آب و هوایی تضمین نماید.

همچنین دریافتیم که هر درختی با توجه به نوع و نژادی که دارد و در هر محیطی که سازگاری دارد باید عمق کاشت آن را تایین نمود لذا امروزه فروش نهال بادام در بیشتر مراکز اینترنتی همچون پالیز نهال افزایش داشته است و شما هم می‌توانید با مراجعه به سایت فروش که آدرس آن در آخر مقاله درج شده است سری بزنید و سفارشات خود را به صورت غیر حضوری و به آسانی به انجام برسانید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها