کد خبر : 178637
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

کشتی کلاسیک زنان تعطیل شده؟

کشتی کلاسیک زنان تعطیل شده؟

ایسنا/کرمانشاه سال 1396 بود که بنا به درخواست فدراسیون کشتی ایران از فدراسیون جهانی، کشتی کلاسیک برای زنان محجبه راه‌اندازی شد، کشتی که از نظر قوانین هیچ فرقی با کشتی زنان و مردان در دنیا نداشت و تنها تفاوت آن نوع پوشش بانوان کشتی گیر بود. یکسال بعد برای اولین بار تورنمنت بین المللی کشتی کلاسیک

کشتی کلاسیک زنان تعطیل شده؟

ایسنا/کرمانشاه سال 1396 بود که بنا به درخواست فدراسیون کشتی ایران از فدراسیون جهانی، کشتی کلاسیک برای زنان محجبه راه‌اندازی شد، کشتی که از نظر قوانین هیچ فرقی با کشتی زنان و مردان در دنیا نداشت و تنها تفاوت آن نوع پوشش بانوان کشتی گیر بود.

یکسال بعد برای اولین بار تورنمنت بین المللی کشتی کلاسیک زنان در کشور لبنان برگزار شد و پس از آن دیگر خبری از برگزاری رقابت های برون مرزی این رشته نشد.

نداشتن وجهه رسمی بین المللی از یکسو و عدم برگزاری رقابت های برون مرزی از سوی دیگر طی چندسال اخیر باعث شده تا کشتی کلاسیک زنان به مرور کمرنگ و کمرنگ تر شود، تا جایی که بسیاری از زنانی که به این رشته علاقه داشتند و در آن فعالیت می کردند، به رشته کشتی آلیش که دارای مسابقات جهانی و آسیایی است، کوچ کرده اند.

اخیرا هم بحث‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه رئیس فدراسیون کشتی علاقه چندانی به ادامه فعالیت کشتی کلاسیک بانوان ندارد و خبرهایی از تعطیلی این رشته به گوش می رسد که نگرانی علاقمندان به آن را بدنبال  داشته است، اما آنطور که نایب رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه می گوید، تاکنون هیچ دستورالعمل کتبی و یا حتی شفاهی از سوی فدراسیون در این رابطه که دیگر حمایتی از کشتی کلاسیک زنان نشود و یا اینکه این رشته تعطیل شود، به استان ها ابلاغ نشده است.

فهیمه امیریان به ایسنا گفت: البته باتوجه به اینکه طی یکسال گذشته شیوع بیماری کرونا را داشتیم و از طرف دیگر هیچ مسابقه ای برای رقابت های کشتی کلاسیک زنان در تقویم فدراسیون گنجانده نشده، تمرینات این رشته هم تعطیل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با  این وجود هنوز علاقمندان و طرفداران زیادی در رشته کشتی کلاسیک زنان در کرمانشاه داریم، چراکه کشتی آزاد در این استان قدمت و محبوبیت زیادی دارد و اگر مشکلات پیش روی کشتی کلاسیک زنان برداشته شود، قطعا در آینده تعداد طرفداران آن بسیار زیادتر هم خواهد شد.

نایب رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه با اذعان به اینکه تعدادی از بانوان کشتی گیر رشته کلاسیک به سمت کشتی آلیش روی آورده اند، اعلام کرد: از آنجایی که کشتی کلاسیک فعلا مسابقه ای ندارد، برای همین بانوان کشتی گیر کرمانشاهی به سمت کشتی آلیش آمده اند که مسابقات جهانی و آسیایی هم دارد.

وی در ادامه با مطلوب خواندن شرایط کشتی زنان در کرمانشاه، اظهار کرد: طی چندسال گذشته که این رشته در کرمانشاه راه اندازی شده، هم در بحث زیرساخت ها و هم در بحث بودجه مشکلی نداشته ایم و هیات تمام امکانات و تجهیزاتی که خواسته‌ایم را برایمان فراهم کرده است.

امیریان در ادامه به برگزاری رقابت های کشتی آلیش قهرمانی استان طی هفته گذشته هم اشاره ای کرد و گفت: خوشبختانه این مسابقات در شرایط و کیفیت بسیار خوبی برگزار شد و تیم منتخب استان دوم اسفند در مسابقات کشتی آلیش قهرمانی کشور حضور پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها