کد خبر : 196807
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۳۲

کدام موقعیت های شغلی در اصفهان پر طرفدارند؟

کدام موقعیت های شغلی در اصفهان پر طرفدارند؟

  آیا تابه‌حال به مشاغل موجود در شهر محل زندگی خود توجه کرده‌اید؟ احتمالا با خواندن این پرسش، فهرستی از فرصت‌های شغلی در ذهن شما نقش بسته است. این در حالی است که ممکن است انواع شغل های موردنظر شما با موقعیت های شغلی پرطرفدار در اصفهان، کمی متفاوت باشند. علت این موضوع این است

 

آیا تابه‌حال به مشاغل موجود در شهر محل زندگی خود توجه کرده‌اید؟ احتمالا با خواندن این پرسش، فهرستی از فرصت‌های شغلی در ذهن شما نقش بسته است. این در حالی است که ممکن است انواع شغل های موردنظر شما با موقعیت های شغلی پرطرفدار در اصفهان، کمی متفاوت باشند. علت این موضوع این است که اصولا هر منطقه در کشور با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و اقتصادی، نیازمندی‌های شغلی مخصوص به خود را دارد. درنتیجه در پاسخ به این پرسش که: «کدام موقعیت های شغلی در اصفهان پر طرفدارند؟»، احتمالا نمی‌توانیم بدون داشتن آگاهی لازم درباره ویژگی‌های اقتصادی اصفهان، پاسخی نزدیک به واقعیت ارائه دهیم. به همین دلیل در این مقاله ابتدا با بررسی ظرفیت‌های اقتصادی اصفهان، به موقعیت های شغلی پر تقاضا در این منطقه نیز نگاهی خواهیم انداخت.

نگاهی به اصفهان و ظرفیت‌های اقتصادی آن

بدون تردید اصفهان یکی از قطب‌های گردشگری در ایران است. امروزه بسیاری از افراد در چهارگوشه عالم، نام اصفهان را حداقل یک‌بار شنیده و تعداد زیادی از گردشگران خارجی نیز به این شهر سفر کرده‌اند. شهرت این شهر را می‌توان بیشتر به دلیل جاذبه‌های تاریخی آن دانست.

میدان نقش‌جهان، سی‌وسه‌پل، پل خواجو، مسجد جامع اصفهان و منارجنبان، از مهم‌ترین آثار تاریخی اصفهان هستند که هرساله شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را جذب زیبایی‌های خود می‌کنند. در کنار آثار تاریخی، مکان‌های تفریحی و رفاهی مختلفی نیز در اصفهان احداث شده است. سیتی سنتر اصفهان، پارک جنگلی ناژوان و باغ فدک اصفهان، ازجمله معروف‌ترین مکان‌های تفریحی و رفاهی در اصفهان هستند که در جذب بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نقش مهمی دارند.

با شنیدن نام اصفهان، یکی دیگر از بخش‌های اقتصادی که به ذهن اکثر بازدیدکنندگان شهر اصفهان خطور می‌کند، صنایع دستی است. چراکه صنایع دستی اصفهان را می‌توان هویتی جدایی‌ناپذیر از این شهر دانست. هنر قلم‌زنی، میناکاری، خاتم‌کاری و قالی‌بافی، تنها برخی از انواع هنرهای فعال در حوزه صنایع دستی اصفهان هستند.

از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی اصفهان می‌توان به وجود فعالیت‌های کشاورزی، کارخانه های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این منطقه اشاره کرد. صنایع فولاد، داروسازی، پتروشیمی، لوازم‌خانگی، صنعت نساجی و صنعت ریخته‌گری، برخی از صنایع فعال در استان اصفهان هستند. 

از طرف دیگر حضور و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان، فرصتی کم‌نظیر را برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی استان فراهم کرده است. در ادامه توضیحات بیشتری درباره برخی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی در اصفهان، ارائه خواهیم کرد.

معرفی بخش کشاورزی و دام‌پروری در اصفهان

یکی از بخش‌های اقتصادی قوی در استان اصفهان که کمتر مورداشاره قرارگرفته است، بخش کشاورزی است. خوب است بدانید که در زمینه تولید گیاهان دارویی پرورش‌یافته در محیط گلخانه‌ای، اصفهان را می‌توان یکی از برترین مناطق کشور دانست. حضور صدها واحد گلخانه‌ای در سطح استان، این منطقه را به یکی از مراکز اصلی کشت گلخانه‌ای در کشور تبدیل کرده است.

همچنین محصولاتی نظیر گلابی، سیب و انگور را می‌توان در فهرست برخی از رایج‌ترین تولیدات کشاورزی در سطح استان اصفهان قرار داد. به‌طورکلی می‌توان بخش کشاورزی را در کنار شغل های خدماتی، جزء مهم‌ترین مشاغل در رونق اقتصادی استان اصفهان دانست.

این در حالی است که استان اصفهان در بخش زنبورداری و تولیدات دامی نیز، دارای جایگاه بسیار خوبی در کشور است. به شکلی که استان اصفهان یکی از برترین تولیدکنندگان عسل در کشور و یکی از بزرگ‌ترین پرورش‌دهندگان بوقلمون در ایران است.

بخش صنعت در اصفهان

اگرچه صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از صنایع پررونق در شهر اصفهان محسوب می‌شود، اما وجود کارخانه های صنعتی و شرکت‌های تولیدی بزرگ و معتبر در این منطقه نیز بر اهمیت بخش صنعت در اصفهان افزوده است. شرکت‌هایی مانند شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان و پالایشگاه نفت اصفهان، برخی از مهم‌ترین واحدهای تولیدی و کارخانه های صنعتی در اصفهان هستند.

هر یک از این واحدهای تولیدی و کارخانه‌های صنعتی در اصفهان برای پیشبرد اهداف اقتصادی خود، به نیازمندی‌های شغلی مختلفی نیاز دارند. در ادامه این مطلب با معرفی برخی از واحدهای صنعتی معتبر در اصفهان، به موقعیت های شغلی موردنیاز استان اصفهان نیز نگاهی خواهیم انداخت.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان

یکی از بزرگ‌ترین کارخانه های صنعتی در ایران که به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده فولاد در کشور نیز شناخته می‌شود، شرکت فولاد مبارکه اصفهان است. در حقیقت این شرکت را می‌توان یکی از شرکت‌های پیشرو در ایران دانست که موفق به اخذ چندین جایزه ملی شده است. خوب است بدانید که شرکت فولاد مبارکه در سال‌های 2015 و 2017 میلادی، در فهرست 25 شرکت برتر آسیایی و در کنار شرکت‌هایی چون سامسونگ و تویوتا قرارگرفته است.

این واحد تولیدی یکی از کارخانه های صنعتی در کشور است که مواد اولیه لازم برای فعالیت صنایع دیگر مانند صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، لوازم‌خانگی، خودروسازی، کشتی‌سازی و صنایع غذایی را تولید می‌کند. هم‌اکنون این واحد تولیدی را می‌توان یکی از پربازده‌ترین کارخانه‌های صنعتی در ایران دانست.

همچنین خوب است بدانید که این واحد صنعتی توانسته است برای 12 هزار نفر به‌طور مستقیم و برای 330 هزار نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال آفرینی کند. درنتیجه می‌توان گفت که شرکت فولاد مبارکه اصفهان در اشتغال‌زایی و رفع بیکاری منطقه، نقش و جایگاهی ممتاز و منحصربه‌فرد دارد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان دارای زیرمجموعه‌های متعددی است که هر یک در محل فعالیت خود توانسته‌اند ضمن کمک به تولید، در حوزه اشتغال‌زایی نیز گام‌های موثری را بردارند. شرکت آهن و فولاد اصفهان و شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه اصفهان، ازجمله شرکت‌های زیرمجموعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان هستند.

شرکت صنایع سرد سبوح اصفهان

یکی از شرکت‌های باسابقه در اصفهان، شرکت صنایع سرد سبوح اصفهان است که بیش از نیم‌قرن سابقه فعالیت در صنعت این منطقه را در کارنامه خود دارد. این شرکت از سال 1342 فعالیت خود را درزمینه تولید یخچال و فریزر صنعتی شروع کرده است. این شرکت هم‌اکنون برای 111 نفر در اصفهان اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد کرده است.

گروه صنعتی لورچ

یکی دیگر از کارخانه های صنعتی فعال در اصفهان، گروه صنعتی لورچ است. این واحد تولیدی در حوزه لوازم‌خانگی مشغول به کار بوده و فعالیت خود را از سال 1356 در شهر اصفهان شروع کرده است. این واحد تولیدی یکی از کارخانه‌های صنعتی واقع در منطقه صنعتی جی بوده و هم‌اکنون نیز توانسته است برای حدود 300 نفر اشتغال‌ آفرینی مستقیم داشته باشد.

نیازمندی‌های شغلی اصفهان

این موضوع که صنعت گردشگری یکی از بخش‌های اقتصادی مهم در اصفهان محسوب می‌شود، می‌تواند پیام‌آور رونق شغل های خدماتی در این حوزه باشد. موقعیت های شغلی مرتبط با هتلداری، رستوران و مراکز اقامتی و پذیرایی، ازجمله مشاغل موردنیاز شهر اصفهان هستند که احتمالا با اشتغال به کار در یکی از این مشاغل، می‌توانید امنیت شغلی بیشتری را تجربه کنید.

از طرف دیگر رونق صنایع دستی در شهر اصفهان موجب ایجاد موقعیت های شغلی متعددی در این منطقه شده است. بسیاری از کارگاه‌های بزرگ و کوچک در اصفهان، فعالیت خود را به تولید انواع صنایع دستی شهر اصفهان اختصاص داده‌اند. حتی بسیاری از افراد با تولید صنایع دستی در منزل، زمینه کسب درآمد مناسبی را برای خود و خانواده‌شان فراهم کرده‌اند.

در حقیقت یکی از ویژگی‌های بارز صنعت گردشگری و صنایع دستی این است که برای فعالیت در یکی از انواع شغل های این حوزه، محدودیتی از نظر جنسیت نیروی کار وجود ندارد. به‌عنوان‌مثال آقا و خانم از هر سن و با هر میزان زمانی که در طول یک روز دارند، می‌توانند در ساخت انواعی از صنایع دستی مشارکت داشته باشند.

حتی برخی از افراد برای تهیه غذاهای سنتی اصفهان مانند گوش‌فیل و دوغ، بریانی اصفهان و خورش ماست، از اعضای خانواده خود کمک گرفته و آقا و خانم در کنار یکدیگر، به کسب درآمد از طریق کار در منزل مشغول هستند.

این در حالی است که وجود صنایع مختلف و کارخانه های صنعتی در شهر اصفهان، موقعیت های شغلی متنوعی را در اختیار افراد جویای کار در این منطقه قرار داده است. در ادامه به معرفی برخی از موقعیت های شغلی پر تقاضا در بازار کار شهر اصفهان خواهیم پرداخت.

راننده

کارخانه های صنعتی، مراکز آموزشی و دانشگاهی، شرکت‌ها، مراکز تفریحی و گردشگری، همگی به رانندگان وسایل نقلیه مختلف برای جابجایی افراد و کالاها نیاز دارند. اگر علاقه‌مند به رانندگی با وسیله نقلیه خاصی هستید، احتمالا فرصتی برای بیکاری در شهر اصفهان نخواهید داشت.

شما از طریق لینک زیر می‌توانید جدیدترین فرصت‌های استخدامی برای رانندگان در اصفهان را به‌راحتی پیدا کرده و برای آگهی استخدامی دلخواه خود، رزومه‌تان را نیز ارسال کنید:

https://jobvision.ir/jobs/category/driver-in-all-cities-of-isfahan

مهندسی نرم افزار

یکی از رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در بازار کار اصفهان، مهندسی نرم افزار است. به دلیل محصولات نرم‌افزاری تولیدشده به‌وسیله مهندسان و شرکت‌های فعال در این حوزه، بسیاری از فعالیت‌های اداری و سازمانی نیز به‌راحتی انجام می‌شوند.

البته با تحصیل در رشته مهندسی نرم افزار، موقعیت های شغلی مختلفی در دسترس افراد جویای کار این حوزه قرار خواهد داشت. فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی نرم افزار به‌راحتی می‌توانند ضمن اشتغال به کار در صنایع مختلف، درآمد و مزایای بسیار خوبی داشته باشند.

استخدام در بانک‌ها، شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تنها برخی از فرصت‌های استخدامی برای رشته مهندسی نرم افزار در شهر اصفهان هستند. برخی از موقعیت های شغلی و استخدامی موردتوجه برای رشته مهندسی نرم افزار عبارت‌اند از:

  • برنامه‌نویس پایتون
  • برنامه‌نویس جاوا
  • کارشناس سئو (SEO)
  • برنامه‌نویس C++
  • برنامه‌نویس php
  • کارشناس پشتیبان نرم افزار
  • برنامه‌نویس فرانت‌اند
  • برنامه‌نویس انگولار

کار در حوزه طلا و جواهر

یکی دیگر از حوزه‌های پرطرفدار در بازار کار اصفهان، طلا و جواهرسازی است. امروزه کارگاه‌های طلا و جواهرسازی در اصفهان نیروهای کاری ساده، نیمه ماهر و ماهر در این حوزه را به شکل تمام وقت استخدام می‌کنند. نیروهای کار آقا و خانم می‌توانند با ارسال رزومه یا تماس با کارخانه‌ های صنعتی طلا و جواهرسازی در اصفهان، در این حوزه مشغول به کار شوند.

مشاغل اینترنتی

با توجه به رونق کسب‌وکارهای اینترنتی در کشور، موقعیت‌ های شغلی مرتبط با این حوزه نیز وضعیت خوبی در شهر اصفهان دارند. ادمین اینستاگرام و شبکه های مجازی، وب‌مستر یا مدیر سایت، کارشناس دیجیتال مارکتینگ و کارشناس ورد‌پرس، برخی از مشاغل موردنیاز بازار کار امروز شهر اصفهان هستند. در صورت اشتغال به کار در این حوزه، حتما می‌توانید انواع شغل های تمام وقت، پاره‌وقت، دورکاری و کار در منزل را به‌راحتی در محل زندگی خود پیدا کنید.

مشاوره شغلی برای کار و استخدام در اصفهان

معمولا یکی از اولین راه‌کارهایی که برای یافتن موقعیت‌ های شغلی و استخدامی به ذهن افراد جویای کار می‌رسد، مراجعه به سایت‌های کاریابی و روزنامه‌های محلی یا کثیرالانتشار است؛ اما روش دیگری که برای کاریابی وجود دارد و معمولا کمتر به آن توجه می‌شود، ارسال رزومه از طریق مراجعه به سایت شرکت‌ها است. اگر درباره شرکت‌ها و کارخانه‌های صنعتی اصفهان تحقیق کرده باشید، به‌راحتی می‌توانید فهرستی از این مراکز تولیدی و صنعتی را در شهر اصفهان پیدا کنید.

در گام بعدی کافی است کمی درباره شرکت موردنظر از طریق سایت شرکت، اطلاعات بیشتری به دست آورید. درنهایت می‌توانید از طریق سایت شرکت‌ها، رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال کنید. معمولا شرکت‌ها در سایت خود، قسمتی را با عنوان «دعوت به همکاری» یا «فرم استخدام» قرار می‌دهند. با مراجعه به این قسمت می‌توانید فرم آنلاین استخدامی را تکمیل کرده و برای شرکت موردنظر خود ارسال کنید.

حتی در صورت عدم مشاهده چنین فرمی در سایت شرکت، می‌توانید رزومه خود را به آدرس ایمیل شرکت ارسال کنید. برخی از شرکت‌ها نیز در سایت خود موقعیت های شغلی موردنیازشان را درج می‌کنند. با بررسی دوره‌ای سایت شرکت‌های بزرگ و معتبر در اصفهان، می‌توانید از وجود فرصت‌های شغلی و کارآموزی در این شرکت‌ها مطلع شوید.

جمع‌بندی

انتخاب شغل و مناسب‌ترین راه برای کسب درآمد، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نسل جوان امروزی است. معمولا برای رسیدن به نتیجه دلخواه و اشتغال به کار در شغلی ایده آل، به استعدادها و علایق شغلی افراد بیشتر توجه می‌شود. این در حالی است که توجه به نیازمندی‌های شغلی شهر محل زندگی‌ نیز یکی دیگر از عوامل بسیار مهم برای تعیین یک شغل مناسب است. در این مطلب با بیان این سوال که: «کدام موقعیت های شغلی در اصفهان پر طرفدارند؟»، به‌طور خاص به بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و انواع شغل های پر تقاضا در بازار کار شهر اصفهان پرداختیم. امیدواریم با توجه به واقعیت‌های موجود از موقعیت های شغلی و فرصت‌های کسب درآمد در اصفهان، بتوانید هرچه سریع‌تر در مسیر شغلی دلخواه خود قدم بردارید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها