کد خبر : 174272
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

۵۷ آموزشگاه حاشیه جاده‌های خراسان جنوبی ایمن سازی شد

۵۷ آموزشگاه حاشیه جاده‌های خراسان جنوبی ایمن سازی شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۷ آموزشگاه حاشیه جاده های استان ایمن سازی شدند. محمد علی واقعی، امروز یکشنبه ۲۸ آذر در آیین گرامی داشت هفته حمل و نقل،رانندگان و راهداری، که در دبستان شهید مطهری روستای شوکت آباد بیرجند برگزار شد، تصریح کرد: در حال

۵۷ آموزشگاه حاشیه جاده‌های خراسان جنوبی ایمن سازی شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۷ آموزشگاه حاشیه جاده های استان ایمن سازی شدند.

محمد علی واقعی، امروز یکشنبه ۲۸ آذر در آیین گرامی داشت هفته حمل و نقل،رانندگان و راهداری، که در دبستان شهید مطهری روستای شوکت آباد بیرجند برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ آموزشگاه استان در حاشیه جاده های شهری و روستایی استان فعالیت می کنند.

به گزارش ایسنا، وی، از ایمن‌سازی راه‌ها و مدارس به عنوان گامی موثر در صیانت از سلامت جسم روان فکر و اندیشه دانش آموزان دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی استان یادکرد و ابراز داشت: در سال های گذشته با اجرای طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه جاده های استان کاهش چشم گیری در آمار تصادفات دانش آموزان داشته ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ کاهش سرعت ترافیک، بهبود دیدمتقابل پیاده و سواره،تنظیم عبور پیاده و سواره با چراغ یا پل ویژه پیاده و کاهش عرض عبور پیاده ها را ۴ عامل بهبود سازی و ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها دانست و عنوان کرد:درجاده هابه دلیل طرح هندسی خاص،سرعت بالای وسایل نقلیه و نقش اصلی آنها در جابجائی و تردد بالا از دو عامل سوم و چهارم پر هزینه و یا  مغایر با ضوابط است.

به گفته واقعی، اغلب روش های آرام سازی راههای برون شهری بر روی کاهش سرعت و ایجاد دید متقابل پیاده و سواره متمرکز هستند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز از دانش آموزان و معلمان به عنوان همیاران ارزشمند پلیس راه استان در راستای کاهش حوادث و سوانح رانندگی یاد کرد.

سرهنگ علیرضا رضایی با اشاره به تنوع برنامه های پلیس راه استان در زمینه افزایش آگاهی دانش آموزان به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، اذعان کرد: بسیاری از تصادفات و حوادث رانندگی ناشی از مغفول ماندن و بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: ایمن‌سازی راه‌ها به معنی صیانت از جسم و جان دانش‌آموزان و مسافران و کاهش حوادث جاده ای است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها