کد خبر : 180283
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

مشارکت بیش از ۱۰۰۰ نفر در طرح شهید سلیمانی در قزوین

مشارکت بیش از ۱۰۰۰ نفر در طرح شهید سلیمانی در قزوین

ایسنا/قزوین معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین گفت: در طرح شهید سلیمانی ۱۰۱۶ نفر در ۳۶۵ تیم رهگیری در قالب تیم‌های مراقبتی سازمان‌دهی شدند و خدمات ارائه دادند. سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲۷ بهمن با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، تصریح کرد: در همان روزهای اول که استان قزوین

مشارکت بیش از ۱۰۰۰ نفر در طرح شهید سلیمانی در قزوین

ایسنا/قزوین معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین گفت: در طرح شهید سلیمانی ۱۰۱۶ نفر در ۳۶۵ تیم رهگیری در قالب تیم‌های مراقبتی سازمان‌دهی شدند و خدمات ارائه دادند.

سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲۷ بهمن با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، تصریح کرد: در همان روزهای اول که استان قزوین درگیر ویروس کرونا شد سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین بنا به دستور مقام معظم رهبری، با تدبیر استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) فعالیت خود را آغاز کرد و بیمارستان رحیمیان البرز که مدت‌ها تعطیل بود در اختیار سپاه قرار گرفت.

وی با اشاره به تیم‌های مراقبتی طرح شهید سلیمانی افزود: در سازمان بسیج ۲۸۸ نفر در قالب ۱۴۴ تیم، هلال‌احمر ۱۵ نفر در قالب ۷ تیم، بخش سلامت ۴۲۲ نفر در قالب ۱۲۵ تیم، سفیر سلامت ۱۲۳ نفر در قالب ۳۰ تیم، رابط سلامت محله ۲۱۲ نفر در قالب ۵۷ تیم و سایر تیم‌ها در مجموع هزار و ۱۶ نفر در ۳۶۵ تیم رهگیری در قالب تیم‌های مراقبتی سازمان‌دهی شدند و خدمات ارائه دادند، ۴۱۴ پایگاه سلامت نیز در سطح استان فعال بودند.

وی افزود: در این مدت ۴۹ هزار و یک نفر در معرض تماس نزدیک با افراد مبتلا رهگیری شدند، ۲۲ هزار و ۹۵۹ تست سریع انجام‌شده است که از این میان تعداد تست‌های مثبت سریع ۱۳۵۲ نفر، تعداد افراد ارجاع شده به مراکز منتخب ۲۴۱۱ بود، همچنین ۸۴۹ نفر برای انجام تست پی سی آر ارجاع داده شدند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین یادآور شد: نیروهای بسیج ۶۰ نفر در قالب ۲۳ تیم، بخش سلامت ۸۲ نفر در قالب ۴۲ تیم و سایر هم چهار نفر در قالب ۲ تیم که مجموعاً ۱۴۶ نفر در قالب ۶۷ تیم بودند در بخش مراقبت در منزل ارائه خدمات دادند.

وی با اشاره به اقداماتی که توسط این تیم‌ها در منازل صورت گرفته است، عنوان کرد: ۱۳۶۰ نفر مراقبت در منزل، ۱۰۲۴ تست سریع انجام شده در منزل، ۸۹ تست مثبت سریع، ارجاع ۱۳۵ نفر برای انجام تست پی سی آر و ارجاع ۲۹ نفر به بیمارستان ازجمله اقدامات انجام ‌شده است.

طاهرخانی بیان کرد: درزمینهٔ واحدهای غربالگری نیز در حوزه بسیج ۱۴ واحد نمونه‌گیری موقت و یک واحد پاکروان فعال بود، شهرداری ۲ واحد، مدارس ۲ واحد و هلال‌احمر ۷ محل برای نقاهتگاه مشخص کردند که ۱۳۷۷ تخت سازمان‌دهی شده بود.

وی افزود: تعداد ۲۷ هزار و ۷۳۶ نفر تست پی سی آر دریافت شده که از این تعداد ۶۸۱۱ تست مثبت و ۲۰ هزار و ۹۲۵ نفر منفی بود، همچنین تعداد تست‌های سریع ۲۸ هزار و ۷۲۲ مورد بوده است که از این میزان ۱۷۷۲ مورد مثبت و ۲۶ هزار و ۹۵۰ نفر منفی بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین بیان کرد: همچنین در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ۶۰۰ هزار ماسک بین افراد نیازمند و مناطق کمتر توسعه‌یافته توزیع شد.

وی با اشاره به اقدامات تیم‌های حمایتی تأکید کرد: ۳۹۹۲ نفر در تیم‌های حمایتی فعالیت دارند که سهم همکاری بسیج ۳۶۷۲ بود، سهم همکاری بسیج در تیم‌های نظارتی ۱۷۶ نفر بوده و تعداد بازدیدهای مشترک سازمان‌ها ۱۷۸۹ مورد است، تعداد بازرسی‌ها ۳۶ هزار و ۴۴۰ مورد است که سهم همکاری بسیج در این خصوص ۹۲۹۹ مورد است.

طاهرخانی یادآور شد: در مرکز پاکروان ۳۹۲۱ ویزیت انجام‌شده که از این میزان ۳۵۷۱ مورد مربوط به انجام تست کرونا بوده و درنهایت ۱۷۸ مورد مثبت و ۲۳۹۳ نفر منفی بوده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها