کد خبر : 174614
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳

چند نفر از بافندگان شهر جهانی گلیم نقش‌برجسته بیمه هستند؟

چند نفر از بافندگان شهر جهانی گلیم نقش‌برجسته بیمه هستند؟

ایسنا/ایلام معاون صنایع دستی استان ایلام گفت: از بین بافندگان استان 3520 نفر دارای بیمه هستند. «نورالدین محسنی» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه استان ایلام  در گلیم نقش برجسته شهرت جهانی دارد، اظهار کرد: پیش از این سهم بیشتری از بازار فروش جهانی مربوط به این هنر بود اما در حال حاضر این سهم

چند نفر از بافندگان شهر جهانی گلیم نقش‌برجسته بیمه هستند؟

ایسنا/ایلام معاون صنایع دستی استان ایلام گفت: از بین بافندگان استان 3520 نفر دارای بیمه هستند.

«نورالدین محسنی» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه استان ایلام  در گلیم نقش برجسته شهرت جهانی دارد، اظهار کرد: پیش از این سهم بیشتری از بازار فروش جهانی مربوط به این هنر بود اما در حال حاضر این سهم به حداقل‌ترین میزان رسیده و نیازمند چاره‌اندیشی مسئولین ارشد کشوری است.

وی با بیان اینکه از بین بافندگان استان 3520  نفر دارای بیمه هستند،تصریح کرد: بیمه بافندگان  در  فاز اول شامل بیمه صنعتگران و بیمه عشایری و روستایی انجام می‌شود و تمام صنعتگران استان می‌توانند از این بیمه برخوردار باشند و فاز دوم بیمه تأمین اجتماعی است که سهمیه‌ای شده و مدارک بافندگان به وزارتخانه ارسال شد و در وزارتخانه این سهمیه را به استان اختصاص داده‌اند.

معاون صنایع دستی استان ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به ۳۰ نفر سهمیه استان بوده و امسال فعلاً ۵۰ نفر به تأمین اجتماعی برای بیمه معرفی شده است، خاطر نشان کرد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است و نیاز دارد مسئولان ملی و استانی با توجه به مسئله بیکاری و مشکلات معیشتی در استان، توجه ویژه‌ای به این هنر داشته باشند.

محسنی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۲۰ کارگاه با ۳۳ رشته صنایع دستی در استان ایلام فعالیت دارند که بخش مهمی از نیروهای جویای کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها