کد خبر : 174395
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

کشف گنج‌های پنهان هر منطقه در گرو برگزاری رویدادهای فرهنگی

کشف گنج‌های پنهان هر منطقه در گرو برگزاری رویدادهای فرهنگی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی در کشف گنج‌های پنهان هر منطقه بسیار تاثیرگذار است؛ چه بسا فرهیختگانی که در یک منطقه سال‌ها قبل زیسته‌اند و اکنون آثارشان به فراموشی سپرده شده‌اند. جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور امروز  ۲۸ آذرماه در سومین جشنواره منطقه‌ای فرهنگی هنری و ادبی ابن حسام که

کشف گنج‌های پنهان هر منطقه در گرو برگزاری رویدادهای فرهنگی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی در کشف گنج‌های پنهان هر منطقه بسیار تاثیرگذار است؛ چه بسا فرهیختگانی که در یک منطقه سال‌ها قبل زیسته‌اند و اکنون آثارشان به فراموشی سپرده شده‌اند.

جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور امروز  ۲۸ آذرماه در سومین جشنواره منطقه‌ای فرهنگی هنری و ادبی ابن حسام که به صورت مجازی و ویدئوکنفرانسی به همت جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ، فرهنگ، معماری، مفاخر و برجستگان یک منطقه از مولفه‌ها و شاخصه‌های مهم فرهنگی یک منطقه به شمار می‌آیند.

به گزارش ایسنا وی افزود: در بین این شاخصه‌ها وجود مفاخر علمی، برجستگان دینی، حوزوی و دانشگاهی در یک منطقه مبین و نمایانگر سطح فرهنگ، ادب، علم و فرهیختگی آن منطقه و آن ملت به حساب می‌آید و برجستگان و مفاخر که سال‌ها طول می‌کشد رشد کنند به نهایت بالیده شده و مانا و جاوید شوند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: ایران ما سرشار از شخصیت‌ها و افراد برجسته و مفاخر است که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دینی و ادبی آثار ماندگار و جاویدی را از خود برجای گذاشته و معمولا بعد از قرن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند.

رحیمیان ادامه داد: منطقه‌ای که امروز به خراسان جنوبی موسوم است نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ وجود مفاخر و برجستگان این منطقه که در عرصه‌های مختلف در این منطقه زیسته‌اند گواه این برجستگی فرهنگی است.

وی با بیان اینکه آثار این مفاخر امروزه می‌تواند مورد استفاده نسل جوان و فرهنگ دوستان کشور قرار گیرد، تصریح کرد: برگزاری چنین رویدادهایی در کشف گنج‌های پنهان هر منطقه بسیار تاثیرگذار است؛ چه بسا فرهیختگانی که در یک منطقه سال‌ها قبل زیسته‌اند و اکنون آثارشان به فراموشی سپرده شده‌اند.

رحیمیان با بیان اینکه برگزاری این چنین رویدادهایی  می‌تواند ارائه کننده یاد و نام این اشخاص باشد، بیان کرد: یاد و نام ابن حسام خوسفی و سایر برجستگان منطقه اگر به مرور مطرح و در قالب همایش‌ها ارائه شود تاثیر بسزایی در بیان اندیشه‌ها دارد و می‌تواند مورد استفاده فرهنگ دوستان کشور قرار گیرد؛ این امر موضوع مهمی بوده و جای تامل و بررسی دارد.

وی از دست اندرکاران این همایش که باعث می‌شوند آثار و یاد شاعری چون ابن حسام در اذهان باقی بماند به امید استمرار این اقدامات، تشکر و قدردانی کرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها