کد خبر : 132577
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰

نهاد اجماع‌ساز درباره لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر تصمیم می‌گیرد

نهاد اجماع‌ساز درباره لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر تصمیم می‌گیرد

ایسنا/خراسان رضوی معاون سیاسی مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان‌ رضوی گفت: تعدادی از افراد شورای مرکزی حزب مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان استان نیز در انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند اما در خصوص بستن لیست، نهاد اجماع‌ساز در این خصوص تصمیم می‌گیرد و مجمع مشورتی نیز نقش خود را ایفا خواهد کرد. حمید صابریان در گفت‌وگو با ایسنا در

نهاد اجماع‌ساز درباره لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر تصمیم می‌گیرد

ایسنا/خراسان رضوی معاون سیاسی مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان‌ رضوی گفت: تعدادی از افراد شورای مرکزی حزب مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان استان نیز در انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند اما در خصوص بستن لیست، نهاد اجماع‌ساز در این خصوص تصمیم می‌گیرد و مجمع مشورتی نیز نقش خود را ایفا خواهد کرد.

حمید صابریان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مهم‌ترین ویژگی‌هایی که  نامزدهای شورای شهر باید دارا باشند، اظهار کرد: در بحث مدیریت شهری عوامل مهمی وجود دارد. در حوزه‌های اقتصادی، فنی و عمرانی، اجتماعی و فرهنگی، مدیریت شهری بسیار تاثیرگذار است. بنابراین به نظر من باید در همه یا حداقل یکی از این بخش‌ها داوطلبین حضور در شوراهای شهر علم و تجربه را با هم داشته باشند.

وی شورای پنجم شهر مشهد را یکی از موفق‌ترین شوراهای ادوار مختلف این شهر دانست و افزود: اعداد و ارقامی که رئیس این شورا در مناسبت‌های مختلف بیان کرده تاییدکننده همین مطلب است. همچنین نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد که مردم از عملکرد شورای پنجم شهر مشهد بسیار راضی هستند. به نظر من این شورا در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و فنی به خوبی نقش‌آفرینی کرده است.

معاون سیاسی مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان‌ رضوی خاطرنشان کرد: الآن مشهد تبدیل شده است به یک کارگاه عمرانی و در نقاط مختلف این شهر طرح‌های عمرانی متعددی دیده می‌شود. بودجه شهرداری مشهد در سال ۹۹، رقم ۱۷ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به آخرین بودجه‌ای که شورای چهارم شهر مشهد آورده بود، رشد چشمگیری داشت. این نشان می‌دهد که شورای پنجم توانسته است فعالیتی موفقیت‌آمیز داشته باشد.

صابریان اضافه کرد: دلیل این موفقیت‌ها، لیست خوبی بود که در انتخابات ۹۶ شوراهای شهر در مشهد بسته شد. البته من نمی‌خواهم منکر کم و کاستی‌ها شوم، قطعا کاستی‌ها و انتقاداتی به خصوص در حوزه فرهنگی وجود دارد، اما در مجموع شورای پنجم شهر مشهد عملکرد خوبی داشته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بین سایر کلان‌شهرها، عملکرد شورای شهرهای تهران و اصفهان را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مجموع به نظر من اگر کشور به سمت مدیریت یکپارچه شهری حرکت کند و وزارت کشور نقش شوراها را بیش از این چیزی که الان هست به رسمیت بشناسد و به این شوراها میدان دهد، قطعا در حوزه مدیریت شهری اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی با اشاره به اولین انتخابات شوراهای شهر که در سال ۷۷ و در دولت اصلاحات رخ داد، بیان کرد: با مقایسه‌ای بین عملکرد شهرداری‌ها پیش از شکل‌گیری شوراهای شهر و پس از آن، می‌بینیم که هر دوره‌ای که گذشته است عملکرد شهرداری‌ها رشد و توسعه پیدا کرده است، مدیریت شهری مردم‌محورتر شده است و این نشان می‌دهد که مدیریت شهر با تکیه بر آرای عمومی، اتفاق خوبی است و در مجموع شوراهای شهر در سراسر کشور توانسته‌اند نمره قبولی بگیرند.

معاون سیاسی مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی در خصوص اینکه آیا تا به حال اعضای این حزب در ششمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد ثبت نام کرده‌اند یا خیر، عنوان کرد: حزب ما یک فراخوان عمومی داده است و نه تنها از اعضای خودمان، بلکه از تمام‌ متخصصین و دلسوزین دعوت کرده‌ایم که در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند. تعدادی از افراد شورای مرکزی حزب مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان استان نیز در انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند اما در خصوص بستن لیست، نهاد اجماع‌ساز در این خصوص تصمیم می‌گیرد و مجمع مشورتی نیز نقش خود را ایفا خواهد کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها