کد خبر : 181028
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷

موردی از کرونای انگلیسی در اسدآباد نداشته‌ایم

موردی از کرونای انگلیسی در اسدآباد نداشته‌ایم

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از کرونای انگلیسی در شهرستان اسدآباد نداشته ایم اما برای هر گونه مشکل احتمالی در این رابطه در آماده باش هستیم. دکتر ایرج صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با برگزاری جلسه صبح امروز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بین دانشکده علوم

موردی از کرونای انگلیسی در اسدآباد نداشته‌ایم

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از کرونای انگلیسی در شهرستان اسدآباد نداشته ایم اما برای هر گونه مشکل احتمالی در این رابطه در آماده باش هستیم.

دکتر ایرج صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با برگزاری جلسه صبح امروز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بین دانشکده علوم پزشکی و سپاه ناحیه مقاومت شهرستان در راستای کرونای انگلیسی، کمیته ها در حالت آماده باش قرار گرفتند که در صورت هر گونه احتمال شیوع این بیماری، دچار غافلگیری نشویم.

وی در ادامه با اشاره به واکسن کرونای روسی مطرح کرد: در مرحله اول ۱۰ دُز واکسن کرونای روسی به شهرستان اسدآباد به منظور تزریق به پرسنل مراقبت های ویژه کرونا اختصاص پیدا کرد و جمعه هفته گذشته نیز آمار ۱۵۰ نفر از افراد پرسنل درمانی در معرض خطر دانشکده برای اختصاص مرحله دوم واکسن کرونای روسی به شهرستان اسدآباد ارائه داده شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، تزریق واکسن کرونای روسی را بین افراد ۱۸ تا ۶۵ ساله برشمرد و خاطرنشان کرد: بعد از افراد پرسنل مراقب های ویژه کرونا و در معرض خطر، واکسن کرونا در مراحل بعدی به افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه ای و سپس به گروه هدف سنی تزریق خواهد شد.

وی شرایط فعلی شهرستان اسدآباد را وضعیت آبی کرونایی با شرایطی شکننده عنوان کرد و یادآور شد: طی چهار روز گذشته مورد بستری جدید در بخش کرونایی شهرستان نداشته ایم و در حال حاضر تنها یک مورد بیمار بستری در بخش کرونایی به سر می برد.

صالحی با تأکید بر استمرار و تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری های اجتماعی و استفاده از ماسک گفت: در حال حاضر ۶۱ درصد از مبتلایان به کرونا در استان مربوط به دورهمی و گردهمایی های خانوادگی، ۳۴ درصد تجمعات و مراسم های عروسی و پنج درصد مربوط به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح بازار و ادارات است که رعایت پروتکل ها و دوری از تجمعات و دروهمی های پرخطر نقش مؤثری در ثبات و پایداری وضعیت دارد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها