کد خبر : 71773
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

شهید حسین پور شهید ملی ماست/ دفاع از حرم؛ تکرار دفاع مقدس

شهید حسین پور شهید ملی ماست/ دفاع از حرم؛ تکرار دفاع مقدس

 جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع)، با بیان اینکه شهید حسین پور انگیزه های مکتبی را با روحیه انقلابی عجین کرده بود، گفت: مرتضی حسین پور شهید ملی ماست و نباید در گیلان بماند. سردار غلامحسین غیب پرور در یادواره تلویزیونی سردار گیلانی مدافع حرم، شهید «مرتضی حسین پور شلمانی»، فرهنگ دفاع و جهاد و شهادت ملت ایران

شهید حسین پور شهید ملی ماست/ دفاع از حرم؛ تکرار دفاع مقدس

 جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع)، با بیان اینکه شهید حسین پور انگیزه های مکتبی را با روحیه انقلابی عجین کرده بود، گفت: مرتضی حسین پور شهید ملی ماست و نباید در گیلان بماند.

سردار غلامحسین غیب پرور در یادواره تلویزیونی سردار گیلانی مدافع حرم، شهید «مرتضی حسین پور شلمانی»، فرهنگ دفاع و جهاد و شهادت ملت ایران را ریشه در جوهره انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی موجب شد این ظرفیت ها و قابلیت ها در همه مردم به ویژه جوانان ایجاد شود و اگر انقلاب وجود نداشت، این ظرفیت ها نیز بروز و ظهور پیدا نمی کرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب نشان دادند در دفاع از مکتب رسول الله(ص) پیشقدم هستند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی عرصه جدیدی برای بروز و ظهور دفاع از اسلام و قرآن بود که با پیروزی در بهمن ۵۷ شکل گرفت و در دفاع مقدس هشت ساله به اوج خود رسید.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع)، میانگین سنی شهدای دفاع مقدس را حدود ۲۲ سال دانست و تصریح کرد: وقتی به وصیت نامه های شهدا مراجعه می کنیم، کلماتی همچون عاشورا، محرم، سیدالشهداء(ع)، کربلا و مهدی در آنها موج می زد که نشان می دهد شهدا در اسلام خواهی به مرتبه اعلی رسیده بودند.

وی با بیان اینکه برخی بعد از جنگ هشت ساله عرصه ایثار و جهاد و شهادت را تمام شده دانستند، گفت: دفاع از حرم عرصه جدیدی را برای جهاد و شهادت باز کرد؛ این در حالی است که رزمندگان دوران دفاع مقدس از دورترین استان ها با طی مسافت دو هزار کیلومتری خودشان را به جبهه ها می رساندند، اما مدافعان حرم دو هزار کیلومتر دورتر از مرزهای ایران از اسلام و انقلاب دفاع می کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع)، دفاع از حرم را تکرار دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: جوانان ما نشان دادند که اسلام در هر جغرافیایی که باشد، مدافعان آن نیز هستند لذا شهید مرتضی حسین پور یک جوان بود که از خانواده و شهر و دیار خود گذشت و به خاطر غیرت دینی از ایران به عراق و سوریه رفت و فرمانده لشکر حیدریون شد.

وی با بیان اینکه شهدا برگزیده خداوند هستند تا ما راه را گم نکنیم، گفت: در دوران فناوری و تکنولوژی شخصیت های والایی هستند که ثابت کردند مکتب امام حسین(ع) زنده است و شهید حسین پور یکی از این شخصیت هاست.

غیب پرور، شهدا را حجت الهی دانست و اضافه کرد: وقتی از شهید حسین پور صحبت می کنیم، سخن از یک فرمانده نظامی ۶۰ ساله با تجربه نیست، بلکه این شهید بزرگوار یک فرمانده جوان انقلابی شجاع خوش فکر برومند است که فقط ۳۲ سال سن دارد لذا بسیاری از جوانان ما هم نسل شهید حسین پور هستند.

وی به نبوغ خدادادی شهید حسین پور در فرماندهی عرصه نظامی اشاره کرد و متذکر شد: این شهید نبوغ و شجاعت و صبر و قدرت تحلیل را با هم داشت و می توانست صحنه نبرد را تجزیه و تحلیل کند و در لحظه تصمیم بگیرد لذا شهید حسین پور ادامه سلسله مبارک فرماندهان بزرگ دفاع مقدس همچون سلیمانی ها و کاظمی ها و خرازی هاست.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع)، با بیان اینکه شهید حسین پور انگیزه های مکتبی را با روحیه انقلابی عجین کرده بود، گفت: مرتضی حسین پور شهید ملی ماست و نباید در گیلان بماند.

غیب پرور، از مرتضی حسین پور به عنوان شهید ممتاز جبهه انقلاب در دوران معاصر یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی برگرفته از حماسه حسینی است و مغناطیس وجودی سیدالشهداء(ع) شهدا را جذب کرد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها