کد خبر : 209190
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۰۹

۵ ترفند امنیت در گوشی های اپل با اپل آیدی

۵ ترفند امنیت در گوشی های اپل با اپل آیدی

همان طور که می دانید اپل آیدی در دستگاه هوشمند اپل خریداری شده توسط شما، نقش شناسنامه را ایفا می کند. مواردی مانند اطلاعات شخصی شما، کلیه خرید هایی که شما انجام می دهید و مانند آن، همگی با این اپل آیدی اختصاصی تان مرتبط هستند. گاهی اوقات افراد سودجو در کمین هستند که به

همان طور که می دانید اپل آیدی در دستگاه هوشمند اپل خریداری شده توسط شما، نقش شناسنامه را ایفا می کند. مواردی مانند اطلاعات شخصی شما، کلیه خرید هایی که شما انجام می دهید و مانند آن، همگی با این اپل آیدی اختصاصی تان مرتبط هستند. گاهی اوقات افراد سودجو در کمین هستند که به این اطلاعات شخصی شما دست یابند. اگر چنین اتفاقی پیش آید، شما خسارات جبران ناپذیری را متحمل خواهید شد. در نتیجه پس از خرید اپل آیدی، لازم است در راستای افزایش امنیت آن، اقداماتی را انجام دهید. این گونه دسترسی افراد مختلف را به اطلاعات Apple ID خود، غیر ممکن خواهید کرد. در این مطلب به بررسی ۵ ترفند مختلف می پردازیم که به وسیله آن ها می توانیم امنیت اپل آیدی دستگاه هوشمند اپل خود را افزایش دهیم.

روش ‌های مختلف افزایش امنیت اپل آیدی

در این بخش به روش هایی در زمینه ایمن کردن و افزایش امنیت Apple ID اپل آیدی اشاره می ‌کنیم. البته باید گفت که ترفند های بسیاری برای این موضوع وجود دارد که در زیر ۵ مورد از راحت ترین و اصلی ترین این ترفند ها را عنوان می نماییم:

استفاده از روش احراز هویت دو مرحله ‌ای

فعال کردن ۲FA یکی از مهم ترین و اصلی ترین روش های محافظت از اطلاعات و همچنین امنیت اپل آیدی می باشد. در زمانی که فردی با شناسه دستگاه اپل و یک پسورد مرتبط با اپل آیدی تصمیم ورود به یک دستگاه جدید را دارد، این کد تایید از او سوال می گردد. دستگاه اپل به وسیله کد تایید ذکر شده تشخیص خواهد داد که این شخص خود مالک دستگاه است یا فرد دیگری با اطلاع از رمز، به اکانت راه پیدا کرده است. همچنین همزمان با این شرایط شما تعدادی پیام را در دستگاه هایی که به آن ها اطمینان دارید، دریافت می کنید.

اگر مایل به فعال کردن ۲FA هستید، لازم است در ابتدا شماره تلفن مطمئنی را جهت دریافت تماس های خودکار تلفنی و همچنین پیام های متنی وارد کنید. البته اگر دستگاه شما آیپد او اس ۱۳.۴، مک او اس ۱۰.۱۵.۴ و آی او اس ۱۳.۴ و یا نسخه های جدید تر از آن ها است، این احراز هویت دو مرحله ای به صورت پیش فرض در آن ها فعال شده است.

پرایوت نگه داشتن OTP و پسورد اپل آیدی

برای احراز هویت در دستگاه اپل باید یک رمز یک ‌بار مصرف استفاده شود که به آن OTP می گویند. لازم است جهت حفظ امنیت اطلاعات مهم دستگاه اپل، پس از خرید اپل آیدی، به هیچ وجه OTP دستگاه خود را با دیگران به اشتراک گذاری نگذارید. همچنین جهت امنیت بیشتر، این رمز عبور باید دارای ۸ کاراکتر باشد که شامل حروف بزرگ و کوچک و یک عدد است. دانستن این نکته بسیار مهم است که دستگاه اپل به هیچ عنوان از جزئیات امنیتی حساب شما هیچ سوالی نمی پرسد. بنابراین نیازی نیست که رمز تان را در اختیار دیگران قرار دهید.

البته گاهی اوقات در زمان اقدام برای پشتیبانی دستگاه اپل خود و یا هنگام ورود به سیستم، این امکان وجود دارد که نماینده شرکت اپل نیاز به دانستن پسورد اپل آیدی داشته باشد که در آن صورت مشکلی نخواهد بود. ولی غیر از این مورد، از در اختیار قرار دادن کد تایید، پسورد و سایر اطلاعات امنیتی اپل آیدی خود به دیگران جدا خودداری نمایید. توصیه می شود که از پسورد اپل آیدی خود جهت ورود به سایر حساب‌ های آنلاین، به هیچ عنوان استفاده نکنید.

عدم به اشتراک گذاری Apple ID

در حال حاضر افراد بسیاری اقدام به اشتراک گذاری محتوا و مطالب دستگاه خود با دیگران می نمایند و امروزه این اشتراک گذاری اهمیت بسیاری دارد. ولی از لحاظ امنیتی این اقدام با خطراتی همراه است. کاربران دستگاه اپل حتی به اعضای خانواده شان نباید اجازه استفاده از اپل آیدی خود را بدهند. اجازه استفاده از اپل آیدی به این منظور است که افراد خانواده می توانند به کلیه اطلاعات خصوصی دستگاه آن ها دسترسی داشته باشند.

لازم به ذکر است که اگر اپل آیدی شما را فرد دیگری ساخته است، توصیه می شود برای تامین امنیت آن، پسورد اپل آیدی را عوض کنید. این گونه فقط خودتان به اطلاعات دسترسی خواهید داشت. از بهترین روش های به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران اپل مانند اطلاعات تقویم خانوادگی، اپل بوک، خرید های اپ استور و … با دیگران استفاده ازFamily Sharing می باشد. علاوه بر این در دستگاه اپل می توان از گزینه iCloud Photo Sharing جهت ایجاد آلبوم های خانوادگی استفاده نمود. در این صورت امنیت اپل آیدی کاربران تضمین خواهد بود.

آپدیت نگه داشتن اطلاعات اکانت خود

لازم است شما همیشه صندوق ورودی پیام‌ های اپل آیدی خودتان را بررسی نمایید. زیرا اگر از طرف دستگاه های دیگر ورود مشکوکی به اپل آیدی شما صورت گیرد و یا یک باز نشانی حساب انجام شود، شرکت اپل از طریق ارسال برخی نوتیفیکیشن ها که به صورت پیام متنی یا هشدار خواهد بود، این موضوع را به شما اطلاع می دهد. در مواردی که هشدار هایی جهت تلاش برای ورود به سیستم برای شما ارسال می شود، به این معنی است که شخصی تلاش دارد که وارد اکانت شما شود و یا اینکه توانسته است به اکانت شما دسترسی یابید. در صورت مواجه شدن با این مشکل شما باید وجود خودتان را تایید کرده و یا در کمترین زمان ممکن پسورد اپل آیدی خود را تغییر دهید.

بنابراین لازم است که کاربران در برنامه روزانه خود، بررسی اطلاعات اکانت Apple ID را قرار دهند. همچنین توصیه می شود در صورتی که از زمان ایجاد اپل آیدی شما مدت زیادی گذشته است، حتما پسورد آن را عوض کنید. برای این امر باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • به بخش Settings در آیپد یا آیفون خود بروید.
  • سپس به ترتیب عنوان شده بر روی گزینه های your name، Name، Phone Numbers ،Email  کلیک نمایید.
  • البته در نسخه مک او اس ۱۳ یا جدید تر لازم است از طریق مسیر زیر رفته و یا در سافاری از صفحه اکانت اپل آیدی خود دیدن کنید.

Apple menu → System Settings → Apple ID

شما باید کلیه اطلاعات اشتباه مانند نام، اطلاعات تماس، ایمیل، اطلاعات پرداخت و موارد دیگر را تصحیح نمایید. علاوه بر این پس از گذشت چند روز می توان سؤالات امنیتی اپل را که مربوط به اپل آیدی است، آپدیت نمود.

اگر بخش احراز هویت دو مرحله ای در دستگاه اپل شما فعال است، شما با کلیک کردن روی گزینه Password & Security می توانید کلیه شماره تلفن‌ ها و دستگاه ‌های مورد اطمینان خودتان را آپدیت نمایید. همچنین پس از ارزیابی آن برنامه ‌هایی دسترسی به اپل آیدی شما دارند، در صورت دلخواه می‌ توانید برخی از دسترسی ها را مسدود کنید.

ایجاد یک کلید ریکاوری به منظور اکانت اپل آیدی

شما می توانید برای باز نشانی رمز عبور اپل آیدی و همچنین جهت دسترسی مجدد به آن، پس از خرید اپل آیدی یک کلید ریکاوری یا Recovery Key  ایجاد کنید. با ایجاد این کلید ریکاوری توسط شما، کنترل اکانت، برایتان بسیار راحت تر انجام می شود. علاوه بر این با برخورداری از این کلید، اطمینان خواهید داشت که از لحاظ امنیت اپل آیدی با مشکلی مواجه نخواهید شد.

در واقع کلید ریکاوری اپل آیدی شما، یک کد ۲۸ کاراکتری می باشد که به صورت تصادفی ایجاد و در مکانی امن نگهداری می ‌گردد. از قابلیت هایی که این کلید به شما می دهد این است که شما می توانید با کمک آن بدون اینکه نیاز به وارد شدن به اکانت اپل آیدی خود از راه دستگاهی دیگر داشته باشید، بازیابی پسورد و نیز تنظیم دوباره آن را با دستگاه خود انجام می دهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها