کد خبر : 2200
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۳۸

تاثیر مثبت برگزاری جشنواره زیبایی اسب بر توسعه ورزش و توریسم استان اردبیل

تاثیر مثبت برگزاری جشنواره زیبایی اسب بر توسعه ورزش و توریسم استان اردبیل

 رئیس هیات سوارکاری استان اردبیل گفت: برگزاری جشنواره زیبایی اسب بر توسعه ورزش و توریسم استان اردبیل بسیار مفید واقع شد. بهاالدین ایلخانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب جام«ای جی داریج» زیرنظر فدراسیون جهانی در رده C در اردبیل برگزار شد، گفت: در این جشنواره 120 اسب

تاثیر مثبت برگزاری جشنواره زیبایی اسب بر توسعه ورزش و توریسم استان اردبیل

 رئیس هیات سوارکاری استان اردبیل گفت: برگزاری جشنواره زیبایی اسب بر توسعه ورزش و توریسم استان اردبیل بسیار مفید واقع شد.

بهاالدین ایلخانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب جام«ای جی داریج» زیرنظر فدراسیون جهانی در رده C در اردبیل برگزار شد، گفت: در این جشنواره 120 اسب از سراسر کشور ثبتنام‌کننده داشتیم که از این تعداد 36 اسب متعلق به استان اردبیل بودند.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی به رشد و توسعه ورزش استان کمک بسیاری می‌کند، افزود: طبق تلاش‌های صورت گرفته از سال آتی در استان اردبیل می‌توانیم طبق تقویم فدراسیون جهانی در هر رده‌ای اقدام به برگزاری جشنواره اسب کنیم.

ایلخانی با بیان اینکه از سال 1395 که اولین دوره این جشنواره برگزار شد، باشگاه‌ها و پانسیون‌های متعددی در سطح استان راه‌اندازی شده است، ادامه داد: به جرات می‌توان گفت در حال حاضر اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های اسب‌سواری کشور مطرح است.

رئیس هیات سوارکاری استان اردبیل با بیان اینکه محل برگزاری جشنواره باید نزدیک به استانداردهای جهانی باشد، گفت: در این جشنواره دو داور خارجی از کشورهای روسیه و بلژیک حضور داشتند.

وی اسب‌سواری را یکی از ورزش‌های پرهزینه دانست و تصریح کرد: در همین جشنواره ما حدود 100 مهمان از خارج از استان داشتیم که اسکان این افراد در بهترین‌ هتل‌های استان انجام گرفت و از این جهت نیز میهمانان ما از 10 الی 15 روز قبل از جشنواره تا چند روز بعد از جشنواره که در استان حضور داشتند با بازدید از اماکن گردشگری استان، تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری استان داشتند.

ایلخانی ضمن قدردانی از حمایت‌های مسئولان استان در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره، گفت: از مسئولان به جد می‌خواهیم این امر را جدی بگیرند و حمایت‌ها تداوم داشته باشد تا بعد از کرونا نیز شاهد برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی در این حوزه باشیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها