کد خبر : 209551
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵

خرید ملک در امارات بهتر است یا ترکیه؟

خرید ملک در امارات بهتر است یا ترکیه؟

خرید ملک در امارات بهتر است یا ترکیه؟ صدور ویزای طلایی امارات برای سرمایه‌گذاران ملکی و قیمت مناسب املاک در کشور ترکیه، دلایل مهمی برای انتخاب این کشورها برای سرمایه‌گذاری هستند؛ اما تنها این دلایل نیستند که ایرانیان را به خرید ملک در این دو کشور ترغیب می‌کنند! اگر به فکر خرید یک آپارتمان کوچک

خرید ملک در امارات بهتر است یا ترکیه؟

صدور ویزای طلایی امارات برای سرمایه‌گذاران ملکی و قیمت مناسب املاک در کشور ترکیه، دلایل مهمی برای انتخاب این کشورها برای سرمایه‌گذاری هستند؛ اما تنها این دلایل نیستند که ایرانیان را به خرید ملک در این دو کشور ترغیب می‌کنند! اگر به فکر خرید یک آپارتمان کوچک یا یک خانه ویلایی در کشوری دیگر هستید، می‌توانید یکی از این کشورها را انتخاب کنید؛ اما کدام یک؟

رونق بازار مسکن در دبی و استانبول، آن‌ها را به دو مقصد طلایی و جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده و روزبه‌روز به آمار ایرانیانی که در این دو کشور ملک می‌خرند، افزوده می‌شود؛ تا آنجا که آمار خرید ملک در امارات در 5 سال گذشته حدود 2.5 برابر شده است. شما باید دانش کافی در مورد زندگی در دبی و ترکیه و خرید ملک در آنجا را داشته باشید تا بتوانید در هر یک از این کشورها املاک و مستغلات خریداری کنید؛ همچنین پیشنهاد می‌کنیم با مزایا و معایب زندگی در امارات بیشتر آشنا شوید.

خرید ملک در دبی یا ترکیه؟

گرفتن اقامت در هر یک از این کشورها، دسترسی به سطح بالاتری از امکانات اقامتی، پرداخت اجاره کمتر و احساس امنیت بیشتر را به دنبال دارد که همه این مزایا می‌توانند از سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات این دو کشور حاصل شوند. در واقع اقامت دبی از طریق تمکن مالی، ایده خوبی برای مهاجرت به این شهر است. از آنجایی که امارات و ترکیه اقتصادهای قوی و توسعه یافته‌ای دارند، خرید ملک و سرمایه‌گذاری در هر یک از این کشورها می‌تواند به کسب درآمد بیشتر و بهبود وضعیت مالی شما کمک کند.

خرید ملک در امارات بهتر است یا ترکیه؟

خرید ملک و سرمایه‌گذاری در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه در آنجا امکان‌پذیر است؛ البته این اقامت تابع یکسری معیارها و دستورالعمل‌ها است؛ به عنوان مثال، برای اینکه شما واجد شرایط اقامت موقت شوید، خانه‌ای که می خواهید خریداری کنید باید حداقل 75000 دلار ارزش داشته باشد تا واجد شرایط اخذ اقامت شوید. این مبلغ برای کسانی که به دنبال اقامت دائم هستند، بیش از 400000 دلار است!

اگر در در ترکیه ملک خریداری کنید، می‌توانید از مزیت افزایش ساخت و ساز و سطوح تقاضای این کشور استفاده کنید. این مزیت به شما اجازه می‌دهد تا از افزایش قیمت ملک خود سود ببرید. همچنین می‌توانید املاک و مستغلات را در محبوب‌ترین شهرهای توریستی ترکیه خریداری کنید و سپس آن را به گردشگران و مسافران اجاره دهید. از آنجا که ترکیه آرزوی پیوستن به اتحادیه اروپا را دارد، شیوه زندگی مشابهی را در پیش گرفته است. با خرید املاک و مستغلات در ترکیه، جایی که کیفیت زندگی در آن مناسب است، می‌توانید سطح راحتی و رفاهی را که به دنبال آن هستید، به دست آورید.

خرید ملک در دبی یا ترکیه؟

خرید ملک و سرمایه‌گذاری در امارات

در صورت سرمایه گذاری در دبی با خرید ملک، می‌توانید اقامت امارات متحده عربی را برای مدت 2 سال دریافت کنید. به این ترتیب، شما باید 3 ماه پس از خرید ملک خود، درخواست اقامت را به دولت ارائه دهید. همچنین باید کشورهایی را که می‌توانید با اقامت امارات به آنها سفر کنید، بشناسید؛ بنابراین خرید ملک برای گرفتن این اقامت به شما کمک زیادی می‌کند.

ارزش خانه را دولت تعیین می‌کند و اگر بیش از 1 میلیون درهم باشد، شما واجد شرایط اقامت در دبی خواهید بود. در دسترس بودن ویزای طلایی یکی از عواملی است که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد ترجیح خرید ملک در دبی یا ترکیه در نظر گرفته شود؛ این عامل هم قابل توجه و هم مفید است!

ویزای طلایی امارات متحده عربی یک نوع ویزا است که مزایای انحصاری زیادی را ارائه می دهد؛ بنابراین اگر اخذ اقامت دبی از طریق خرید خانه‌ علاقه‌مند هستید، به لیستی از توسعه‌دهندگان ملک در امارات نیاز دارید. اگر ویزای طلایی امارات متحده عربی دارید، می‌توانید تا 10 سال در دبی بمانید و از مزایای این ویزا برای خود و خانواده‌تان بهره ببرید.

یکی از مزایای گلدن ویزای امارات متحده عربی این است که برای خانواده شما بسیار مفید است. سرمایه‌گذاران، بنیان‌گذاران شرکت‌ها، بازنشستگان، افراد با توانایی‌های فوق‌العاده، دانشجویان برجسته و فعالان حقوق بشر همگی واجد شرایط دریافت ویزای طلایی امارات هستند.

مقایسه زندگی در دبی و ترکیه

امارات و ترکیه از نظر گردشگری، اقتصاد، جامعه و بسیاری چیزهای دیگر به عنوان کشورهایی پیشرفته در نظر گرفته می‌شوند. این امکان وجود دارد که نتوانید تعیین کنید که خرید ملک در دبی بهتر است یا ترکیه! اما با مقایسه زندگی در این دو کشور می‌توانید تصمیم‌گیری خود را دقیق‌تر انجام دهید. همچنین آشنایی با درآمد ماهانه یک کارگر ساده در امارات و مقایسه آن با ترکیه به شما کمک می‌کند تا بهتر تصمیم بگیرید.

در مقایسه با ترکیه، هزینه‌های زندگی در دبی بیشتر است. با توجه به افزایش تعداد خدمات و گزینه‌های بیمه در دسترس برای مهاجران خارجی در دبی، هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی در امارات متحده عربی بیشتر از ترکیه است؛ البته این را هم در نظر بگیرید که کیفیت خدمات درمانی که در امارات ارائه می‌شوند، بسیار بالاتر از خدمات درمانی کشور ترکیه برای مهاجران است.

هزینه های اجاره ملک در دبی و ترکیه هم بالا هستند و به همین دلیل است که مهاجران ترجیح می‌دهند که به جای اجاره، ملکی را خریداری کنند که هم هزینه‌های خود را کاهش دهند و هم بتوانند اقامت کشور مورد نظر خود را راحت‌تر دریافت کنند.

مقایسه زندگی در دبی و ترکیه

نرخ بیکاری و اقتصاد در دبی و ترکیه

ترکیه به عنوان یکی از کشورهای صنعتی در حال رشد در نظر گرفته می‌شود و نرخ بیکاری آن بیشتر از دبی است. نرخ بیکاری ترکیه نزدیک به 12.94 درصد است که بسیار بالاتر از نرخ بیکاری در امارات متحده عربی (2.45 درصد) است و همین موضوع بر اقتصاد دبی تأثیرات بسیار خوبی بر جای گذاشته است. آمارهای سال‌های گذشته نشان می‌دهند که میانگین امید به زندگی در ترکیه برای مردان 73 سال و برای زنان 78 سال است. در دبی، میانگین امید به زندگی برای مردان 78 سال و برای زنان 80 سال است. در مقایسه با ترکیه، امید به زندگی در امارات متحده عربی تقریباً 3.3 سال بیشتر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها