کد خبر : 188523
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳

فریاد مظلومیت جازنشینان شنیده نمی شود

فریاد مظلومیت جازنشینان شنیده نمی شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار دلگان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت احیای تالاب جازموریان گفت: متاسفانه فریاد و صدای مظلومیت جازنشینان برای زندگی شنیده نمی شود و تاکنون اقدام موثری برای حل این معضل و پاسخ دادن به این مطالبه بزرگ مردم رنج کشیده، صورت نگرفته است. مجتبی شجاعی در گفت و گو با ایسنا

فریاد مظلومیت جازنشینان شنیده نمی شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار دلگان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت احیای تالاب جازموریان گفت: متاسفانه فریاد و صدای مظلومیت جازنشینان برای زندگی شنیده نمی شود و تاکنون اقدام موثری برای حل این معضل و پاسخ دادن به این مطالبه بزرگ مردم رنج کشیده، صورت نگرفته است.

مجتبی شجاعی در گفت و گو با ایسنا افزود: موضوع حق آبه و مشکلات و مخاطرات زیست محیطی و آلودگی هوای ناشی از عدم رهاسازی حق آبه تالاب جازموریان و عدم توجه به هشدارهای فعالین زیست محیطی، و علائم ویران کننده طبیعت و حیات اجتماعی و اقتصادی مردم جازنشین را فقط رسانه ها و مردم شنیده و درک‌ نموده اند، یا صدا خیلی آهسته هست و یا فریادها به گوش ناشنوا اثر ندارد.

شجاعی بیان کرد: اتفاقاتی در تالاب جازموریان بدون پشتوانه علمی و مطالعاتی و بر خلاف قانون و بدون در نظر گرفتن منافع و آینده جنوب غربی سیستان و بلوچستان در کرمان رقم خورده تا جایی که بر اساس پیش بینی ها، کانون اصلی ریزگردها در دهه آتی جنوب غربی سیستان و بلوچستان خواهد بود و تبعات اقتصادی، اجتماعی و حیاتی ناشی از آن، دستپخت طراحان سدسازی های بی رویه می باشد.

مقام عالی دولت در دلگان ادامه داد: وظیفه خود میدانیم بر اساس تکلیف شرعی، اجتماعی و مسوولیتی، موارد فوق را منعکس، اطلاع رسانی و پیگیری قانونی نماییم.

شجاعی گفت: بی اعتنایی مدیریت سد جیرفت به مطالبه افکار عمومی و دلسوزان زیست محیطی و رسانه‌ها و عموم مردم جنوب غربی سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در رهاسازی حق آبه زیست‌محیطی، بسیار تاسف بار است.

وی گفت: در سایه سهل انگاری و غفلت و عدم حساسیت و نظارت کافی، متاسفانه اقدامات غیر قانونی دیگری هم در جازموریان کرمان رقم خورده که آثار منفی مستقیمش بر حیات و اکوسیستم جنوب غربی سیستان و بلوچستان تاثیر گذاشته که در حال بررسی است و در موقع ضرورت با اتمام بررسی های سازمان محیط زیست سیستان و بلوچستان، منعکس میگردد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها