کد خبر : 126633
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

میلیون‌ها الجزایری در ششمین جمعه، برکناری بوتفلیقه را فریاد زدند

میلیون‌ها الجزایری در ششمین جمعه، برکناری بوتفلیقه را فریاد زدند

میلیون‌ها الجزایری در ششمین جمعه اعتراضات و تظاهرات، در اعتراض به تمدید دوره ریاست جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری این کشور از شهرها و مناطق مختلف وارد پایتخت شدند. به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی، مردم الجزایر از سراسر این کشور به میدان مرکزی البرید واقع در پایتخت آمده و در آنجا

میلیون‌ها الجزایری در ششمین جمعه، برکناری بوتفلیقه را فریاد زدند

میلیون‌ها الجزایری در ششمین جمعه اعتراضات و تظاهرات، در اعتراض به تمدید دوره ریاست جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری این کشور از شهرها و مناطق مختلف وارد پایتخت شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی، مردم الجزایر از سراسر این کشور به میدان مرکزی البرید واقع در پایتخت آمده و در آنجا تجمع کردند تا بوتفلیقه را برای استعفا از سمت خود تحت فشار قرار دهند، ارتش نیز از طریق کنار کشیدن هم‌پیمانان بوتفلیقه، به دنبال برکناری اوست. تظاهرکنندگان خواستار عدم نظارت نمایندگان نظام عبدالعزیز بوتفلیقه بر مرحله آینده سیاسی این کشور هستند.

پلیس از آب پرفشار برای متفرق کردن صدها هزار تظاهرکننده استفاده کرد.

تظاهرکنندگان چند روز بعد از درخواست ارتش از بوتفلیقه برای کناره‌گیری در این تظاهرات شرکت کرده و دست نوشته‌هایی در دست داشتند که در آنها خواستار استعفای بوتفلیقه شدند.

امروز همچنین درخواست‌هایی نیز برای برگزاری اعتصاب سراسری در الجزایر به منظور کنار رفتن نظام سیاسی کنونی این کشور مطرح شد.

انتقادات معترضان تنها به بوتفلیقه محدود نمی‌شود، بلکه شامل نظام سیاسی، ارتش و بازرگانان نیز می‌شود، تظاهرکنندگان خواستار تغییر ریشه‌ای در نظام بوده و با دوره گذار مخالف هستند.

اتحادیه عمومی کارگران الجزایر که در یک بازه زمانی طولانی از حامیان بوتفلیقه بود، نیز اعلام کرد، از درخواست ارتش برای برکناری رئیس جمهور حمایت می‌کند.

احمد قاید صالح، رئیس ستاد کل ارتش الجزایر پیش از این از شورای قانون اساسی خواست، درخصوص توانایی  بوتفلیقه ۸۲ ساله برای انجام وظایف ریاست جمهوری تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها