کد خبر : 186966
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

فلسطین موضع اتحادیه اروپا در قبال شهرک‌سازی‌ها را ناکافی دانست

فلسطین موضع اتحادیه اروپا در قبال شهرک‌سازی‌ها را ناکافی دانست

وزارت خارجه فلسطین امروز (چهارشنبه) از اتحادیه اروپا خواست تلاش بیشتری برای مقابله با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی‌ها انجام دهد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای مطبوعاتی از موضعگیری‌های اتحادیه اروپا در مخالفت با تمامی اشکال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و اقدامات این رژیم در مصادره

فلسطین موضع اتحادیه اروپا در قبال شهرک‌سازی‌ها را ناکافی دانست

وزارت خارجه فلسطین امروز (چهارشنبه) از اتحادیه اروپا خواست تلاش بیشتری برای مقابله با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی‌ها انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای مطبوعاتی از موضعگیری‌های اتحادیه اروپا در مخالفت با تمامی اشکال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و اقدامات این رژیم در مصادره اراضی فلسطینی‌ها، تخریب ساختمان‌ها و بیرون راندن فلسطینی‌ها استقبال کرد اما این موضعگیری‌ها را ناکافی دانست و تاکید کرد، این موضعگیری‌ها به سطح نقض‌ها و جرایمی که رژیم اشغالگر در حق فلسطینی‌ها و سرزمین و دارایی‌ها و مقدساتشان مرتکب می‌شوند، نمی‌رسد.

این وزارتخانه در ادامه از دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت و همه کشورها به ویژه اعضای اتحادیه اروپا خواست به رویه‌ها و اقدامات عملی و ضامن اجبار اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به توقف تمامی اشکال شهرک‌سازی‌ها و جنایاتش پایبند باشند.

همچنین این وزارتخانه تضمین اجرای قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت در مخالفت با شهرک‌سازی‌ها را خواستار شد و تاکید کرد در صورتی که تحریم‌های بین‌المللی بازدارنده‌ای علیه اسرائیل اعمال نشود، سطح روابط با این رژیم به میزان پایبندی آن به قوانین بین‌المللی منوط شود.

سخنگوی اتحادیه اروپا در بروکسل عصر سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابرای تاسف از اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب منطقه‌ای در اغوار فلسطین، این اقدام را در تعارض با تعهدات این رژیم اشغالگر طبق قوانین بین‌المللی انسانی دانست.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها