کد خبر : 174470
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳

کودتاهای شخصیتی امروز دشمن برای کمرنگ کردن نقش علما و روحانیت است

کودتاهای شخصیتی امروز دشمن برای کمرنگ کردن نقش علما و روحانیت است

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: کودتاهای فکری و شخصیتی امروز دشمن برای کمرنگ کردن خدمات انقلاب و نقش علما به عنوان سد محکمی در برابر خدعه‌ی آنان است. آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های اولین جمعه آخرین ماه سال ۱۳۹۹ با اشاره به سالروز شهادت آیت الله محلاتی که

کودتاهای شخصیتی امروز دشمن برای کمرنگ کردن نقش علما و روحانیت است

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: کودتاهای فکری و شخصیتی امروز دشمن برای کمرنگ کردن خدمات انقلاب و نقش علما به عنوان سد محکمی در برابر خدعه‌ی آنان است.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های اولین جمعه آخرین ماه سال ۱۳۹۹ با اشاره به سالروز شهادت آیت الله محلاتی که به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است، گفت: شهید محلاتی از دوران جوانی و اوائل انقلاب همواره همراه امام(ره) و جریانات انقلاب بود و این تلاش تا زمان پیوستن ایشان به جامعه روحانیت و نائل آمدن به فیض شهادت که اواخر جنگ تحمیلی با حمله موشکی صدام به هواپیمایی ایشان و جمعی از فرماندهان اتفاق افتاد، تداوم داشت.

وی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع از دین از اول غیبت کبری و قبل از آن، عنوان کرد: علمای شیعه این افتخار دارند که هیچ وقت در برابر حکام و سلاطین سازش نکردند و همیشه در اول صف مبارزه با ظلم بودند و اگر مواردی مانند خواجه نصیر نیز با هلاکوخان همکاری کردند برای این بود که آنها را با نصیحت و علم خود در برابر ستم به مردم آرام کنند.

خطیب جمعه یزد با بیان این که همواره علما به عنوان سر راه توطئه‌های مستکبران و استعمارگران بودند، از مجاهدت‌ها و رشادتهای شهید مدرس در برابر رضاشاه و مبارزات آیت الله کاشانی و دیگر علمای دینی یاد کرد.

وی در همین رابطه به مقاومت و ایستادگی بنیانگذار کبیر انقلاب در برابر حکومت جور اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از علمای انقلاب نیز در رکاب امام راحل(ره) گام برداشتند و مظلومانه برای دفاع از ملت مظلوم به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به خاطرات خود از دستگیری در عربستان و انتقال به ایران و اسارت در زندان قزل قلعه در دوران پیش انقلاب، اظهار کرد: همان دوران شاهد شهادت مظلومانه شهید آیت الله سعیدی، غفاری‌ها و بسیاری از علما و مبارزین انقلاب بودیم.

آیت الله ناصری به مجاهدتهای روحانیت و علما برای  پایداری جبهه ها و جلوگیری از افرقه افکنی دشمن برای ایجاد انحراف در جبهه‌ها نیز اشاره و تاکید کرد: ملت عزیز ما باید دوست را دشمن خود تشخیص دهند و بدانند که علما دوست‌دار و خیرخواه ملت هستند و اگر دشمنان در تلاشند که نقش روحانیت و خدمات انقلاب اسلامی را کمرنگ کنند برای این است که این سد محکم را در برابر خدعه‌های خود بشکنند و مردم را به سوی غفلت و دوری از تفکر سوق دهند.

وی اشاراتی نیز به کودتای سوم اسفندماه توسط انگلیسی ها و ایستادگی علما در برابر آنها کرد و گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک لحظه استقلال و عزت و اختیار سرمایه خود در کشور را نداشتیم به طوری که خود شاه نیز به آن اقرار داشت وخاطرات افرادی مانند علم و فردوست که همراهان خاندان پهلوی بودند نیز گویای همین موضوع است.

امام جمعه یزد کودتاهای فکری و شخصیتی دشمن به خصوص علیه ولایت فقیه را در جهت پیشبرد اهداف خبیثانه‌ی دشمنان خواند و به مردم توصیه کرد تا ضمن پیشه کردن تقوی، در برابر مشکلات صبوری کنند چرا که بنا بر وعده خداوند در این صورت خدعه دشمنان هیچ ضرری به ما وارد نخواهد کرد و با پایداری در مسیر حق و توکل به خداوند می‌توان به پیروزی نهایی دست یافت.

وی از مسئولان نیز خواست تا قدردان فداکاری‌های مردم که از ارزشهای انقلاب اسلامی است، باشند و برای رفع مشکلات آنها با تمام توان تلاش کنند.

آیت الله ناصری در پایان نیز با اشاره به ایام ماه رجب و برنامه اعتکاف، گفت: قطعاً با توجه به شیوع کرونا و تاکید بر پرهیز از تجمعات برگزاری اعتکاف مانند گذشته ممکن نیست ولی پیشنهاد کردیم برای این که اعتکاف تعطیل نشود در صورت صلاحدید ستاد کرونا، این مراسم در فضاهای گسترده و در جمع‌های بسیار محدود با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها