کد خبر : 208642
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۵:۳۲

6 مزایت استفاده از روتختی نسبت به پتو

6 مزایت استفاده از روتختی نسبت به پتو

  در حالی که بسیاری از ما به دنبال راحتی در خواب هستیم، یکی از چیزهایی که باید انتخاب کنیم، انتخاب میان پتو و روتختی است. روتختی و پتو هر دو از مواد باکیفیت ساخته شده اند، اما هر کدام مزایای خود را دارند. در اینجا، به مزایای استفاده از روتختی نسبت به پتو پرداخته

 

در حالی که بسیاری از ما به دنبال راحتی در خواب هستیم، یکی از چیزهایی که باید انتخاب کنیم، انتخاب میان پتو و روتختی است. روتختی و پتو هر دو از مواد باکیفیت ساخته شده اند، اما هر کدام مزایای خود را دارند. در اینجا، به مزایای استفاده از روتختی نسبت به پتو پرداخته خواهد شد.

در ابتدا توضیح مختصری در مورد پتو و روتختی می دهیم سپس می پردازیم به بیان تفاوت های این دو

روتختی

روتختی یکی از کالا‌هایی است که امروزه تقریباً در همه خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید در گذشته از تشک‌های دست دوز و سنتی و حتی از لحاف‌ها برای خواب استفاده می‌کردند. اما با گذشت زمان، اختراعات جدیدی به وجود آمد که تخت خواب یکی از این موارد است. همراه با استفاده از تخت خواب، روتختی نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. روتختی‌ها در جنس، اندازه، رنگ، سن و سلیقه مختلف وجود دارد و طبقه‌بندی‌های مخصوصی دارد.

پتو

پتو نوعی بافته دارای پرز های بلند می باشد که اکثرا از الیاف پلی استری ساخته شده اند. پتوها می‌توانند از لایه‌های مختلفی ساخته شده باشند. بعضی از این لایه‌ها برای گرم نگه داشتن و بعضی دیگر تنها برای زیبایی به کار رفته است.

 

روتختی دونفره

۱. سبک و بسیار راحت برای استفاده:

یکی از مزایای استفاده از روتختی این است که بسیار سبک و راحت است. با اینکه پتو نیز به نسبت سبک است، اما وقتی که به عنوان یک قطعه اصلی برای پوشش بدن انتخاب می شود، ممکن است حجمی بیشتری داشته باشد و باعث دشواری در استفاده شود. از طرفی، روتختی بسیار سبک و نرم است و به آسانی قابل انعطاف است.

۲. حرارت متعادل:

یکی دیگر از مزایای استفاده از روتختی، توزیع حرارت یکنواخت آن است. اگرچه پتو نیز این قابلیت را دارد، اما روتختی بهترین متریال برای این کار است. این به معنی این است که روتختی دارای قابلیت تنفس بالا است و هوای گرم را در خود جذب کرده و به دور همه بدن توزیع می کند.

۳. مانع از رشد حشرات

روتختی می تواند به عنوان یک مانع از رشد حشرات عمل کند. بسیاری از حشرات مانند مگس، پشه و کرم خزنده، به دنبال جایی برای رشد و تکثیر هستند. پتو با دارا بودن پرز های بلند این مکان را برای حشرات ایجاد می کند. با استفاده از روتختی، احتمال خزش این حشرات کاهش می یابد و از بروز عفونت های پوستی و بیماری های دیگر جلوگیری می کند

۴. شستشو آسان

شستشوی روتختی در مقایسه با پتو، بسیار ساده تر است. اغلب پتو ها در داخل دستگاه شستشوی خانگی جا نمی شوند، و برای شستشوی آنها به دوش یا بیرون از خانه نیاز است. اما روتختی بسیار سبک است و می تواند به آسانی در دستگاه شستشوی خانگی شسته شود. و پس از شستشو آب کمتری به خود جذب می کند.

روتختی بنفش

۵. ظاهر زیباتر

تنوع طرح های روتختی نسبت به پتو ها خیلی بیشتر هستد و شما می توانید از میان هزاران طرح روتختی مناسب با فضای دکوراسیون اتاق خود انتخاب کنید در صورتی تنوع پتو به نسبت روتختی بسیار پایین تر هست

۶. تعداد تکه ها

زمانی که شما یک روتختی خرید می کنید فقط یک لحاف نیست و شامل روبالشی و ملحفه روی تشک نیز هست در صورتی که پتو فقط و فقط یک تکه می باشد. این امر باعث می شود شما راحت تر دکوراسیون اتاق خواب خود را نظم ببخشید و همه اجزا با یکدیگر همخوانی داشته باشند

روتختی

در نهایت، می توان گفت که استفاده از روتختی به جای پتو، باعث بهبود کیفیت خواب و راحتی شما می شود. به علاوه، از خزش حشرات جلوگیری می کند، ساده ترین روش شستشوی را داراست، در عین حال که قابلیت انعطاف پذیری بیشتری دارد و تخت شما را در برابر خطرات سایش و خراش محافظت می کند. با توجه به این نقش مهم، لازم است قبل از خرید روتختی، اطمینان کامل از فروشگاه مورد نظر و اجناس آن داشته باشید. کالای خواب سلطانی و رومیسا هوم از جمله فروشگاه‌های اینترنتی معتبر هستند که به آسانی می‌توانید با مشاهده قیمت‌ها، بررسی مشخصات محصول و… یک خرید آنلاین مطمئن را تجربه کنید.

 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها