کد خبر : 175740
تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴

یک چهارم بازیکنان بازی‌های رایانه ای کشور کودکان هستند

یک چهارم بازیکنان بازی‌های رایانه ای کشور کودکان هستند

ایسنا/اصفهان مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: یک پژوهش این بنیاد در سال ۹۸ نشان داد که یک چهارم بازیکنان بازی های رایانه ای کشور در رده سنی کودکان قرار دارند و ضریب نفوذ پلت فرم موبایل در این رده سنی بالای ۹۸ درصد است. سید صادق پژمان صبح امروز (پنجشنبه-۳۰ بهمن ماه) در

یک چهارم بازیکنان بازی‌های رایانه ای کشور کودکان هستند

ایسنا/اصفهان مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: یک پژوهش این بنیاد در سال ۹۸ نشان داد که یک چهارم بازیکنان بازی های رایانه ای کشور در رده سنی کودکان قرار دارند و ضریب نفوذ پلت فرم موبایل در این رده سنی بالای ۹۸ درصد است.

سید صادق پژمان صبح امروز (پنجشنبه-۳۰ بهمن ماه) در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: اکوسیستم بازی های دیجیتال در جهان و کشور با رشد و رونق و توسعه جدی طی چند سال گذشته مواجه بوده است.

وی افزود: مجموعه بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان نهاد تنظیم گر و سیاست گذار در این بخش، با موضوعات مختلف و متنوعی روبرو است که باید درباره این موضوعات طراحی و برنامه ریزی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: یکی از اهداف مهم مشارکت بنیاد در این رویداد کمک به دغدغه سازی و جریان سازی در مسیر تولید و تامین دانش تخصصی در این حوزه بوده است.

وی تصریح کرد: بازی های رایانه ای در تقاطع دانش های تخصصی مختلف قرار گرفته و لازم است مستمرا در جهت پشتوانه سازی تحقیقات، در امتداد مطالعات اکوسیستم برنامه ریزی انجام شود.

پژمان با بیان اینکه موضوعات انتخاب شده در این کنفرانس مسایل و دغدغه های روز بازی های دیجیتال در کشور است، گفت: در حوزه کودکان کشورهای مختلف به تناسب موضوعات، مسائل را دنبال و قوانین مختلفی را دنبال کرده و نسبت به موضوع برنامه ریزی بلندمدت انجام داده اند.

وی افزود: طی سال ۹۸ در معاونت پژوهش بنیاد، پیمایش دیجیتال انجام و در نتایج آن مشخص شد یک چهارم بازیکنان کشور در رده سنی کودکان قرار دارند و ضریب نفوذ پلت فرم موبایل در این رده سنی بالای ۹۸ درصد است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: این آمار نشان می دهد که در رده سنی کودکان نیازمند برنامه ریزی جامع و کاملی در موضوعات فرهنگی و اجتماعی تا ارتقا سواد دیجیتال و سواد بازی ها هستیم.

پژمان ابرازامیدواری کرد با کاربردی کردن و قابل استفاده کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده بتوانیم مسیر را برای سیاست گذاری در حوزه بازی های رایانه ای تسهیل کنیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.