با ما همراه باشید

آموزشی

مصوبه راهکارهای جذب و بازگشت نخبگان ابلاغ شد

منتشر شده

در

مصوبه راهکارهای جذب و بازگشت نخبگان ابلاغ شد

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه جلسه ۸۴۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۴ خرداد ۱۴۰۰ با عنوان «راهکارهای جذب، نگهداشت، تعامل مؤثر و بازگشت نخبگان» را برای اجرا ابلاغ کرد.

به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیرو ارائه گزارش بنیاد ملی نخبگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با میزان خروج و بازگشت نخبگان و همچنین میزان اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان، به منظور جذب، نگهداشت، تعامل مؤثر و بازگشت نخبگان، مصوبه «راهکارهای جذب، نگهداشت، تعامل مؤثر و بازگشت نخبگان» در جلسه ۸۴۱ مورخ ۴ خرداد ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و به پیشنهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تصویب رسیده است.

متن کامل مصوبه «راهکارهای جذب، نگهداشت، تعامل مؤثر و بازگشت نخبگان» به شرح ذیل است:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

بنیاد ملی نخبگان

قوه قضائیه

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

مصوبه «راهکارهای جذب، نگهداشت، تعامل مؤثر و بازگشت نخبگان» که در جلسه ۸۴۱ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی و به پیشنهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

مقدمه:

پیرو ارائه گزارش بنیاد ملی نخبگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با میزان خروج و بازگشت نخبگان و همچنین میزان اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان، به منظور جذب، نگهداشت، تعامل مؤثر و بازگشت نخبگان، احکام متناظر به شرح ذیل پیش بینی می‌گردد:

ماده ۱- به منظور ارتقای سرمایه انسانی کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور موظف است با همکاری بنیاد ملی نخبگان نسبت به طراحی و اجرای برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان توانمند ایرانی خارج از کشور» با محورهای ذیل اقدام نماید:

۱- تسهیل بازگشت متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و بهره برداری از ظرفیت آن‌ها در توسعه علمی، فناورانه و نوآورانه کشور؛

۲- ارتقای گردش نخبگان با تعامل و همکاری مؤثر میان متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و بدنه داخلی نظام علم و فناوری کشور؛

۳- طراحی برنامه‌های ویژه برای توسعه کسب و کارهای جدید و پیشبرد فناوری‌های راهبردی کشور با استفاده از ظرفیت متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور.

تبصره ۱- دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و همچنین مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی مجازند علاوه بر سازوکارهای موجود، از طریق مرکز تعاملات بین المللی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری از میان دانش آموختگان و اساتید برجسته ایرانی خارج از کشور؛ موضوع برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در قالب قرارداد پیمانی یک ساله، عضو هیئت علمی جذب نمایند. در مدت مذکور فرایند جذب مشتمل بر گزینش علمی و عمومی در چارچوب ضوابط معمول انجام می‌گیرد.

تبصره ۲- سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است برای تأمین ردیف مجوز استخدام هیأت علمی موضوع این برنامه در سقف ردیف‌های مجاز سالیانه همکاری و اقدام نماید. سازمان برنامه و بودجه موظف است منابع لازم برای این برنامه را در قوانین بودجه سالیانه پیش بینی نماید.

ماده ۲- در راستای تحقق اهداف بند ۶-۳ سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله العالی

و همچنین اجرای اقدامات ملی ۸ و ۹ سند جامع روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موظف است با همکاری همه ارکان دولت و دستگاه‌های اجرایی، سازوکار جذب نخبگان و متخصصین غیرایرانی را به ویژه از کشورهای هدف، تدوین و برای تصویب و ابلاغ به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماید.

ماده ۳- دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و همچنین مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی می‌توانند اعضای هیئت علمی ایرانی که در دانشگاه‌های برتر دنیا مشغول به فعالیت هستند و پس از طی مراحل قانونی جذب به عنوان عضو هیأت علمی پذیرفته شده‌اند را با تأیید هیأت ممیزه خود با حداقل همان درجه علمی مشابه دانشگاه مبدأ استخدام نمایند.

ماده ۴- با هدف ارتقای حکمرانی و هوشمندی ملی در حوزه تبادلات بین المللی سرمایه انسانی خصوصاً نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص، «رصدخانه ملی گردش نخبگان» با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و بنیاد ملی نخبگان و با استفاده از ظرفیت یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور، با مأموریت رصد، پایش و ارزیابی جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جریان‌های بین المللی گردش نیروی انسانی تحصیلکرده، فناور و متخصص و نخبه و عوامل مؤثر بر آن، بدون توسعه تشکیلاتی تشکیل می‌شود.

تبصره: معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری پس از تشکیل «رصدخانه ملی مهاجرت»، اساسنامه آن را به تصویب ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور خواهد رساند.

ماده ۵- به منظور ارتقای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی:

دولت موظف است به گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که سهم سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی کشور ارتقا یابد. برنامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی کشور موضوع این بند ظرف مدت یک ماه پس از تصویب، توسط بنیاد ملی نخبگان تهیه و در هیأت وزیران به تصویب می‌رسد.

دولت موظف است از کارفرمایان بخش خصوصی برای هرگونه همکاری در طرح‌های بنیاد ملی نخبگان و یا بهره‌گیری از سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه کشور، حمایت‌های ویژه به‌عمل آورد.

ماده ۶- همکاری اعضای هیأت علمی مراکز آموزش عالی و پژوهشی وزارتین (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) با بنیاد ملی نخبگان، دارای امتیاز اجرایی و حسب مورد پژوهشی در آئین‌نامه ارتقا و ترفیع اعضای هیأت علمی است و همچنین مشمول کسری موظفی در مؤسسات مربوطه می‌شود.

تبصره: امتیاز ارتقا و کسری موظفی، در کمیته سه نفره متشکل از معاونین مربوطه در وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون مربوطه بنیاد ملی نخبگان تعیین شده و در اصلاحیه آئین‌نامه ارتقا اعمال خواهد شد.

ماده ۷- دولت با همکاری قوه قضائیه و سایر نهادهای حاکمیتی موظف است ضمن حمایت از مؤسسات خصوصی فعال در زمینه بازگشت نخبگان، ضوابط و مقررات لازم در زمینه جلوگیری و محدود کردن فعالیت مؤسسات مهاجرت غیرقانونی را تدوین و پس از تصویب در مراجع ذی ربط ظرف مدت شش ماه، به اجرا درآورد.

ماده ۸- سازمان امور اداری و استخدامی کشور موظف است ضوابط جذب و استخدام را به گونه‌ای تنظیم نماید که دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان، مجاز باشند پس از شروع پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تأیید از سوی «مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح» و پس از طی دوره آموزش نظامی و قبل از صدور کارت پایان خدمت، نسبت به شرکت در مقدمات استخدام در دستگاه‌های غیرنظامی مانند شرکت در آزمون‌های تخصصی، عمومی، استخدامی و آزمون‌های حرفه‌ای از قبیل آزمون وکالت و نظایر آن و فرایند جذب اعضای هیئت علمی، اقدام نمایند.

ماده ۹- با هدف ارتقای تعاملات بین المللی علم و فناوری، توسعه کسب و کارهای دانش بنیان بین المللی و جذب، بازگشت و نگهداشت نخبگان و متخصصین ایرانی و غیرایرانی، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری رئیس جمهور عهده دار انجام تمامی وظایف محوله به معاونت علمی و فناوری، مندرج در بندهای این مصوبه خواهد بود.

ماده ۱۰- این مصوبه در ۱۰ ماده و ۴ تبصره در جلسه ۸۴۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۴ به تصویب رسید و از تاریخ تصویب لازم الاجرا است.

حسن روحانی

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع:خبرگزاری مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشی

صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روز یکشنبه در مجلس بررسی می‌شود

منتشر شده

در

توسط

صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روز یکشنبه در مجلس بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه به بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جهت تصدی این وزارتخانه خواهند پرداخت.

 جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته آتی در روز های یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد و دستور کار آن به شرح زیر می باشد:

بررسی برنامه ها و صلاحیت آقای یوسف نوری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رای اعتماد در روز یکشنبه

بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح حمایت از مالکیت صنعتی

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی (اعاده شده از شورای نگهبان)

بررسی گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در خصوص طرح تسهیل صدور برخی مجوز های کسب و کار (اعاده شده از شورای نگهبان)

بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح اصلاح قانون تشکیلات و ایین دادرسی دیوان عدالت اداری

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی بند (۱۰،۵،۴،۱) اساسنامه موسسه منطقه ای استانداردسازی، ارزیابی، انطباق و تایید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام)

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه

بررسی گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات های بر درآمد،سرمایه و عواید سرمایه

بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح تبصره ۱ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان

بررسی گزارش شور دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص طرح جهش تولید دانش بنیان

بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید و وسایل حفاظتی جزیره خارک

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح تشکیل آب و فاضلاب روستایی

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح حمایت از شرکت ها و موسسات خلاق و تجاری سازمان فناوری های نرم

همچنین انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها، بررسی گزارش نحوه اجرای بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح چهل و شش هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال۹۲ تا۹۹، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروند کنار از سال ۱۳۸۵ تاکنون، بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان به منظور رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری، بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از سال ۱۳۹۲ و بررسی آثار اقتصادی ناشی از عدم تحصیل اهداف قانون برنامه ششم و اجرای احکام قانونی توسط وزارت نیرو، از دیگر مواردی است که در دستورکار جلسات علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته آتی قرار دارد.

 

ادامه مطلب

آموزشی

مجلس به «فیاضی» اعتماد نکرد

منتشر شده

در

توسط

مجلس به «فیاضی» اعتماد نکرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد ندادند.

 مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ رای ماخوذه نتوانست از مجلس  رای اعتماد کسب کند.

فیاضی دومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است پیش از او حسین باغ گلی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که او هم نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

منبع: ايسنا

ادامه مطلب

آموزشی

مشکلات وزرای پیشین آموزش و پرورش از زبان “فیاضی”

منتشر شده

در

توسط

مشکلات وزرای پیشین آموزش و پرورش از زبان "فیاضی"

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به چالش‌های دستگاه تعلیم و تربیت اعم از معیشت معلمان، رتبه‌بندی، تأمین نیروی انسانی، صندوق ذخیره فرهنگیان، معوقات و مطالبات استخدامی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات وزرای پیشین این بود که مسائل جاری آموزش و پرورش، آنها را درگیر می‌کرد. البته کوچکترین مسئله در این وزارتخانه، بزرگترین مسئله است، زیرا حدود ۶۰ درصد دولت در آموزش و پرورش و گویی خودش یک دولت به شمار می‌رود، بنابراین مسائلش نیز کلان است.

 مسعود فیاضی در دیدار با جمعی از متخصصان عرصه تعلیم و تربیت کشور به اهمیت آموزش و پرورش در آینده کشور اشاره و عنوان کرد: در برهه تاریخی خاصی هستیم که حرکت در گام دوم انقلاب است.

وی افزود: لازم است در عین اینکه نگاه کوتاه مدتی به آموزش و پرورش داریم، نگاه و تصویر بزرگی از آینده آموزش و پرورش در گام دوم نیز داشته باشیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به چالش‌های دستگاه تعلیم و تربیت اعم از معیشت معلمان، رتبه‌بندی، تأمین نیروی انسانی، صندوق ذخیره فرهنگیان، معوقات و مطالبات استخدامی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات وزرای پیشین این بود که مسائل جاری آموزش و پرورش، آنها را درگیر می‌کرد. البته کوچکترین مسئله در این وزارتخانه، بزرگترین مسئله است، زیرا حدود ۶۰ درصد دولت در آموزش و پرورش و گویی خودش یک دولت به شمار می‌رود بنابراین مسائلش نیز کلان است.

 

اعتبار رتبه‌بندی معلمان هرطور شده باید تامین شود

 

فیاضی ادامه داد: طرح رتبه بندی معلمان باید با هر راه و روشی که هست، اجرایی شود، زیرا می‌تواند سرمایه گذاری بزرگی برای آیندگان به شمار رود و از این حیث نیازمند توجه اساسی است. این عادلانه‌ترین شیوه پرداخت است که متناسب با صلاحیت‌های معلمان انجام و اگر درست عملیاتی شود، کار بزرگی خواهد بود. اعتبار رتبه بندی معلمان هرگز هزینه نیست و باید هرطور شده تامین شود زیرا سرمایه‌گذاری برای آینده است.

 

با گذشت یک دهه از ابلاغ سند تحول هنوز هیچ تحولی ایجاد نشده است

 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین ۱۰ سال است که ابلاغ شده، اما منجر به ایجاد هیچ‌گونه تحولی نشده است گفت: لازمه این تحول، دیدگاه متفاوت به قضایای موجود و آینده‌نگری برای آموزش و پرورش در آینده‌ای نه چندان دور است. سند تحول بنیادین تنها در کلاس درس محقق می‌شود. در کلاس حضوری درس، معلم و دانش‌آموز همواره در حال معاشرت و روبه‌رویی هستند؛ در غیر این صورت، هرآنچه که رخ می‌دهد، تنها بیلان کاری است.

 

قانون ورزش دانش آموزی برای دوره پهلوی و قانون اهداف وزارتخانه برای دهه ۶۰ است

 

وی افزود: دانش‌آموز امسال با سال قبل متفاوت است، چه برسد به دانش‌آموز ۵۰ سال قبل؛ قانون ورزش دانش‌آموزی برای دوره رضاشاه پهلوی است! قانون اهداف وزارتخانه برای دهه ۶۰ است! اینها مسائلی است که باید حل شود تا سند تحول بتواند ضمانت اجرایی داشته باشد. دستگاه‌های دیگر نیز باید ظرفیت و پتانسیل خود را تقدیم نظام تعلیم و تربیت کنند. این کار فقط با تفاهم نامه بین دو وزارتخانه پیش نمی رود، بلکه باید الزام داشته باشند و الزام را باید از طریق قانون ایجاد کرد.

فیاضی با اشاره به برنامه چهارساله خود برای وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ای که ارائه کردیم حاصل یک هفته یا دوهفته نیست، بلکه ماه‌ها روی آن کار شده و زمان بندی آن چهار ساله است. البته بعد از تصویب در مجلس، خردتر و جزئی‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسیر تحول را از کف میدان یعنی مدرسه می‌دانم عنوان کرد: تنها جای تحقق تحول، کلاس و مواجهه معلم و دانش آموز است و با ابلاغ و بخشنامه انجام نمی‌شود. نقطه را به اشتباه در ستاد گذاشته‌اند؛ نقطه اصلی در مدرسه و شورای مدرسه است. پس ما باید این کار را به مدرسه برگردانیم و مهندسی معکوس انجام دهیم. در نظام اختیارات، بیشترین اختیار را باید شورای مدرسه داشته باشد نه ستاد و معاونان؛ اختیارات را به مدرسه می‌دهیم و نظارت می‌کنیم. به جای تصدی‌گری، تنظیم‌گری مورد توجه ماست.

 

روی الگوی تفویض اختیار فکر می‌کنیم

 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: روی این موضوع باید فکر شود که الگوی «بسیج کردن معلمان و نیروی انسانی آموزش و پرورش در پای کار آمدن برای تحول» چگونه باشد؛ بنده طرح هایی دارم ولی نیاز به گفت‌وگو و اندیشه ورزی است تا به یک الگو برسیم که بتوانیم جمعی از معلمان تراز و انقلابی را با نظام تفویض اختیار مجهز کنیم تا آنها در سراسر کشور فعالیت کنند. اگر پتانسیل معلمان نخبه آزاد نشود، هیچ اتفاق ناخوشایندی نخواهد افتاد. نمی‌خواهیم آموزش و پرورش را اداره کنیم بلکه می‌خواهیم یک تحول واقعی و یک جهش در این نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم پس باید روی الگوی تمرکززدایی و تفویض اختیار فکر کنیم.

 

تلاش برای پای کار آوردن رییس جمهور جهت حمایت از پروژه‌های آموزش و پرورش 

 

فیاضی با بیان اینکه باید در زمینه معیشت معلمان، رتبه‌بندی، کمبود نیروی انسانی و وضعیت معیشت فرهنگیان، مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان، پرداخت مطالبات و معوقات، مسئله فناوری اطلاعات و آموزش مجازی، تهیه زیرساخت‌های قانونی و تغییر ساختارها اتفاقات مهمی بیفتد گفت: این موارد جزو پروژه‌هایم است تا بتوانم در هیئت دولت، قدرت و حمایت رئیس جمهور را پای کار مسائل آموزش و پرورش بیاورم. ولی در کف صحنه و میدان، معلمان باید کار تحول را اجرایی کنند و دانشگاه فرهنگیان نیز قلب ماجراست.

وی در خاتمه تاکید کرد که باید آیین نامه جذب و ارتقای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان تغییر و ظرفیتش افزایش یابد. در حال حاضر دانشگاه ۵۰۰ هیئت علمی فعالیت دارد که بسیار کم است. باید ظرفیت معلمان قوی در آنجا برای هیئت علمی به کار گرفته شود و تربیت مدیر هم در دانشگاه فرهنگیان رخ دهد و درجه آن به سطح اول دانشگاه‌های کشور برسد و به یکی از انتخاب‌های اصلی جوانان کشور تبدیل شود.

منبع: ايسنا

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها