با ما همراه باشید

اخبار 25

پای لنگ آموزش مجازی در ایران

منتشر شده

در

پای لنگ آموزش مجازی در ایران

ایسنا/آذربایجان غربی با گذشت یک سال از شیوع کرونا در کشور، فضای آموزش عالی نیز همچون سایر بخش ها به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و دانشجویان و اساتید با معقوله “آموزش آنلاین” آشنا شدند.

هرچند در اغلب کشورها آموزش آنلاین در فضاهای آموزشی یک امر رایج است و شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها چندان خلاءی در آموزش به وجود نیاورد، اما در ایران وبه دلیل نبود زیرساخت ها ، آموزش آنلاین با مشکلاتی همراه است و به اصطلاح لنگ می زند…
همین نبود زیر ساخت ها دلیلی شده برخی از دانشجویان از شرایط موجود آموزشی و سطح کیفی آموزش ناراضی باشند و گلایه هایی داشته باشند.

سرعت پایین اینترنت در آموزش مجازی معضل است
محمودی دانشجوی  ترم دوم رشته علوم تربیتی دانشگاه ارومیه  در گفت وگو با ایسنا افزود: سرعت پایین اینترنت، نبود زیرساخت های کافی باعث عدم بارگزاری فایل ها یا متوقف شدن برنامه های ورودی به کلاس در زمان برگزاری کلاس ها شده و باعث شده دسترسی دانشجویان را سخت کنند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر اساتید به جای تدریس دروس مورد نظر به دانشجویان تکالیفی همچون تحقیق یا خلاصه نویسی می دهند ، خاطر نشان کرد: اکثرا اساتید به دلیل قطع شدن و کندی اینترنت و کیفیت پایین  زیر ساخت ها موفق به تدریس نیستند.
محمودی یاد آور شد: هرچند آموزش آنلاین در وقت و هزینه صرفه جویی می کند اما به دلیل محدودیت ها ، دسترسی  برخی دانشجویان به آموزش ها بسیار کمتر است و همچنین امکان تقلب نیز زیاد است.

آموزش مجازی کارامدی آموزش حضوری را ندارد

حمیدی  دانشجوی رشته گیاهان دارویی در گفت و گو با ایسنا افزود: برخی از همکلاسی های ما چون در روستا ها زندگی می کنند دسترسی به اینترنت آنها بسیار ضعیف است.
وی با اشاره به اینکه هزینه بالا اینترنت و عدم آنتن دهی از دغدغه‌ها و مشکلات آموزش آنلاین است، اظهار کرد: بسیاری از اساتید یا در کلاس حضور ندارند یا به دلیل عدم آشنایی با آموزش آنلاین با مشکلاتی مواجهه هستند.
این دانشجوی ترم چهارم یاد آور شد: نبود زیر ساخت های لازم و تازه بودن آموزش آنلاین باعث شده این نوع آموزش کار آمدی آموزش حضوری را نداشته باشد.
حمیدی ادامه داد: آموزش مجازی، سنجش دقیق بر عملکرد آموزشی ندارد.
این دانشجو در خصوص مزایای آموزش آنلاین نیز تصریح کرد: کم کردن هزینه های رفت و آمد ، صرفه جویی در وقت و ضبط تدریس اساتید و استفاده چند باره از آنها از مزایای آموزش آنلاین است.

آموزش آنلاین استادمحور است
علیجانی دانشجوی ترم ۶ رشته برق در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه آموزش آنلاین بیشتر برای دروس تئوری مناسب است، افزود: آموزش آنلاین برای رشته های علوم تجربی، فنی و کارگاهی مناسب نیست و کیفیت لازم را ندارد.
وی تصریح کرد: آموزش مجازی بیشتر استاد محور است و دانشجو کمترین فعالیت را در این کلاس ها دارد.
علیجانی یاد آور شد: نداشتن اینترنت پرسرعت، نداشتن ابزارهای هوشمند برای گذراندن آموزش آنلاین از دغدغه‌های اصلی دانشجویان است.
وی ادامه داد: آنچه پیداست کرونا چند سالی ماندگار است و باید فکری به حال آموزش اندیشیده شود و اگر مشکلات زیر ساختی حل نشودآموزش مجازی فعلی هیچ اثر بخشی نخواهد داشت.

برخی اساتید با شرایط آموزش آنلاین آشنایی ندارند
قنبری دانشجوی ترم چهارم روانشناسی دانشگاه پیام نور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه متاسفانه  برخی اساتید آشنایی با شرایط فضای مجازی و آموزش آنلاین ندارند، تصریح کرد: به دلیل همین عدم آشنایی، مدیریت کلاس و تدریس در این شرایط کیفیت خوبی ندارد.
این دانشجو با اشاره به اینکه چند ترمی از آموزش آنلاین می گذرد ولی مشکلات همچنان پابرجاست، خاطر نشان کرد: ایرادات اینترنتی و نرم افزاری از دغدغه اصلی دانشجویان است.
وی با اشاره به اینکه مشارکت دانشجویان در آموزش آنلاین بسیار کم است، اظهار کرد: قطعی اینترنت کلافه کننده است چرا که تمرکز را ازبین می برد و گاهی باعث می شود بیخیال کلاس شویم.

دانشجوی رشته روانشناسی ادامه داد: در برخی دروس آموزش مجازی بهتراست و در وقت و هزینه صرفه جویی می شود ولی در برخی رشته ها پاسخگو نیاز دانشجویان نبوده و آموزش به صورت کامل انجام نمی شود.

در آموزشهای مجازی دانشجویان منفعلند تا فعال

بلادرنگ یک مدرس دانشگاه در گفت وگو با ایسنا افزود: در آموزش  نباید دانشجو شنونده باشد و برای نمره امتحان داده شود اما متاسفانه بسیاری از تدریس ها و آموزش های مجازی فعلی آفلاین هستند و دانشجو بیشتر منفعل و شنونده است.
وی یاد آور شد: در آموزش مجازی امکان پرسش و پاسخ میان استاد و دانشجو وجود ندارد و این یکی از معایب آموزش مجازی است.
بلادرنگ به مشکلات آموزش آنلاین نیز اشاره و اظهار کرد: متاسفانه نبود زیر ساخت ها، کندی اینترنت باعث شدهبسیاری از دانسجویان ور کلاس حضورنیابند وهمین باعث پایین آمدن کیفیت آموزش شود.

این مدرس دانشگاه با تاکید به اینکه چه بخواهیم چه نخواهیم باید از بستر فضای مجازی در آموزش استفاده کنیم خاطرنشان کرد: باید برای رسیدن به آموزش آنلاین با کیفیت مناسب زیرساخت هارا تجهیز و آزمایشگاه ها کارگاه های مجازی را توسعه دهیم.

ثبت بیش از ۳ میلیون دقیقه آموزش مجازی در دانشگاه ارومیه
حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه در گفت وگو با ایسنا افزود: در طول ترم جاری اساتید این دانشگاه درمجموع بیش از ۳میلیون  و۱۱۴ دقیقه حضور را در کلاس های مجازی ثبت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا بر فضای آموزشی دانشگاه ها تاثیر گذاشت، تصریح کرد: واحد های عملی و کارورزی حسب عدم امکان حضور دانشجویان در دانشگاه ها به صورت مجازی واز طریق تهیه فیلم های آموزشی برگزار شد.
حب نقی با اشاره به اینکه هرچند در روزهای اول کم وکاستی های وجود داشته، اظهار کرد: واحدهای عملی وکارورزی دامپزشکی با اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونا به صورت حضوری برگزار شد.
رئیس دانشگاه ارومیه یاد آور شد: همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال انجام کارهای آزمایشگاهی و یا پایانامه و رساله خود هستند با اسکان در اتاق های یک نفره ‌و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، بصورت حضوری در دانشگاه فعالیت دارند.
به گزارش ایسنا؛ با توجه به گفته برخی دانشجویان مشکلات زیر ساختی دغدغه اصلی دانشجویان در آموزش آنلاین است که سبب شده کیفیت این آموزش پایین بیاید.
آنچه مهم است اینست که نظام آموزشی ما نیز باید همانند سایر کشورها باید به سمت یک تحول اساسی در آموزش حرکت کند و به آموزش آنلاین باید به یک شیوه جدید در آموزش عالی توجه شود و برای رسیدن به این تحول باید مشکلات زیر ساختی و دغدغه های آموزش آنلاین  برطرف شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار 25

شناسایی ۱۰ مبتلا به کرونای انگلیسی در یکی از روستاهای کرمانشاه

منتشر شده

در

توسط

شناسایی ۱۰ مبتلا به کرونای انگلیسی در یکی از روستاهای کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شناسایی ۱۰ فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در یکی از روستاهای استان خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به شناسایی ۱۴ فرد دیگر که مبتلا به کرونای انگلیسی شده‌اند، اظهار کرد: در آزمایش‌های تخصصی انجام شده ۱۴ بیمار مبتلای دیگر به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی و شمار مبتلایان در استان به ۲۶ نفر افزایش یافت.

وی افزود: متاسفانه ۱۰ نفر از ساکنان یک روستا که از نظر تقسیمات جغرافیایی جزو شهرستان صحنه بوده، اما مراودات ساکنان آن بیشتر با شهرستان سنقر و کلیایی است به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا شده اند.

شکیبا اظهار کرد: این افراد در یک مراسم عروسی در یکی از شهرستانهای استان لرستان شرکت کرده بودند و هم اکنون تعدادی از آنان در بیمارستان بستری هستند.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال پایش و بیماریابی از افرادی که با بیمار ساکن ماهشهر که به گیلانغرب سفر کرده بود در ارتباط بودند، ابتدا سه نفر و امروز نیز دو نفر دیگر بیمار مبتلا به این گونه ویروس در شهرستان گیلانغرب شناسایی شدند.

شکیبا گفت: تمامی این پنج نفر به واسطه فردی که اقدام به سفر به این شهرستان کرده بود به این ویروس خطرناک مبتلا شده‌اند.

وی اظهار کرد: دو بیمار دیگر استان در شهرستان سرپل ذهاب شناسایی شده اند. این دو بیمار در یک کارخانه در استان ایلام کار می کنند که متاسفانه اکثرا به این واریانت ویروس مبتلا شده اند.

به گفته شکیبا از مجموع ۲۶ بیمار مبتلا به ویروس انگلیسی در استان، ۲۵ نفر به دنبال سفر یا پذیرش مهمان گرفتار شده اند که این امر اهمیت خودداری از سفر و دورهمی را بیشتر از گذشته نشان می دهد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

ادامه مطلب

اخبار 25

رئیس جمهور سابق بولیوی بازداشت شد/ واکنش مورالس

منتشر شده

در

توسط

رئیس جمهور سابق بولیوی بازداشت شد/ واکنش مورالس

رئیس جمهور موقت سابق بولیوی امروز، شنبه به همراه دو وزیر سابق به اتهام خیانت، توطئه چینی و فساد بازداشت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اداوردو دِل کاستیلو، وزیر کشور بولیوی اظهار کرد: “جنین آنی‌یز “، رئیس جمهور موقت سابق این کشور توسط پلیس بازداشت شد. آنی‌یز به همراه آلوارو کویمبرا و رودریگو گوسمن، وزیر دادگستری و انرژی بازداشت شد.

کاروس ادواردو دل کاستیلو با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک تصریح کرد: «به اطلاح مردم بولیوی می‌رسانم که جینین آنز دستگیر شده و هم‌اکنون تحت بازداشت پلیس قرار دارد.»

وزیر کشور بولیوی گفت که حکم قرار بازداشت به دلیل دست داشتن در پرونده کودتای سال ۲۰۱۹ از سوی دادستانی عمومی این کشور علیه جنین آنی‌یز صادر شده بود.

اوو مورالس در واکنش به این مساله گفت، باید تمام مسؤولان کودتای نوامبر ۲۰۱۹ مجازات شوند.

اوو مورالس سال ۲۰۱۹ در پی تشدید اعتراض‌ها به عملکرد دولت و نیز ادعای مطرح شده مبنی بر تقلب در انتخابات از سمت خود استعفا داد و از بولیوی گریخت.

وی که به آرژانتین پناه برده بود چندی بعد پس از پیروزی سوسیالیست‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر گذشته که به قدرت گرفتن لوئیس آرسه، متحد و وزیر سابق وی منجر شد وعده داد به زودی به کشور باز می‌گردد.

خانم آنی‌یز، سیاستمدار محافظه‌کاری که پس از سرنگونی مورالس به مدت ۱۱ ماه از نوامبر ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۰ به صورت موقت ریاست جمهوری بولیوی را بر عهده داشت روز جمعه با انتشار عکسی از قرار بازداشت صادرشده علیه وی در توییتر نوشته بود که «آزار و اذیت سیاسی آغاز شده است.»

منبع:ایسنا

ادامه مطلب

اخبار 25

سیاست نهاد رهبری در سیستان وبلوچستان صداقت در کار و قانون‌مداری است

منتشر شده

در

توسط

سیاست نهاد رهبری در سیستان وبلوچستان صداقت در کار و قانون‌مداری است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان وبلوچستان گفت: سیاست نهاد رهبری در امور اهل سنت استان، صداقت در کار و شفافیت و قانون‌مداری است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در نشست علمای شاخص اهل سنت استان گفت: از ابتدای ماموریت در سیستان‌و بلوچستان مبنای فعالیت ما بر تعامل و مشارکت حداکثری اهل سنت در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری ها بوده و سیاست ما صداقت در کار و شفافیت و قانون‌مداری بوده و هست.

امام جمعه زاهدان افزود: در جلسات مختلف و گفتگو های متعدد با علمای اهل سنت به برخی از بی اعتمادی ها اشاره کردیم و خواستار تلاش برای رفع بی اعتمادی ها در استان شدیم و در خصوص برخی مطالبات صورت گرفته باید بدانیم که مطالبات دو طرفه خواهد بود وهمت وتلاش دوطرفه را نیز می طلبند.

محامی بیان داشت: تلاش های زیادی در سطح استانی وکشوری، برای ایجاد نگاه واحد بین مسئولان در تعامل با اهل سنت صورت گرفته و خوشبختانه در شرایط کنونی وفاق خوبی بین مسئولان برای پیگیری و حل مشکلات استان ایجاد شده است، ولازمه نتیجه بخش بودن آن هم، هماهنگی و یک صدایی ماست.

وی ادامه داد: با دسته بندی و فهرست بندی مشکلات استان و با حضور جمعی‌ مسئولان استان در مرکز و جلسه با مسئولان ارشد کشور پیگیر مطالبات و مشکلات مردم استان بوده ایم که این مشکلات به تدریج قابل حل خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان اظهار کرد: یک صدایی استان در بیان مشکلات به مرکز کشور و حفظ آرامش و همدلی در بین مردم منجر به آغاز پروژه‌های مختلف و شتاب قطار پیشرفت در استان شده و باید توجه داشته باشیم که ناهماهنگی، آشوب و التهاب ترمز دستی پیشرفت استان را خواهد کشید.

وی عنوان کرد: تشکیل شوراهای مختلف از جمله راه اندازی شورای افتاء از دیگر برنامه های مدنظر بوده که سعی داریم تا با برنامه ریزی های لازم شورای افتاء را بر اساس فقه حنفی تشکیل دهیم تا مبنای بسیاری از کارها قرار گیرد.

وی به لزوم ایجاد تحول در حوزه های علمیه اهل سنت تاکید کرد و افزود: نیاز است تا حوزه های علمیه اهل سنت پاسخگوی نیاز های روز جامعه باشد که در این جهت تلاش های زیادی صورت گرفته و همچنان باید ادامه دار باشد.

وی گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان مجموعه مستقلی است که با شورای برنامه‌ریزی مدارس علمیه اهل سنت همکاری می‌کند و ارائه طرح های شورای برنامه ریزی  در صورتی در سیستان ‌وبلوچستان به اجرا درخواهد آمد که متناسب با اقتضائات استان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: طبق گفتمان های صورت گرفته در جلسات شورای آموزش در نهایت مقرر شد مشکلات و چالش ها در استان مشخص و همه یکصدا شویم و سپس به دنبال پیگیری مسائل از مرکز کشور باشیم.

وی با بیان این که پیشنهاد به شورای آموزش این بود که خدمات را برشمرده و هرکدام با استقلال مدارس منافات دارد را حذف خواهیم نمود، ادامه داد: مدیران مدارس اهل سنت در خصوص ارائه خدمات به مدارس اولا از مجموع خدمات فقط یک مورد را منافی استقلال دانستند که گفتیم حذف گردد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان ادامه داد: خدمات به دو شکل خدمات عمومی و خدمات خصوصی در نظر گرفته شد و در نهایت پیشنهاد بر این شد که شورای هماهنگی مدارس علمیه اهل سنت آیین نامه ای را برای ارائه اطلاعات با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان تنظیم کند که اینکار صورت نگرفت و با نامه های دیگری مواجه شدیم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: آزادی مذهبی که در قانون اساسی آمده است به معنای این است که وقتی اکثریت کشور مذهب جعفری هستند اینگونه نباشد که مذاهب دیگر را اجازه فعالیت ندهند بلکه سایر مذاهب باید در امور مذهبی خود آزادانه عمل کنند البته به معنای این نیست که اینها از شیعیان بالاتر هستند و از قوانین کشور نیز مستثنی هستند زیرا برخی مسائل حیث مذهبی ندارد و همه ملزم به رعایت آن هستند از جمله ساخت مدارس یا مساجد که از حیث قانون و مدیریت هیچ فرقی بین شیعه و سنی نیست، وچهارچوب وضوابط خاص خودش را دارد.

وی گفت: حوزه‌های علمیه شیعه زیر نظر شورای مدیریت و برنامه ریزی حوزه علمیه فعالیت می‌کنند و نظارت  به حوزه های علمیه اهل سنت توسط مرکزی زیر نظر سازمان اوقاف تعریف شده است که از میان اهل سنت استان سیستان و بلوچستان نیز چند نماینده در این مرکز حضور دارند و تصمیم گیری در این خصوص توسط خود آن ها صورت می گیرد و باید توجه داشت که نظارت بر حوزه های علمیه شیعه به مراتب بیشتر از مدارس علمیه اهل سنت است.

محامی بیان کرد: در گذشته نیز اعلام کردیم که بنای دخالت در مدارس علوم دینی اهل سنت را نداریم و پیشنهاد دادیم تا آیین نامه همکاری به گونه ای دقیق و منصفانه تهیه ، تدوین و تصویب شود که ماندگار باشد و به شخص خاصی ارتباط پیدا نکند.

وی در ادامه به ارائه چند پیشنهاد پرداخت و گفت: بر اساس  آنچه که در نامه ۶ بندی نوشته و تصویب شده مبنای ارائه خدمات بر اساس آمارها و امتحانات و نمرات کسب شده باشد.

وی ادامه داد: ارائه اطلاعات افراد چه از طریق مدیران مدارس و چه از طریق شورای هماهنگی باید ارائه شود و در ادامه مدارس برای همکاری بیشتر شورای هماهنگی و نهاد آیین نامه ای را تنظیم و گفتمان هایی را صورت دهند و نسبت به شورای برنامه ریزی نیز بهتر است ابتدا صحبت ها در استان یکی شود و سیستم به گونه ای طراحی شود که شائبه دخالت در آن وجود نداشته باشد.

در ابتدای این جلسه مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز تاکید کرد: علمای اهل سنت هیچ گونه خصومتی با نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند و همواره دوستدار نظام و همراه رهبر معظم انقلاب ومسئولین بوده اند.

وی ادامه داد: وحدت موجود در منطقه با تلاش های نظام جمهوری اسلامی و علما ایجاد شده است و همه علمای ما در مسیر اعتدال و وحدت حرکت و در برابر ناامنی ها ایستادگی می کنند.

مولوی اسماعیل زهی بیان داشت: ما با حاکمیت جمهوری اسلامی مشکلی نداریم و نظارت را حق نظام می دانیم اما معتقدیم که استقلال مدارس باید حفظ شود.

وی گفت: به همه مسئولان اطمینان می‌دهیم که هیچگونه نگرانی از بابت مدارس علمیه اهل سنت نداشته باشند زیرا کار ما کار فرهنگی است و علمای ما با هیچ گروهک تندرو و افراط گری همراه نیست و به دنبال انجام کار سیاسی نیستیم.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها