کد خبر : 209543
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷

نرده شیشه‌ای تا اسکای لایت؛ چرا شیشه بهترین متریال برای سبک مدرن است؟

نرده شیشه‌ای تا اسکای لایت؛ چرا شیشه بهترین متریال برای سبک مدرن است؟

متریال شیشه از زمانی که به فرایند ساخت و ساز وارد شد تحولات عظیم و شگرفی را در این حوزه به وجود آورد. چراکه نمای ظاهری یک بنا را با تغییرات گسترده‌ای روبرو ساخته و به آن زیبایی و جذابیت خاصی ارائه می‌دهد. در حال حاضر نرده شیشه‌ای، اسکای لایت، کفسازی شیشه‌ای، دیوار شیشه‌ای و….. از

متریال شیشه از زمانی که به فرایند ساخت و ساز وارد شد تحولات عظیم و شگرفی را در این حوزه به وجود آورد. چراکه نمای ظاهری یک بنا را با تغییرات گسترده‌ای روبرو ساخته و به آن زیبایی و جذابیت خاصی ارائه می‌دهد. در حال حاضر نرده شیشه‌ای، اسکای لایت، کفسازی شیشه‌ای، دیوار شیشه‌ای و….. از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سازه‌ها در صنعت ساختمان بوده و بسیاری از افراد این متریال پرکاربرد را بهترین محصول برای سبک مدرن می‌دانند.

در این مقاله به ارائه مطالبی در این زمینه خواهیم پرداخت و مزایای استفاده از شیشه در سبک دکوراسیون مدرن و دلایل استفاده از آن را برخواهیم شمرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

مزایا و دلایل استفاده از شیشه در سبک مدرن

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که پس از بررسی خصوصیات این متریال و یا توجه به قیمت سقف شیشه‌ای و اسکای لایت تصمیم گرفته باشید از این محصول در سازه‌های به سبک مدرن استفاده کنید.

در این صورت باید با این نوع مصالح و ویژگی‌های آن‌ها آشنایی بیشتری حاصل کرده و بدانید که این محصولات عایق مناسبی محسوب می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارند.

ماهیت شفاف آن‌ها هم کمک می‌کند تا در دکوراسیون داخلی و خارجی موارد مصرف فراوانی را به خود اختصاص دهند. این متریال‌ها می‌توانند نور طبیعی را به میزان کافی به ساختمان مد نظر شما انتقال دهند.

از سوی دیگر انواع و اقسام مختلفی دارند که می‌توانید بر اساس نوع نیازها و مصارف و سلیقه شخصی خود بهترین آن‌ها را انتخاب و خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. هر کدام از انواع شیشه در بخش خاصی از ساختمان قابل استفاده بوده و ویژگی‌های آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند.

images_1727873640_66fd4268d765e.jpg

برای نمونه یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از متریال شیشه در ساختمان‌های امروزی و مدرن، نرده‌های شیشه‌ای هستند که از زیبایی قابل توجهی برخوردار شده و می‌توانند بیشترین نور را به ساختمان شما انتقال دهند.

نرده‌های شیشه‌ای را می‌توانید به منظور ایجاد حفاظت در بخش‌هایی از قبیل فضاهای داخلی و خارجی در ساختمان‌های اداری، مسکونی، تراس، بالکن، راه پله و… مورد استفاده قرار دهید. به نرده‌های شیشه‌ای، هندریل شیشه‌ای نیز گفته شده و با کمک آن‌ها فضای مد نظر شما بزرگتر نشان داده می‌شود.

این سیستم هیچگونه مانعی در دید شما ایجاد نکرده و نمایی کاملا شفاف در اختیارتان قرار می‌دهد. از آنجایی که هندریل شیشه‌ای با استفاده از شیشه‌های بسیار مقاوم به وجود آمده پس نگرانی بابت امنیت آن نخواهید داشت.

چراکه متریال شیشه به کار رفته در ساختار آن در برابر ضربه و فشار از خود حفاظت می‌کند و امنیت بسیار بالایی دارد. نرده شیشه‌ای از سطحی کاملاً صاف و صیقلی برخوردار شده‌اند. پس کودکان نمی‌توانند از آن‌ها بالا بروند و با خطر سقوط مواجه شوند.

یکی دیگر از مهمترین مزایای شیشه که باعث شده بهترین متریال برای سبک مدرن باشد امکان سازگاری کامل و کافی آن با دیگر مصالح است. پس شما می‌توانید در کنار این متریال از چوب، فلز، سنگ و… نیز استفاده کرده و به زیباتر شدن بنای خود کمک کنید.

انواع شیشه قابل استفاده در ساختمان سبک مدرن

شیشه سکوریت

یکی از شیشه‌های بسیار محبوب و پرکاربرد در ساختمان‌های به سبک مدرن شیشه سکوریت است. این متریال مقاومت بسیار بالایی داشته و امکان استفاده از آن در بخش‌های مختلف ساختمان وجود دارد. به ویژه می‌توانید از این محصول در نقاطی استفاده کنید که در معرض آسیب دیدگی و یا شکستگی واقع می‌شود.

به طور کلی این شیشه هفت برابر بیشتر از شیشه‌های معمولی و یا خام مقاومت داشته و در مواقعی هم که با شکستگی روبرو می‌شود به تکه‌های کوچکی تبدیل می‌گردد که کاملاً بدون خطر هستند.

این شیشه‌ها با علامت استاندارد به فروش می‌رسند تا از ویژگی‌های کیفی و استانداردهای آن‌ها مطمئن باشید و یکی از مهمترین این استانداردها عدم وجود پستی و بلندی بر روی شیشه سکوریت است.

این متریال می‌تواند دمای غیر مستقیم ۲۵۰ درجه را به خوبی تحمل کند و از تحمل فشار ۴۰ کیلوگرم در ابعاد ۱۰ سانتی‌متر مربع برخوردار است. شیشه سکوریت استاندارد در طول دوره استفاده تغییر رنگ نداده و مقاومت بالایی در برابر گرما و حرارت دارد.

شیشه لمینت

نرده‌ها، سقف‌ها، دیوارهای شیشه‌ای و…. می‌توانند از متریال شیشه لمینت ساخته شوند. این محصولات نسبت به دیگر انواع شیشه‌ها ضخامت بیشتری دارند. پس می‌توانید از آن‌ها در مکان‌ها و یا فضاهایی استفاده کنید که آب وجود دارد. این متریال مقاومت بسیار بالایی هم داشته و یکی از ایمن‌ترین شیشه‌های ساختمانی محسوب می‌شود.

به این محصول شیشه چند لایه نیز گفته شده و با افزایش ضخامت آن مقاومت شیشه هم بیشتر می‌شود. استفاده از شیشه لمینت در ساختمان‌های به سبک مدرن مزایای فراوانی را نصیب شما می‌سازد که یکی از مهمترین آن‌ها خرد نشدن این شیشه است.

در مواقعی که به این متریال ضربه وارد می‌کنید ذرات و تکه‌های خرد شده به لایه طلق PVB خواهند چسبید. این موضوع سبب شده تا شیشه لمینت یکی از پرکاربردترین متریال‌ها در نمای ساختمان باشد و یا از آن در سازه‌هایی مانند پله شیشه‌ای، درب شیشه‌ای و…. استفاده شود.

شیشه لمینت به طور کامل عایق سر و صدا است و از سوی دیگر خاصیت ضد گلوله دارد. پس می‌توانید از آن در پروژه‌های مسکونی، فضاهای امنیتی، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مغازه‌ها و….. استفاده کنید.

images_1727873729_66fd42c1a3a6a.png

شیشه رفلکس

در بیشتر موارد از شیشه رفلکس در نمای ساختمان‌های مدرن استفاده می‌کنند. به ویژه سازه‌هایی که در معرض نور شدید و مستقیم خورشید قرار دارند. چراکه این محصول از قابلیت انعکاس نور برخوردار شده و قادر است تا حد زیادی از گرم شدن سازه ممانعت به عمل آورد.

به این نوع شیشه، شیشه آیینه‌ای و یا انعکاسی نیز می‌گویند و به دلیل ظاهر زیبا و منحصر به فردی که به سازه ارائه می‌دهد محبوب و پرطرفدار است. عملکرد اصلی این متریال بر اساس نور است. به گونه‌ای که در بخش‌های با نور بیشتر عملکرد آیینه‌ای داشته و در سمت‌های بدون نور مشابه با یک شیشه معمولی عمل می‌کند.

رنگ این شیشه قابل تغییر بوده و می‌توانید در رنگ‌های متنوعی آن را تهیه کنید. از مهمترین انواع این متریال می‌توان به شیشه رفلکس دودی، طلایی، نقره‌ای، تیتانیومی و…. اشاره کرد. این متریال بر اساس نوع شیشه نیز دسته‌بندی شده و در انواع شیشه آیینه‌ای تک‌جداره، دو جداره و…. جای می‌گیرد.

علاوه بر نمای شیشه‌ای ساختمان، این متریال به عنوان پارتیشن شیشه‌ای نیز کاربرد داشته و قابل استفاده در راهرو، ورودی ساختمان‌ها و… است.

کلام آخر

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگذاریم. در این مقاله به بررسی متریال شیشه پرداختیم. اگر در رابطه با این متریال سوالی دارید می‌توانید به وبسایت گردآورنده این مقاله یعنی مجموعه نمادیزاین مراجعه کنید و از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. نمادیزاین تیمی متشکل از مهندسین جوان است که به صورت تخصصی طراحی و اجرای انواع نمای ساختمان به خصوص نمای خشک را انجام می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها