کد خبر : 209495
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵

بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت برای افراد بالای 30 سال

بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت برای افراد بالای 30 سال

  بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت برای افراد بالای 30 سال   جوانسازی پوست صورت با روش‌های غیرتهاجمی از جمله مزایای ترکیب تکنولوژی و پزشکی است که توانسته افراد بسیاری را شاداب‌تر از همیشه نگه دارد. بااین‌حال اینکه از کدام روش استفاده کنید، بسته به شرایط شما و تشخیص پزشک می‌تواند متفاوت باشد.  پوستی جوان

 

بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت برای افراد بالای 30 سال

 

جوانسازی پوست صورت با روش‌های غیرتهاجمی از جمله مزایای ترکیب تکنولوژی و پزشکی است که توانسته افراد بسیاری را شاداب‌تر از همیشه نگه دارد. بااین‌حال اینکه از کدام روش استفاده کنید، بسته به شرایط شما و تشخیص پزشک می‌تواند متفاوت باشد. 

پوستی جوان و شاداب در هر سنی: راهکارهای اثبات شده برای جوانسازی

چه بخواهید و چه نخواهید پوست شما با بالارفتن سن چروک شده و خطوط ریز و درشتی بر روی آن نمایان می‌شود. این خطوط، افتادگی و چروک‌ها به دیگران نشان می‌دهند که شما دیگر جوان سابق نیستید؛ به همین دلیل اغلب افراد به دنبال روشی هستند تا بتوانند یا از بروز این چروک‌ها جلوگیری کرده یا آن را درمان کنند. راه‌های بسیار زیادی در قالب روش‌های پزشکی و شیوه‌های مراقبت از پوست وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب مختص به خود را دارند.

روش‌های مراقبتی شامل استفاده از انواع کرم‌ها، آب‌رسان‌ها و ماسک‌هایی هستند که در منزل می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. بااین‌حال این شیوه‌ها نتایجی فوری ندارند و اغلب به عنوان شیوه‌هایی برای پیشگیری از پیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقابل روش‌های پزشکی هستند که به عنوان راهکارهای اثبات شده و البته فوری توانسته‌اند تأییدیه لازم را از جوامع پزشکی و البته متقاضیان جوانسازی پوست صورت به دست آورند. 

روش های پزشکی با نتایج فوری 

در میان روش‌های پزشکی برای جوانسازی پوست، تکنیک‌هایی وجود دارند که نتایجی فوری برای متقاضیان به همراه داشته و در کمترین زمان ممکن آن‌ها را به هدف خود می‌رساند. 

تنها نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید آن است که اغلب عوارض هرکدام از این روش‌ها بیشتر به آماتور بودن پزشک یا استاندارد نبودن کلینیکی ارتباط دارد که برای تزریق انتخاب می‌کنید. این عوارض را به حداقل برسانید. بااین‌حال بیایید برخی از این شیوه‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم.

تزریق ژل 

یکی از تکنیک‌هایی که به خوبی توانسته جای خود را در میان تکنیک‌های جوانسازی پوست صورت باز کند، استفاده از ژل‌ها یا فیلرهایی است که در خطوط و چروک‌های پوست تزریق می‌شود و می‌تواند حجم مورد نظر را به صورت بازگرداند. این ژل‌ها مصنوعی و از پیش تولید شده هستند و مزایا و معایب مختص به خود را دارند که در جدول زیر آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مزایای تزریق ژل

معایب تزریق ژل

هم چروک‌ها را از بین برده و هم برای حجیم‌سازی برخی مناطق مانند لب استفاده می‌شوند.

روشی دائمی محسوب نمی‌شود و نیاز به چکاپ دارد.

نیاز به عمل جراحی نداشته و بلافاصله پس از تزریق به زندگی عادی باز خواهید گشت.

می‌تواند عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشد.

باعث بازیابی کلاژن و تحریک تولید آن می‌شود.

نیاز است که توسط پزشک تزریق شود و خودتان قادر به انجام این کار در منزل نیستید.

 

تزریق چربی

منظور از تزریق چربی، انتقال چربی از یک بخش بدن (اغلب شکم و پهلو( به بخش دیگر آن است. در صورتی که در یکی از اندام‌ها دچار تجمع چربی شده باشید، این ماده می‌تواند از آن ناحیه استخراج شده و به چروک‌های پوستی تزریق شوند. در این روش، شاید حجم اولیه بسیار زیاد باشد؛ اما چون سلول‌های چربی پس از مدتی جذب می‌شوند، کمی حالت طبیعی‌تری به خود خواهد گرفت. مزایا و معایب این روش چیست؟

مزایای تزریق چربی

معایب تزریق چربی

از آنجا که چربی از بدن خود فرد است، خطر واکنش آلرژیک را در پی ندارد.

بسته به میزان چربی موجود در بدن، میزان حجم دهی یا از بین بردن چروک‌ها محدود خواهد بود. 

این تکنیک، روش بسیار مفیدی برای کانتورینگ بدن است.

بین 30 تا 50 درصد چربی تزریق شده جذب می‌شود و اگر محاسبات اولیه پزشک درست نباشد، نتیجه مطلوب نبوده و نیاز به تکرار دارد.

در این روش اسکار باقی مانده از تزریق بسیار کم است و تنها در ناحیه گیرنده و اهداکننده ایجاد می‌شود. 

این روش به خودی خود، لیفت به همراه ندارد و اگر دچار افتادگی پوست هستید نیاز است تا از روش‌های تکمیلی استفاده کنید. 

نسبت به سایر روش‌ها ایمن‌تر و مناسب‌تر است. 

دوره نقاهت بسیار کمتری نسبت به روش‌های جراحی دارد. 

نتایج حاصل از این روش بسیار ماندگار است و پس از پروسه جذب، نتیجه نهایی به قوت خود باقی خواهد ماند.

 

 

تزریق بوتاکس

یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد بالای 30 سال، استفاده از بوتاکس است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن، خطوط ریز و چروک‌های موجود را از بین ببرد. این روش ماهیچه مورد نظر را از کار انداخته و در نهایت باعث از بین رفتن خطوط شده و در نتیجه شاخص سنی بسیار کاهش می‌یابد. 

مزایای تزریق بوتاکس

معایب تزریق بوتاکس

این روش کاملاً غیرتهاجمی است.

ممکن است در محل تزریق کبودی ایجاد شود.

نتایج آن به سرعت قابل مشاهده است.

واکنش آلرژیک ممکن است به همراه داشته باشد. 

مزایای جانبی مانند کاهش تعریق و درمان سردرد میگرنی را به همراه دارد.

اگر درست تزریق نشود، احتمال بروز سردرد در متقاضی بسیار بالا است.

می‌تواند باعث زیبایی کلی در چهره شود.

ممکن است فرد دچار پتوز پلک یا ابرو شود.

 

هایفوتراپی، میکرونیدلینگ یا تزریق ژل؟ بهترین روش جوانسازی پوست برای شما کدام است؟

روش‌های بسیار زیادی برای جوانسازی پوست صورت وجود دارند، بااین‌حال سؤال اصلی این است که شما کدام روش را انتخاب می‌کنید؟ تنها نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که بهترین روش جوانسازی برای شما، بسته به نظر پزشک می‌تواند متفاوت باشد. هر کدام از این روش‌ها برای انتخاب، نیازمند شاخص‌ها و فاکتورهای مشخصی هستند که پزشک مسئول تصمیم‎‌گیری نهایی آن خواهد بود. در میان همه روش‌ها سه روش هایفوتراپی، میکرونیدلینگ و تزریق ژل از طرف‌داران بیشتری برخوردار هستند؛ به همین دلیل ما ابتدا این سه روش را به صورت خلاصه معرفی کرده و سپس آن‌ها را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

  • هایفوتراپی: سونوگرافی متمرکز با شدت بالا، در واقع نام کامل روش HIFU تراپی است. در این روش که کاملاً غیرتهاجمی است، با کمک انرژی اولتراسوند، تولید کلاژن را تحریک کرده و باعث جوانسازی می‌شود. این انرژی به اعماق پوست و لایه‌های بنیادی تابانده می‌شود تا به هدف مدنظر دست پیدا کند. به‌این‌ترتیب هم پوست مستحکم‌تر شده و هم باعث لیفت خواهد شد. در نهایت شاهد از بین رفتن افتادگی و چروک پوست هستید.
  • میکرونیدلینگ: این روش به عنوان شیوه‌ای برای القای کلاژن به کار می‌رود. برای این کار، از دستگاهی استفاده می‌شود که دارای نیدل یا همان سوزن‌‌های بسیار ریز است. با کمک این ابزار، آسیب‌هایی بر روی پوست ایجاد می‌شود تا بدن روند بهبودی طبیعی زخم را آغاز کند. همین کار کمک می‌کند تا الاستین و کلاژن تولید شده و باعث جوانسازی پوست شود. از طرفی منافذ ایجاد شده باعث جذب سرم‌هایی می‌شود که به صورت موضعی بر روی پوست استعمال می‌کنید. 
  • تزریق ژل:  در این روش برخی فیلرها و ژل‌های مصنوعی به زیر پوست تزریق شده و در نتیجه بخش مورد نظر را حجیم‌تر خواهد کرد. 

هایفوتراپی

میکرونیدلینگ

تزریق ژل

فناوری مورد استفاده

انرژی اولتراسوند

تحریک مکانیکی به کمک دستگاه

کمک گرفتن از سرنگ‌های مخصوص برای تزریق مواد به زیر پوست

عمق درمان

لایه‌های عمیق پوست

لایه‌های بالاتر را تحریک می‌کند

بالاترین لایه زیر پوست تزریق می‌شود.

نواحی درمان

لیفت کردن صورت، گردن

همه نواحی بدن و صورت

برای حجم دادن به اندام‌های مختلف بدن

دوره نقاهت

ایجاد تورم موقت

بهبود کامل به چند هفته زمان نیاز دارد

زمان بهبودی بسیار کم بوده و پس از 48 ساعت تقریبا دوره نقاهت پایان می‌یابد.

ایمنی

روشی ایمن است

ایمنی بالایی دارد؛ اما اگر در محل معتبر انجام نشود احتمال عفونت زیاد است

ایمنی مناسبی دارد؛ اما اگر مواد نامناسب باشند یا در محل غیرمعتبر انجام شود احتمال واکنش آلرژیک و عفونت زیاد است.

 

جوانسازی پوست با لیزر: همه چیز درباره انواع لیزر و کاربردهای آن‌ها

روش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به افراد کمک کنند تا جوانی خود را به دست آورده و از چروک‌های خود فرار کنند. استفاده از لیزر، یکی از تکنیک‌هایی است که علاوه بر جوانسازی، می‌تواند لکه‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض خورشید، آکنه یا افزایش سن را از بین ببرد. لیزردرمانی خطوط سطحی و عمیق را از بین برده و حتی رنگ پوست را بهبود خواهد بخشید. ویژگی مهم این روش در آن است که می‌تواند به لایه‌های مختلفی دست پیدا کرده و مشکلات پوستی را درمان کند. 

لیزر می‌تواند با کمک متمرکز کردن پرتوهای نور، لایه‌برداری کرده و پوست را جوان کند. این روش جوانسازی پوست صورت، انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی‌ها و مختصات مخصوص به خود را داشته و می‌توانند برای هدف خاصی مورد استفاده قرار گیرند. این انواع عبارت هستند از:

  • لیزر ابلیتیو: در این روش، پزشک با کمک لیزر تنها لایه‌های بالایی را از بین برده و چین و چروک‌های بسیار عمیق را درمان می‌کند. این نوع لیزر قدرت بسیار زیادی دارد؛ اما دوران نقاهت آن نیز بسیار طولانی‌تر است. هر نوع مختلفی از پوست با هر نوع لکه و مشکلی می‌تواند از این روش استفاده کند تا هم سفت شده و هم لایه‌برداری انجام شود. متقاضیان این روش، ممکن است مدت کوتاهی پوستی قرمز داشته‌ باشند؛ اما نتیجه بسیار شگفت‌انگیز است.
  • لیزر غیر سایشی: در این نوع از لیزر با کمک CO2، بدون اینکه اپیدرم آسیب ببیند، به بافت‌های زیرین می‌توان دست پیدا کرد. این روش بهترین گزینه برای حذف موهای زائد بوده و می‌تواند در تحریک تولید کلاژن نیز بسیار مفید واقع شود. برخی با کمک این شیوه رنگ پوست خود را بهبود می‌بخشند. 

لیزر ابلیتیو

لیزر غیر سایشی

عمق مورد نظر

لایه سطحی و از بین بردن اپیدرم

برای لایه‌های زیرین پوست

دوران نقاهت

ممکن است چند هفته به طول بینجامد

در عرض چند روز دوران نقاهت تمام می‌شود

موارد استفاده

مناسب برای چروک‌های عمقی و انواع لکه

مناسب برای حذف موهای زائد و ترمیم رنگ پوست

 

جوانسازی پوست بدون جراحی: روش‌های غیرتهاجمی برای داشتن پوستی جوان‌تر

شما هم می‌توانید پوست خود را بدون جراحی جوان کنید و از زیبایی خود نهایت لذت را ببرید. داشتن پوستی زیبا و جوان، تنها نیاز به عمل ندارد. شیوه‌هایی مانند تزریق ژل دائمی و چربی، تزریق بوتاکس، لیزردرمانی، میکرونیدلینگ و هایفوتراپی از مهم‌ترین اقدامات پزشکی هستند که با وجود سرعت نتیجه‌بخشی؛ اما هیچ عملی نیاز ندارند. از میان این روش‌ها، هر کدام مزایا و معایب خاصی دارند. این که شما کدام روش جوانسازی پوست صورت را انتخاب می‌کنید، تنها به پزشک و متخصصی که این کار را انجام می‌دهد بستگی دارد. بهتر است برای انتخاب روش بهتر، با پزشکان کلینیک رز تماس بگیرید و زیبایی را به خود هدیه دهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها