کد خبر : 206539
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

فواید روبالشتی ابریشم برای مو

فواید روبالشتی ابریشم برای مو

  بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا هستند که شب ها خواب راحتی را تجربه نمی کنند. این موضوع به امری شایع و گسترده در میان افراد با ویژگی ها و سنین مختلف تبدیل شده است. به همین خاطر هر روزه کالاهای خواب مختلف و متنوعی تولید می شود که ادعا می کنند می توانند

 

بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا هستند که شب ها خواب راحتی را تجربه نمی کنند. این موضوع به امری شایع و گسترده در میان افراد با ویژگی ها و سنین مختلف تبدیل شده است. به همین خاطر هر روزه کالاهای خواب مختلف و متنوعی تولید می شود که ادعا می کنند می توانند امکان خوابی راحت و آسوده را برای شما فراهم آورند.

طیف وسیعی از این کالاهای خواب استاندارد، مرغوب و با کیفیت دارای روکش ابریشمی بوده و به همین خاطر هم باعث خواب راحت شما می شوند و هم فواید زیادی برای سلامت پوست و مویتان دارند.

این روزها روبالشتی های ابریشمی به واسطه ی فواید زیادی که برای سلامتی و زیبایی پوست و موی انسان دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این دسته از رو بالشتی ها علاوه بر این که چین و چروک روی پوست را کاهش می دهند، از چند شاخه شدن و همچنین وز شدن موها تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کنند.

در این نوشتار در تلاشیم که شما را با فواید روبالشتی های ابریشم برای مو آشنا نماییم. بنابراین پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این نوشتار، همراه ما باشید.

 

آیا روبالشتی های ابریشمی برای مو فایده دارد؟

به گفته ی اغلب آن هایی که تجربه ی استفاده از رو بالشتی های ابریشمی را دارند، این نوع از رو بالشتی ها تاثیر زیادی در نرمی و لطفات پوست و مو دارند. حتی این ادعا توسط آزمایشگاه های مرتبط با صنعت منسوجات نیز مورد بررسی قرار گرفته و نتایج به دست آمده از صحت ادعای یاد شده خبر می دهد.

بر اساس آنچه که این آزمایشگاه ها اعلام کرده اند، افراد پس از شروع به استفاده از رو بالشتی های ابریشمی، در مدت زمان کوتاهی متوجه نرم تر شدن موهایشان و همچنین کاهش میزان وز شدن و حالت الکتریسته در موهایشان می شوند.

حتی این ادعا در برخی از افراد هم وجود دارد که یکی از دلایل حالت بد موها در هنگام صبح، استفاده از رو بالشتی های با جنس نا مناسب است.

البته توجه به این نکته هم ضروری است که صرف استفاده از روبالشتی ابریشمی نمی تواند تمام مشکلات پوست و موی شما را برطرف سازد اما در کاهش آن ها بی تردید تاثیرگذار است.

در ادامه با هم نگاهی خواهیم داشت با خواص و فواید روبالشتی های ابریشمی برای موها

فواید روبالشتی های ابریشمی برای موها

همانگونه که گفتیم اگر جنس روبالشتی مناسب و از جنس ابریشم باشد، فواید مختلفی را برای موهای انسان به همراه دارد. در ادامه بخشی از این فواید را با هم می خوانیم.

 

جلوگیری از شکستن ساقه ی مو

حتما شما هم این تجربه را داشته اید که وقتی صبح هنگام، سرتان را از روی بالشت برداشته اید، متوجه موهای ریخته شده تان بر روی بالشت شده اید. این موها معمولا خرده موها یا همان ساقه های شکسته ی موهایتان است که در طول شب در اثر برخورد با روبالشتی نامناسب، از سرتان جدا شده اند.

این در حالی است که استفاده از یک رو بالشتی مرغوب مثل رو بالشتی ابریشمین به شما کمک می کند که شاهد چنین اتفاقاتی نبوده و همواره موهایی سالم و شاداب داشته باشید.

 

جلوگیری از الکتریسیته ی موها

خیلی از آدم ها زمانی که صبح از خواب بیدار می شوند متوجه می شوند که موهایشان دچار الکتریسته ساکن شده و در هوا معلق است. این اتفاق معمولا یکی از عوارض استفاده از کالای خواب نامناسب و با روکش نا مرغوب است.

در این مورد هم می توانید به کمک یک روبالشتی ابریشم، از الکتریسیته شدن موهایتان جلوگیری کنید و صبح ها با احساسی مطلوب تر از خواب بیدار شوید.

دلیل این امر آن است که پارچه های ابریشمی، سطوحی نرم و لطیف دارند که نسبت به سایر انواع پارچه ها، بار مغناطیسی کمتری را به موها منتقل می کنند.

 

جلوگیری از وز شدن موها

برای آن هایی که موهایی فر و ناصاف دارند، وز شدن موها، یکی از آن مشکلاتی است که پس از بیدار شدن از خواب، همواره با آن مواجه هستند. خبر خوبی که برای این گروه از افراد وجود دارد این است که این وز شدن موها، با کمک یک رو بالشتی ابریشمی تا حد زیادی تمام می شود. 

به دلیل این که سطح رو بالشتی های ابریشمی دارای بافتی نرم و صاف است، اجازه می دهد که موها بدون هیچ گونه کشیده شدنی روی بالشت سر خورده و در نتیجه پس از بیدار شدن با موهایی وز و گره خورده مواجه نباشید.

این در حالی است که استفاده از یک رو بالشتی کتان می تواند سبب گره خوردگی و آشفتگی موهایتان در حین خواب شود. فراموش نکنید که خوابیدن روی یک رو بالشتی ابریشمی، راز طلاییِ خوش حالت بودن موهای فر است و کمک می کند تا موها برای مدت زمان طولانی خوش حالت باقی مانده و وز نشوند.

 

حفظ رطوبت موها

یکی از مزایای بی نظیر رو بالشتی های ابریشمی برای حفظ سلامت موها را بایستی در قابلیت آن ها برای نگه داشت رطوبت موها جستجو نماییم.

این ویژگی باعث می شود ساقه ی موهایتان در حین خواب خشک و شکننده نشده و مرطوب و نرم باقی بماند. این در حالی است که رو بالشتی های کتان، تا حد زیادی باعث خشک شدن و جذب رطوبت موها شده و شکنندگی موها را در پی دارد.

 

حرارت را کنترل می کند

اگرچه ابریشم یک نوع پارچه بسیار نازک است اما خوب است بدانید که این پارچه قابلیت بالایی برای نگهداری حرارت دارد. بنابراین در حین شب به خوبی حرارت را در اطراف سرتان کنترل می کند اما در عین حال مانع از گرمی زیاد و تعریق موهایتان خواهد شد.

 

جلوگیری از دو شاخه شدن موها

همانگونه که گفتیم بافت سطح پارچه های ابریشمی بسیار نرم و صاف بوده و مانع از کشیدگی موها می شود. همین موضوع باعث حفاظت از موها شده و از دوشاخه شدن تارهای مو جلوگیری می کند.

 

آیا فقط باید از ابریشم طبیعی استفاده کرد؟

تا به اینجا با خواص مختلف رو بالشتی های ابریشمی برای حفظ سلامت موها آشنا شدید. همانگونه که می دانید پارچه های تهیه شده از ابریشم طبیعی هزینه ی بالایی داشته و شاید استفاده از آن ها برای رو بالشتی چندان مقرون به صرفه نباشد.

به همین خاطر این روزها در بازار رو بالشتی هایی ابریشمی ساخته شده از پلی استر طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته این نوع از رو بالشتی ها هم همان خواص ابریشم طبیعی را دارند با این تفاوت که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر بوده و شستشو و مراقبت از آن ها هم بسیار راحت تر است. بنابراین می توانید با انتخاب انواع مرغوب رو بالشتی ها نظیر رو بالشتی های دستر، خیال خودتان را از بابت حفظ سلامت موهایتان آسوده نمایید.

سخن پایانی:

انتخاب کالای خواب مرغوب یکی از مهم ترین کارهایی است که برای حفظ سلامت موهای خودتان می توانید انجام دهید. در میان قطعات مختلف کالای خواب، رو بالشتی ها بیش از هر چیز دیگری با موهایتان در ارتباط هستند. بنابراین اگر به حفظ سلامت موهایتان دقت و توجه خاصی دارید، می توانید با انتخاب رو بالشتی های ابریشمی، بهترین شرایط را برای حفظ سلامت موهایتان فراهم آورید.

در این نوشتار شما را با فواید مختلف رو بالشتی های ابریشمی برای حفظ سلامت موها آشنا نمودیم. امیدواریم مطالب مطرح شده توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها