کد خبر : 179257
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

هشدار “نقض خطوط قرمز” به دومینیک راب پس از دیدار با رهبر قبرس شمالی

هشدار “نقض خطوط قرمز” به دومینیک راب پس از دیدار با رهبر قبرس شمالی

وزیر امور خارجه انگلیس پس از دیدار با رهبر قبرس شمالی، به تعدی از خطوط قرمز در مورد قبرس متهم شده است. به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، “فابیان همیلتون”، وزیر صلح و خلع سلاح دولت سایه انگلیس، و “کاترین وست”، وزیر اروپا و آمریکا در دولت سایه به “دومینیک راب” نامه‌ای نوشته و

هشدار "نقض خطوط قرمز" به دومینیک راب پس از دیدار با رهبر قبرس شمالی

وزیر امور خارجه انگلیس پس از دیدار با رهبر قبرس شمالی، به تعدی از خطوط قرمز در مورد قبرس متهم شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، “فابیان همیلتون”، وزیر صلح و خلع سلاح دولت سایه انگلیس، و “کاترین وست”، وزیر اروپا و آمریکا در دولت سایه به “دومینیک راب” نامه‌ای نوشته و ابراز نگرانی کرده‌اند که وی در نظر دارد از موضع طولانی‌مدت دولت‌های متوالی انگلیس فاصله بگیرد.

این امر پس از آن اتفاق می‌افتد که دومینیک راب اوایل ماه و پیش از مذاکرات سازمان ملل برای بهبود اختلافات طولانی‌مدت مربوط به قبرس، از تمام طرفین خواست انعطاف‌پذیر باشند.

قابل درک است که موضع انگلیس در مورد قبرس تغییری نکرده است.

همیلتون و وست در این نامه می‌نویسند که از زمان حمله ترکیه در ۱۹۷۴، هر دو دولت کارگری و محافظه‌کار انگیس به اتحاد مجدد جزیره قبرس بر اساس یک توافق سیاسی فدرال دومنطقه‌ای و دوطرفه متعهد شده‌اند.

آن‌ها با این حال وزیر امور خارجه انگلیس را به عدم شفاف‌سازی علنی این موضع در سفر اخیر خود به قبرس متهم کرده‌اند.

آن‌ها اضافه می‌کنند “به طور خاص نگران‌کننده” است که راب حین سفر خود با “ارسین تاتار”، رئیس جمهور قبرس شمالی، جمهوری خودخوانده ترک که فقط توسط آنکارا به رسمیت شناخته می‌شود، دیدار کرده است.

راب اخیراً گفت، انگلیس به حمایت از توافقی جامع، منصفانه و پایدار در مورد مسئله قبرس که مبتنی بر پارامترهای موجود تعیین شده در قطع‌نامه‌های مربوطه شورای امنیت باشد، ادامه می‌دهد.

ماه آینده راب در نشست سازمان ملل برای گفت‌وگو در مورد آینده مذاکرات اتحاد قبرس، به وزرای خارجه یونان و ترکیه خواهد پیوست.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها