کد خبر : 6062
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸

آزادراه خرم‌آباد- اراک جذابیت برای ورود سرمایه‌گذاران و مسافران ایجاد می‌کند

آزادراه خرم‌آباد- اراک جذابیت برای ورود سرمایه‌گذاران و مسافران ایجاد می‌کند

  مدیرعامل شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد- اراک گفت: این پروژه جذابیت برای ورود سرمایه‌گذاران و مسافران ایجاد می‌کند. محمد شاهوردی امروز دهم مرداد ماه در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد اظهار کرد: این پروژه در مسیر امتداد کریدور آزادراهی شمال به جنوب است  که بندر انزلی را به  بندر امام خمینی

آزادراه خرم‌آباد- اراک جذابیت برای ورود سرمایه‌گذاران و مسافران ایجاد می‌کند

  مدیرعامل شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد- اراک گفت: این پروژه جذابیت برای ورود سرمایه‌گذاران و مسافران ایجاد می‌کند.

محمد شاهوردی امروز دهم مرداد ماه در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد اظهار کرد: این پروژه در مسیر امتداد کریدور آزادراهی شمال به جنوب است  که بندر انزلی را به  بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند.

مدیرعامل شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد- اراک اضافه کرد: در این پروژه ۱۷ میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۶.۵ میلیون متر مکعب خاکریزی، ۵۷۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و  ۹۰۰ هزار تن آسفالت ریزی شده است.

وی  با بیان اینکه پروژه پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد قسمت مهمی از کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود، ادامه داد: در مجموع مسیر لرستان ۶۸ کیلومتر بوده که در سه قطعه ساخته شده و دارای  چهار تونل در باند (خط) رفت و برگشت به طول ۷.۵ کیلومتر، ۱۵ دستگاه پل بزرگ به طول ۴۷۸ متر و ۲۰۲ پل کوچک به طول ۵۷۰ متر و ۱۱ پارکینگ است.

شاهوردی با بیان اینکه اولین و طویل ترین تونل آزادراهی سه خطه کشور در این مسیر احداث شده است، عنوان کرد: قطعات ساخته شده در لرستان از محدوده روستای دهکر  تا خرم‌آباد سبب کاهش ۳۲ کیلومتری شده که در مجموع   زمان سفر از خرم‌آباد به اراک  را ۴۵ دقیقه کاهش می‌دهد و این درحالیست که مسیر قبلی خرم آباد – بروجرد دارای سه گردنه زاغه، هرو و رازان است که در فصل سرما تردد در این گردنه‌ها مشکل است.

مدیرعامل شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد- اراک بیان کرد: این پروژه  نوید بخش شکوفایی برای لرستان است و جذابیت برای ورود سرمایه‌گذاران و مسافران ایجاد می‌کند.

وی گفت:  ۲.۴ هزار میلیارد تومان در سه قطعه آزادراهی  در لرستان هزینه شده که ارزش روز آن ۵.۵ هزار میلیارد تومان است.

شاهوردی بیان کرد:  این پروژه با مشارکت ۴۰ درصدی  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و ۶۰ درصدی دولت اجرا شده و  قطعه یک آن در استان مرکزی قرار دارد که تاکنون احداث نشده است.

مدیرعامل شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد- اراک با بیان اینکه در نقاط تعیین شده (نقاطمه‌گیر، عوارضی و تبادل‌ها)   این پروژه روشنایی‌ها نصب خواهد شد،  اضافه کرد: تونل این مسیر خود تهویه است و همچنین تهویه‌ای را برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تا کنون ۶۰ جت‌فن در تونلها نصب شده و بین ۱۰ تا ۱۵ روز طول می‌کشد تا جت‌فن‌ها به صورت کامل نصب شوند و چنانچه نواقصی در مسیر باشد آن‌ها نیز مرتفع خواهند شد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها