کد خبر : 5588
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸

عکس منتخب هفته

عکس منتخب هفته

این گزارش شامل عکس‌های منتخب خبرگزاری ایسنا از رویدادهای خبری یک هفته گذشته ( ۲ مرداد تا ۸ مرداد ماه ۱۴۰۰) است. ۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۶

این گزارش شامل عکس‌های منتخب خبرگزاری ایسنا از رویدادهای خبری یک هفته گذشته ( ۲ مرداد تا ۸ مرداد ماه ۱۴۰۰) است.

  • صبح جمعه 8 مرداد، شاخص و کیفیت هوای شهر قم به علت وجود آلاینده ها و خیزش گرد و خاک به عدد 367 رسید که وضعیت خطرناک را از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر کرد. در این شرایط افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان، کودکان، مبتلایان به آسم باید از حضور طولانی مدت در فضای شهری جدا خودداری کنند.
  • واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی (تاکسی و اتوبوس) بر علیه ویروس کرونا از امروز ۸ مرداد ۱۴۰۰ در محوطه بیرونی ورزشگاه پارس شیراز آغاز شد. در مرحله نخست بیش از ۵۰۰ راننده واکسینه شدند. رانندگان ناوگان حمل و نقل به واسطه ویژگی شغلی و شرایط کاری خود روزانه با تعداد زیادی از مسافرین در ارتباط هستند در این راستا واکسینه شدن آنان بسیار ضروری و حائز اهمیت است.
  • آغاز واکسیناسیون خبرنگارانتزریق واکسن کرونا برای خبرنگاران و فعلان رسانه‌ای از صبح پنجشنبه (۷ مرداد) در تهران آغاز شد. برخی گروه‌های شغلی از جمله خبرنگاران، معلمان، کارمندان بانک‌ها، قضات و کارمندان دادگاه‌های سراسر کشور، رانندگان تاکسی و همچنین زندانیان در اولویت سوم سند ملی واکسیناسیون کرونا قرار گرفته‌اند و امروز به صورت نمادین واکسیناسیون کرونا در مرکز اورژانس غرب کشور آغاز شده است. در این مرحله، نخستین خبرنگارانی که به این مرکز مراجعه کرده بودند، واکسن «پاستوکووک» را دریافت کردند.
  • تزریق واکسن کرونا برای خبرنگاران و فعلان رسانه‌ای از صبح پنجشنبه (۷ مرداد) در تهران آغاز شد. برخی گروه‌های شغلی از جمله خبرنگاران، معلمان، کارمندان بانک‌ها، قضات و کارمندان دادگاه‌های سراسر کشور، رانندگان تاکسی و همچنین زندانیان در اولویت سوم سند ملی واکسیناسیون کرونا قرار گرفته‌اند و امروز به صورت نمادین واکسیناسیون کرونا در مرکز اورژانس غرب کشور آغاز شده است. در این مرحله، نخستین خبرنگارانی که به این مرکز مراجعه کرده بودند، واکسن «پاستوکووک» را دریافت کردند.
  • سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور چهارشنبه ۶ مرداد با حضور حسن روحانی، رییس جمهوری در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.
  • کاروان خودرویی شادی عید غدیر با عنوان غدیر تا ظهور از بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کرد و پس از آن با حضور گسترده مردم ولایی قم به سمت کوه خضر نبی(ع) رفت.
  • تونل البرز شرقی پنجشنبه ۷ مردادماه در آستانه عید غدیر توسط رئیس جمهور و با حضور رئیس بنیاد مستضعفان به صورت ویدئو کنفرانس و به صورت آزمایشی به بهره‌برداری می‌رسد. طول تونل ۶۳۵۸ متر است، زمان تردد از کرج به چالوس ۱۵ دقیقه کم میشود و ۵ کیلومتر از جاده کرج به چالوس شامل گردنه‌های کندوان را حذف می‌کند. هزینه احداث آن به ارزش امروز ۳۹۰۰ میلیارد تومان شده است.
  • جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه ۶ مرداد ماه به ریاست علی نیکزاد برگزار شد و بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی در دستورکار نمایندگان قرار گرفت. بعد از تنفس مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جلسه غیرعلنی در پارلمان برای بررسی طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی برگزار شد.
  • طی چهار دهه اخیر در کشور فشار بسیار زیادی به منابع آب زیرزمینی وارد شده و این منابع تخلیه شده‌اند.فرونشست ۴۵ درصد از دشت قزوین به میزان میانگین حداقل ۱۸ سانتیمتر در سال و بحرانی شدن وضعیت هستیم.
  • واکسیناسیون تاکسی‌رانان از روز دوشنبه، ۴ مرداد آغاز شده است. تاکسی‌رانان تهران هم با حضور در بوستان ولایت می‌توانند واکسن کرونا را تزریق کنند. مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی گفته است در فاز اول ۲۰ هزار راننده تاکسی واکسینه می‌شوند.
  • نمایندگان مجلس در جلسه علنی سه‌شنبه ۵ مرداد، طرح سوال از وزیر کشور، در خصوص وضعیت خوزستان را در دستور کار قرار دادند. همچنین مراسم تحلیف ۶ منتخب مجلس یازدهم در انتخابات میان دوره‌ای نیز برگزار شد.
  • در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان قزوین از نظر ابتلا به کرونا وضعیت قرمز دارند،امروز رعایت پروتکل‌ها در کل کشور به زیر ۴۰ درصد رسیده است. طی ۲۴ ساعت گذشته (دوشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۰)، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۶ نفر در بیمارستان بستری شدند و هم‌اکنون ۵۴۷ نفر در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۶ فوتی با علائم قطعی کرونا گزارش شد.
  • نمایندگان مجلس در جلسه علنی سه‌شنبه ۵ مرداد، طرح سوال از وزیر کشور، در خصوص وضعیت خوزستان را در دستور کار قرار دادند. همچنین مراسم تحلیف ۶ منتخب مجلس یازدهم در انتخابات میان دوره‌ای نیز برگزار شد.
  • در مرحله جدید واکسیناسیون اقشار مختلف مردم در برابر بیماری کووید ۱۹، گروه‌های سنی ۵۵ سال به بالا در مشهد در حال واکسینه شدن هستند.
  • از هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال، شب گذشته (سوم مرداد)، تیم‌های فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم رفتند که در پایان تیم فولاد با نتیجه ۲ بر صفر به برتری دست یافت. این دیدار با درگیری‌های زیادی در طول بازی همراه بود و داور نفراتی را از روی نیمکت دو تیم اخراج کرد.
  • از هفته ببیست و نهم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های پرسپولیس و تراکتور یکشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان تیم پرسپولیس با نتیجه سه بر یک به برتری دست یافت.
  • از هفته ببیست و نهم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن یکشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۰ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفتند که در پایان تیم سپاهان با نتیجه دو بر صفر به برتری دست یافت.
  •  مرز بستری ۲ هزار بیمار کووید در بیمارستان ها درحال شکسته شدن است و دورنمای بحرانی برای موج پنجم کرونا در اصفهان پیش بینی می شود.بیمارستان الزهرا(س) اصفهان یکی از بیمارستانهای بزرگ با خدمات درمانی گسترده و بزرگترین سانتر کرونای کشور در جنوب این استان است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تاکید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، برای خدمات رسانی به سایر بیماران درنظر گرفته شده بود،
  • جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات شنبه دوم مرداد ماه، با حضور رییس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر اعضای کابینه دولت در تالار حافظیه مجموعه سعد آباد برگزار شد.
  • اگرچه بعد از پایان رای گیری انتخابات شورای شهر، تبلیغات گسترده‌ای که از سوی برخی حامیان کاندیداها در شهر همدان انجام شده بود، جمع شد، اما با پشت سر گذاشتن روزهای پس از انتخابات همچنان شاهد خودنمایی پوسترهای بعضی از نامزدها بر در و دیوار شهر همدان هستیم. آلودگی محیطی که این تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در شهر ایجاد کرد، هنوز برطرف نشده است و همچنان با منظر بد شهری آثار به جا مانده از این تبلیغات مواجه هستیم. گویا این پوسترها را با چسب آهن چسبانده‌اند و بعید به نظر می‌رسد با گذشت سال‌ها اثرش از بین برود!
  • خروجی سد زاینده رود اصفهان ۲۸ تیرماه کاهش یافت و طی چند روز گذشته بستر زاینده رود دوباره بی آب شده است. تنها باقی مانده‌ ی آب زاینده رود چند گودال آب در بستر رود است تا پرنده‌های سطح شهر به امید آن‌ها از گرمای تابستان به آن‌پناه ببرند و ما دوباره باید زاینده رود خشک را ببینیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها