کد خبر : 185111
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

وعده رئیس جمهوری کره جنوبی برای دستیابی به صلح با کره شمالی

وعده رئیس جمهوری کره جنوبی برای دستیابی به صلح با کره شمالی

مون جائه این امروز (دوشنبه) وعده داد که از آخرین ماه‌های ریاست جمهوری خود به منظور دستیابی به صلح و یک نقطه عطف با کره شمالی بهره ببرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی رئیس جمهوری کره جنوبی در میانه سکوت پیونگ یانگ به تلاش‌های “مون جائه این” برای

وعده رئیس جمهوری کره جنوبی برای دستیابی به صلح با کره شمالی

مون جائه این امروز (دوشنبه) وعده داد که از آخرین ماه‌های ریاست جمهوری خود به منظور دستیابی به صلح و یک نقطه عطف با کره شمالی بهره ببرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی رئیس جمهوری کره جنوبی در میانه سکوت پیونگ یانگ به تلاش‌های “مون جائه این” برای اعلامیه پایان جنگ و برقراری صلح بین دو کره مطرح شده است.

مون جائه این در آخرین سخنرانی سال نوی میلادی پیش از پایان دوره پنج ساله ریاست جمهوری خود که مه ۲۰۲۲ است، گفت: دولت پیگیر عادی سازی روابط بین دو کره و راهی غیرقابل بازگشت در مسیر صلح است. امیدوارم که تلاش‌ها برای گفتگو در دولت بعدی کره جنوبی نیز ادامه یابد.

این درحالیست که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در سخنرانی سال نوی میلادی خود اشاره‌ای به درخواست‌های رئیس جمهوری کره جنوبی برای اعلام رسمی پایان جنگ دو کره یا گفتگوهای متوقف شده با آمریکا نکرد.

مون جائه این با کیم جونگ اون چندین دیدار داشت پیش از آنکه گفتگوها به دلیل اختلافات بر سر درخواست‌های بین‌المللی از کره شمالی برای دست کشیدن از برنامه‌های اتمی و موشکی‌اش متوقف شود.

مون در حال تلاش برای اعلام پایان جنگ به عنوان راهی برای شروع سریع مذاکرات متوقف شده است اما کره شمالی رسما به این آخرین تلاش‌ها از سوی سئول پاسخی نداده و آمریکا هم گفته که از ایده مذکور حمایت می‌کند اما با کره جنوبی بر سر زمان بندی آن اختلاف نظر دارد.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین اذعان کرد: این حقیقت دارد که راه طولانی در پیش داریم. اگر روابط بین دو کره بهبود یابد،‌ جامعه بین‌الملل از این روند پیروی می‌کند.

وی گفت: صلح با امنیت قوی امکان پذیر است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها