کد خبر : 5253
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

آمریکا نگرانی درباره جاسوس‌افزار پگاسوس را به تل‌آویو منتقل کرد

آمریکا نگرانی درباره جاسوس‌افزار پگاسوس را به تل‌آویو منتقل کرد

یک مقام ارشد دولت بایدن در دیدار با مقام‌های اسرائیلی، نگرانی کاخ سفید را درباره استفاده دولت‌های سراسر جهان از بدافزار جاسوسی شرکت اسرائیلی ان.اس.او موسوم به “پگاسوس” به منظور رصد فعالان و خبرنگاران ابراز کرد. به گزارش ایسنا، پایگاه خبری آکسیوس و روزنامه واشنگتن پست گزارش دادند که برت مک‌گرک، مشاور ارشد دولت بایدن

آمریکا نگرانی درباره جاسوس‌افزار پگاسوس را به تل‌آویو منتقل کرد

یک مقام ارشد دولت بایدن در دیدار با مقام‌های اسرائیلی، نگرانی کاخ سفید را درباره استفاده دولت‌های سراسر جهان از بدافزار جاسوسی شرکت اسرائیلی ان.اس.او موسوم به “پگاسوس” به منظور رصد فعالان و خبرنگاران ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری آکسیوس و روزنامه واشنگتن پست گزارش دادند که برت مک‌گرک، مشاور ارشد دولت بایدن در امور خاورمیانه در جلسه با زهار پالتی، یک مقام دفاعی ارشد اسرائیل، نگرانی‌های کاخ سفید را درباره استفاده دولت‌ها از جاسوس‌افزار پگاسوس به ویژه آنهایی که روابط نزدیکی با آمریکا دارند، مطرح کرده است.

این مقام رژیم صهیونیستی به مشاور بایدن گفته است که این جنجال را با “جدیت” بررسی میکنند و تل آویو بررسی میکند که آیا باید قوانین مربوط به نحوه فروش سلاح‌های سایبری تهاجمی به دولت‌های دیگر را تغییر دهد یا خیر.

براساس قوانین کنونی، وزارت جنگ اسرائیل درخواستها برای مجوزهای صادرات را پیش از فروش فناوری جاسوسی ان.اس.او به یک کشور خارجی بررسی میکند. ان.اس.او این بررسی‌ها را سختگیرانه دانسته و گفته وضعیت حقوق بشری کشور خریدار را در نظر میگیرد.

این تحولات دو هفته پس از انتشار گزارش گاردین و ۱۶ رسانه دیگر در مورد درز شماره تماس‌های اشخاصی که گمان میرود از سوی مشتری‌های ان.اس.او از جمله عربستان، امارات و مجارستان برای رصد انتخاب شده بودند، رخ می‌دهد.

شماره تلفن‌های رئیس جمهوری فرانسه و نماینده بایدن در امور ایران هم جزو ده‌ها هزار شماره تلفنی بود که ظاهرا اهداف مشتری‌های ان.اس.او بودند. بررسی‌ها نشان داد که گوشی تلفن همراه بسیاری از این افراد با بدافزار پگاسوس آلوده شده یا برای نفوذ به آن تلاش شده بود. وقتی نرم افزار پگاسوس شرکت ان.اس.او یک گوشی را آلوده کند، دولتهایی که از آن استفاده میکنند میتوانند به اطلاعات تماس، مکالمات، تصاویر و موقعیت فرد هدف دسترسی پیدا کنند و آن گوشی به یک شنود متحرک تبدیل میشود.

روزنامه واشنگتن پست پنجشنبه گزارش داد که یک مقام اسرائیلی در روزهای اخیر تماس مقامهای آمریکایی و اسرائیلی درباره یافته‌های این گزارش جنجالی را تایید کرده است و مقامهای اسرائیلی به همتایان آمریکایی خود گفته اند که این مساله جدی گرفته میشود.

رژیم صهیونیستی هم تحقیقات خودش را در خصوص این مساله آغاز کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها