کد خبر : 208899
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

پیچ و رولپلاک سنگ نما، موثر در افزایش مقاومت و زیبایی ساختمان

پیچ و رولپلاک سنگ نما، موثر در افزایش مقاومت و زیبایی ساختمان

  افزایش استحکام و ایمنی نما با پیچ و رولپلاک امروزه شیوه های نوینی به حوزه ساختمان سازی راه یافته اند. شیوه هایی که به منظور افزایش زیبایی ظاهری ساختمان و امنیت آن مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از این شیوه های موثر، پیچ و رولپلاک سنگ نما است. این کار یک مزیت عمده

 

افزایش استحکام و ایمنی نما با پیچ و رولپلاک

امروزه شیوه های نوینی به حوزه ساختمان سازی راه یافته اند. شیوه هایی که به منظور افزایش زیبایی ظاهری ساختمان و امنیت آن مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از این شیوه های موثر، پیچ و رولپلاک سنگ نما است. این کار یک مزیت عمده دارد. مزیت آن، جلوگیری از سقوط سنگ نمای ساختمان است. خواه ناخواه عوامل طبیعی و غیر طبیعی مانند انقباض و انبساطات دمایی، بتونه نامناسب، زلزله، استفاده از سنگ نمای نامرغوب و … باعث ریزش مصالح نما شده و با این کار، ضمن خدشه دار نمودن ظاهر بیرونی ساختمان، خطرات و تهدیداتی را برای سایر افراد به دنبال خواهند داشت.

فرض کنید شخصی در حال عبور از کنار یک ساختمان است. از قضا و از بد حادثه، یک سنگ یا آجر شل شده و شروع به ریزش می کند. اگر آن مصالح بر سر فرد هم نیفتند؛ حتما جایی مثل بر سر یک خودرو افتاده و خسارات مالی ایجاد خواهند کرد. ساختمان کاران با توجه به همین حوادث و جلوگیری از بروز مجدد آنها اقدام به استفاده از شیوه های امن و کارآمد مثل پیچ و رولپلاک سنگ نما نموده اند. با این اقدام نه تنها خسارات جانی رخ نخواهد داد؛ بلکه خسارات مالی نیز اتفاق نمی افتد. به دنبال آن، استحکام و ایمنی نما نیز حفظ خواهد شد.

پیچ و رولپلاک سنگ نما توسط چه ابزاری صورت می گیرد؟

بحث امنیت یکی از مهمترین مباحث به شمار می آید. هر جا که پای ناامنی در میان باشد؛ همانجا باید چاره ای را پیدا کرد تا این ناامنی ادامه پیدا نکند. وگرنه به دنبال آن، رویدادهای بدتری به وقوع خواهند پیوست. پیچ و رولپلاک سنگ نما یکی از اقدامات امنیتی موثر در رابطه با ساختمان است که از سوی ساختمان کاران مورد توجه قرار گرفته است. این کار علاوه بر اینکه پیامدهای مثبتی را برای ساختمان به دنبال دارد؛ برای افراد حاضر در آن ساختمان نیز نتایج خوبی را رقم خواهد زد. یکی از این نتایج، عدم هزینه دوباره برای ترمیم نمای ساختمان است. پیچ و رولپلاک سنگ نما از ایجاد هزینه های مازاد جلوگیری نموده و از هر لحاظ دارای فایده است. اما آنچه می خواهیم بدانیم، این است که این اقدام توسط چه ابزاری قابل انجام می باشد؟

پیشگیری از سقوط مصالح ساختمانی با پیچ و رولپلاک سنگ نما

یکی از روش هایی که با استفاده از آن می توان پیچ و رولپلاک ساختمان را به راحتی و با امنیت هر چه بیشتر انجام داد، راپل است. راپل که به کار در ارتفاع با طناب اشاره دارد؛ توسط طناب های فوق العاده محکم و گره خورده صورت گرفته و آزادی عمل بیشتری را برای مجریان ساختمانی می دهد. در واقع راپل را می توان یکی از روش های مرسوم برای پیچ و رولپلاک سنگ نما به شمار آورد. این روش نه تنها از جوانب امنیتی درخور توجه می باشد؛ بلکه از لحاظ اجرایی نیز دارای اهمیت بوده و زمان و هزینه اجرا را کاهش خواهد داد.

بررسی مشخصات پیچ و رولپلاک

پیچ و رولپلاک سنگ نما که توسط راپل و با هدف مقاوم سازی سنگ های نما انجام می گیرد؛ در برگیرنده مشخصات منحصر به فردی است. رولپلاک از جنس پلاستیکی برخوردار بوده و دوام لازم را دارد. همچنین با وجود این جنس، احتمال شکستگی و معیوب شدن آن وجود نخواهد داد. در رابطه با مشخصات ظاهری آن باید بگوییم که رولپلاک از ظاهری مخروطی شکل برخوردار می باشد. 

پیچ قابل استفاده برای رولپلاک نیز دارای جنس های متفاوتی است. یکی از بهترین جنس ها برای آن، پیچ گالوانیزه است. این پیچ بر روی بتونه اجرا شده و با توجه به جنس خود، بیشترین میزان مقاومت را به همراه دارد. مقاومت این پیچ در برابر شرایط جوی بسیار بالاست. نه باران، نه برف، نه سرما و گرما، هیچ یک باعث تغییر و خلل در عملکرد آن نخواهند شد.

پیچ و رولپلاک سنگ نما چیست؟

این کار در چند مرحله انجام می گیرد؟

پیچ و رولپلاک سنگ نما در طی چند مرحله صورت می گیرد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر مراحل این کار که عبارتند از:

  1. پیچ و رولپلاک در فواصل مشخصی از نمای ساختمان نصب می گردند. معمولا فاصله استاندارد برای نصب آنها 50 سانتیمتر است.
  2. این کار برای آن دسته از نماهای ساختمانی که دارای عرض کمتر از ده سانتیمتر هستند؛ قابل اجرا می باشد.
  3. برای سوراخ کردن سنگ از یک دریل معمولی استفاده می گردد.
  4. بعد از آن برای سوراخ نمودن بتن زیر سنگ از دریل چکشی با که دارای دقت بالایی است؛ کمک می گیرند.
  5. سپس سنگ نما را با استفاده از پیچ و رولپلاک در جای خود محکم می کنند.
  6. در آخر از بتونه ای که همرنگ و کاملا شبیه به سنگ نماست؛ برای نماکاری استفاده می کنند.

چرا برای پیچ و رولپلاک باید از راپل استفاده کرد؟

استفاده از داربست برای انجام برخی از اقدامات ساختمانی از جمله تعمیر و اجرای نما، نه تنها هزینه بردار است؛ بلکه خطرآفرین می باشد. اما راپل چیست که برای پیچ و رولپلاک سنگ نما مورد توجه قرار گرفته، علاوه بر اینکه هزینه ها را مدیریت می کند؛ خطرزا نبوده و امن و سریع است. ضمنا این روش دارای کیفیت بیشتری است. اکنون برای دریافت خدماتی همچون پیچ و رولپلاک سنگ نما می توانید مجموعه جهان راپل را انتخاب کنید. این مجموعه دارای گروهی از نیروهای زبده و ماهر بوده و خدماتی با بهترین قیمت و کیفیت را تقدیم حضورتان خواهد کرد.

صرفه جویی در هزینه های ساختمان با پیچ و رولپلاک سنگ نما

 

منبع شرکت جهان راپل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها