کد خبر : 206495
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

پرایمر زینک ریچ اپوکسی سه جزئی و مشخصات فنی آن

پرایمر زینک ریچ اپوکسی سه جزئی و مشخصات فنی آن

  پرایمر زینک ریچ اپوکسی به عنوان پوشش آغازین برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی فلز خصوصاً تجهیزات و قطعات فولادی مورد استفاده قرار می گیرد. این پرایمرها همان طور که از نام آن مشخص است غنی از ترکیبات زینک می باشند و می توانند مانع تأثیر پذیری تجهیزات فلزی در محیط های مرطوب

 

پرایمر زینک ریچ اپوکسی به عنوان پوشش آغازین برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی فلز خصوصاً تجهیزات و قطعات فولادی مورد استفاده قرار می گیرد. این پرایمرها همان طور که از نام آن مشخص است غنی از ترکیبات زینک می باشند و می توانند مانع تأثیر پذیری تجهیزات فلزی در محیط های مرطوب و پر تنش شوند.

 معمولاً فرآیندهای پوشش دهی در صنایع مختلف به صورت  لایه ای می باشد. به این صورت که ابتدا یک لایه از پرایمر و در مراحل بعدی پوشش های میانی و نهایی اجرا می شود. با این سیستم پوشش دهی می توان یک حفاظت فوق العاده قدرتمند و ایده آلی را به وجود آورد. اصولاً رطوبت تاثیر مخرب خود را به صورت تدریجی دارد. یعنی فلزات به یکباره در معرض رطوبت دچار تخریب نمی شوند بلکه یک بازه زمانی بلند مدت نیاز است. 

پرایمر زینک ریچ اپوکسی سه جزئی به عنوان یک محصول رنگی بازدارنده میتواند باعث سالم ماندن فلزات و تخریب تدریجی آن ها شود.

 اگرچه این پرایمرها در نمونه های دو جزئی و تک جزئی نیز تولید می‌شوند اما در برخی از صنایع به جهت نوع ساختار و شرایط محیطی از پرایمرهای زینک ریچ سه جزئی استفاده می شود. این پوشش ها به عنوان رنگ مخازن آب در نمای بیرونی و همچنین در نیروگاه ها، پالایشگاه های نفتی و صنایع دریایی استفاده می شوند. در ادامه مقاله مجموعه ای از مشخصات فنی و برخی المان های جزئی را مطرح می کنیم. 

 

 اطلاعات فنی پرایمر زینک ریچ اپوکسی سه جزئی 

  • فام ظاهری: خاکستری 
  • نقطه اشتعال رزین، ماده  پخت کننده و حلال: به ترتیب برابر 34 ، 36 و 28 درجه سانتیگراد
  • حجم ماده جامد : 65 درصد
  • مقدار ضخامت پرایمر زینک ریچ اپوکسی سه جزئی پلی آمید: 50 تا 70 میکرومتر 
  • جرم حجمی در حالت میکس شده هر سه جزء : 2.85 گرم بر سانتی متر مکعب
  • نرخ پوشش تئوری برای ضخامت 50 میکرومتر و حجم 1 لیتر : 10.6 متر مربع
  • زمان خشک شدن در سه حالت سطحی، متوسط و کامل در دمای 25 درجه سانتیگراد: به ترتیب برابر 3 ساعت، 6 ساعت، 7 روز 
  • تعداد اجزاء : 3 جزئی
  • زمان عمر مفید رنگ در دمای 25 درجه سانتیگراد: 8 ساعت
  • فواصل زمانی برای پوشش مجدد در سه دمای 10، 25، 40 درجه سانتیگراد : 25 ساعت، 12 ساعت، 5 ساعت 
  • مدت زمان انبارداری و نگهداری : 1 سال 

ویژگی ها و شرایط محیط برای اجرای پرایمر زینک ریچ اپوکسی سه جزئی

اگرچه پرایمر زینک ریچ اپوکسی سه جزئی جزو ترکیبات رنگی با کیفیت می باشد اما این بدان معنا نیست که شما بخواهید در هر شرایط محیطی و در یک وضعیت نامساعد از این رنگها استفاده کنید. در وهله اول باید به بررسی و ارزیابی دمای محیط بپردازید. در واقع این پرایمرها زمانی عملکرد بهینه دارند که در بازه دمایی 10 تا 40 درجه سانتیگراد روی سطوح فلزی اعمال شوند.

 افزایش بیش از حد دمای محیطی یا کاهش آن روی کیفیت پوشش دهی شما تاثیر مستقیم می گذارد. بنابراین حتماً دمای محیط را در شرایط مساعد و ایده آلی برسانید و سپس پروژه رنگ آمیزی را آغاز کنید. اصولاً مقدار دمای استاندارد و متعال که میتوانید پوشش بسیار با کیفیت و مناسبی را داشته باشید دمای بین 25 تا 30 درجه سانتیگراد می باشد. اما بنا به برخی محدودیت ها، اجرای رنگ در دمای اولیه مذکور هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد. 

متغیر بعدی رطوبت محیط می باشد. هر چقدر که مقدار رطوبت از شرایط استاندارد بیشتر شود پرایمر زینک ریچ اپوکسی نمی‌تواند شدت چسبندگی خوبی داشته باشد. به همین دلیل حتما سعی کنید در زیر رطوبت 80 درصد اقدام به کار کنید. 

اجرای سندبلاست در سطوح فولادی

 فرایند سندبلاست به عنوان پایه ای ترین اصول برای آماده سازی سطوح فولادی می باشد. در واقع با استفاده از دستگاه های مخصوص دمنده ذرات ساینده با فشار بالا روی سطوح اعمال می شود. این کار هوشمندانه منجر به آن خواهد شد تا سطح فلز کاملاً صاف و بدون هیچگونه عامل خارجی و ناهمواری باشد. هر چقدر شما زمان، انرژی و هزینه کافی برای آماده سازی فلز قبل از رنگ آمیزی صرف کنید قطعاً کیفیت پوشش دهی شما افزایش پیدا می‌کند.

 اما اگر بخواهید پرایمر ها را روی سطوحی که دارای ناخالصی های چسبیده هستند اجرا کنید نه تنها یک سطح ناهموار را خواهید داشت. بلکه پوشش‌های رویه نیز نمای ناهمگونی را ارائه می دهند. پس فرایند سندبلاست را جزو اولویت های کاری پیش از اجرای پرایمر قرار دهید. البته با توجه به غبارات پراکنده ای که در سندبلاست فلزات ایجاد می شود بهتر است یک پاکسازی اساسی نیز انجام شود تا گرد و غبار های موجود در فلز مانع چسبندگی پرایمر زینک ریچ اپوکسی نشوند. 

خرید با کیفیت ترین پرایمرهای زینک ریچ از شرکت رانا کیمیا فام  

 شرکت رانا کیمیا فام به عنوان یک تولید کننده صنعتی در سطح کشور طیف گسترده ای از انواع پرایمرهای زینک ریچ اپوکسی را با کیفیت بالا در اختیار مشتریان قرار می دهد. شما می توانید جهت مطرح کردن هرگونه سوال و دریافت راهنمای خرید در ارتباط با محصولات با کارشناسان شرکت در تماس باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها