کد خبر : 2961
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های برقی آبی در فارس

آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های برقی آبی در فارس

 طی مراسمی در قالب پویش “الف-ب ایران” در ارتباطی ویدئوکنفرانسی، به دستور رئیس جمهوری اتمام عملیات اجرایی اتمام عملیات اجرایی و بهره‌برداری از 5 پروژه برقی- آبی مرتبط با وزارت نیرو، در استان فارس اعلام شد. به گزارش ایسنا، صبح شنبه دوم مرداد و در هفته چهاردهم از پویش “هر هفته- الف ب ایران” طی

آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های برقی آبی در فارس

 طی مراسمی در قالب پویش “الف-ب ایران” در ارتباطی ویدئوکنفرانسی، به دستور رئیس جمهوری اتمام عملیات اجرایی اتمام عملیات اجرایی و بهره‌برداری از 5 پروژه برقی- آبی مرتبط با وزارت نیرو، در استان فارس اعلام شد.

به گزارش ایسنا، صبح شنبه دوم مرداد و در هفته چهاردهم از پویش “هر هفته- الف ب ایران” طی مراسمی ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس جمهوری و مقام‌های استان فارس، سه پروژه مرتبط با صنعت برق و 2 پروژه مرتبط با صنعت آب، در این استان به بهره‌برداری رسید.

معاون عمرانی استانداری فارس در مراسم بهره‌برداری از آبرسانی به شهر زرین‌دشت بیان کرد: پروژه آبرسانی به مرکز شهرستان زرین‌دشت در طول ٤١ کیلومتر اجرایی شده که شامل شهر حاجی آباد و روستاهای در مسیر است.

محمودرضا رضایی کوچی با بیان اینکه این پروژه در مقیاس وسیع تری طراحی شده و پس از حاجی آباد، آبرسانی به شهرهای دبیران و قیر هم در دستور کار قرار دارد، گفت: ١٢٠ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش‌بینی و هزینه شده است.

او ادامه داد: کل آب مورد نیاز پروژه‌هایی که در حوزه شهرستان زرین دشت اجرا می‌شود از سد رودبال تامین می‌شود و در فازهای بعدی دیگر شهرها از این پروژه مرتفع خواهند شد.

معاون عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: سد رودبال از جمله سدهای بزرگی است که ٨٢ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که بیش از ٣٠ میلیون متر مکعب آن مربوط به تخصیص آب شهرستان‌های فسا، استهبان، زرین‌دشت و داراب است.

رضایی خاطرنشان کرد: در سال ٩٨ نیز آبرسانی به شهر داراب در دستور کار قرار گرفت که متعاقب آن آبرسانی به شهر ایج از استهبان و شهر فسا نیز مطرح شد که بخش
‌هایی از آن اجرایی شده و ادامه این پروژه، سایر شهرها از آب تامین شده، استفاده خواهند کرد.

او با بیان اینکه پروژه سد هایقر در حداقل زمان ممکن اجرایی شد و کارفرما پیمان شرکت آب منطقه‌ای فارس است، گفت: با توجه به خشکسالی‌هایی که در این منطقه حادث شده، مردم از چاههای محلی استفاده می‌کردند که
با اجرای پروژه، شرایط مناسبی در مقایسه با شرایط قبلی ایجاد شده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها