کد خبر : 1631
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱:۱۸

اتوبوس حامل خبرنگاران واژگون شد/ ۲ فوتی و ۲۱ مجروح

اتوبوس حامل خبرنگاران واژگون شد/ ۲ فوتی و ۲۱ مجروح

اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست که برای بازدید از دریاچه ارومیه اعزام شده بودند، دچار سانحه شده و تعدادی از خبرنگاران در این حادثه مصدوم شده‌اند. مهدی ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در

اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست که برای بازدید از دریاچه ارومیه اعزام شده بودند، دچار سانحه شده و تعدادی از خبرنگاران در این حادثه مصدوم شده‌اند.

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در ارومیه،اظهار کرد: ساعت ١٨:٠٠ امروز یک دستگاه اتوبوس در محور ارومیه واژگون شد و مسافران این اتوبوس شامل تیم خبرنگارانی بودند که به دریاچه ارومیه اعزام شده بودند.

وی افزود: ۳ تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند.تیم امداد هوایی آذربایجان شرقی در حالت آماده باش هستند و در حال حاضر این حادثه ٢١ نفر مصدوم و دو نفر فوتی داشته است.

اتوبوس حامل خبرنگاران واژگون شد/ سه فوتی و چند مجروح برآورد اولیه حادثه

یک منبع آگاه همچنین یادآور شد: مهشاد کریمی، ریحانه یاسمنی از فوت شدگان این حادثه تا این لحظه هستند، امیدواریم حال سایر خبرنگاران رو به بهبودی رود.

اتوبوس حامل خبرنگاران واژگون شد/ سه فوتی و چند مجروح برآورد اولیه حادثه

همچنین محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات  نیز در گفت وگو با خبرنگار ما یادآور شد: حال ۶ نفر از این مصدومان نیز وخیم است.

اتوبوس حامل خبرنگاران واژگون شد/ سه فوتی و چند مجروح برآورد اولیه حادثه

توضیحات سازمان حفاظت محیط زیست درباره حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده؛

با دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه از صبح امروز تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های عمرانی این ستاد آغاز شد.

گروه اعزامی از تهران پس از رسیدن به ارومیه با اتوبوس تهیه شده توسط اداره‌کل محیط زیست استان آذربایجان غربی برای بازدید از تونل زاب در شهرستان پیرانشهر اعزام شدند.

ظهر امروز خبرنگاران از طریق لوکوموتیو وارد تونل شدند و پس از بازدید از تونل زاب حوالی ساعت ۶ بعدازظهر برای استراحت و صرف ناهار به محل سد کانی‌سیب مراجعت می‌کنند که متاسفانه اتوبوس حامل خبرنگاران و تیم اعزامی بر اثر نقص فنی واژگون می‌شود.

بعد از این حادثه تلخ بلافاصله نیرو‌های امدادی هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام می‌شوند و مصدومان را به بیمارستان امام‌خمینی شهرستان نقده اعزام می‌کنند.

در این حادثه ۱۷ نفر دیگر دچار مصدومیت شدند که ۴ نفر از این مصدومان جهت ادامه مداوا به ارومیه اعزام شدند و ۱۳ نفر دیگر به صورت سرپایی در حال مداوا هستند.

عیادت رییس سازمان محیط زیست از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست با حضور در بیمارستان امام خمینی ارومیه از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در حوالی شهرستان نقده عیادت کرد.

اتوبوس حامل خبرنگاران واژگون شد/ ۲ فوتی و ۲۱ مجروح

رییس سازمان حفاظت محیط زیست که برای پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران به منطقه سفر کرده با حضور در بیمارستان امام خمینی ارومیه ضمن عیادت از مصدومان این حادثه تلخ در حال پیگیری علل حادثه و رسیدگی به وضعیت سایر خبرنگاران است.

پیام تسلیت استاندار تهران در پی درگذشت دو خبرنگار

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در پی درگذشت دو خبرنگار ایسنا و ایرنا در سانحه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی، پیام تسلیتی صادر کرد.
متن پیام بدین شرح است:
«انالله و اناالیه راجعون
ضایعه تلخ و تأسف بار درگذشت خبرنگاران ایرنا و ایسنا خانم‌ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی در سانحه اتوبوس در آذربایجان غربی موجب تاثر و تالم عمیق شد
اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار این عزیزان ،جامعه رسانه ای کشور و استان تهران به ویژه خبرگزاری های ایرنا و ایسنا از خداوند منان آمرزش و رحمت الهی برای درگذشتگان و سلامتی برای مصدومان این حادثه تلخ خواستارم .»

انوشیروان محسنی بندپی
استاندار تهران

پیام تسلیت رئیس پلیس تهران در پی درگذشت دو خبرنگار

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر ‌درگذشت دو تن از خبرنگاران در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعزامی به استان آذربایجان غربی ( مرحومه مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و مرحومه ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا )را به اصحاب رسانه و بازماندگان داغدار آنان تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای این دو عزیز فقید رحمت و غفران واسعه الهی و برای مصدومان این حادثه، عافیت و سلامت خواستارم.
سردار حسين رحیمی رئیس پلیس پایتخت

سخنگوی قوه قضاییه نیز با صدور پیامی فوت دوتن از خبرنگاران در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در محور ارومیه_نقده را تسلیت گفت،اسماعیلی در تماس تلفنی با رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به بررسی ابعاد مختلف این حادثه پرداخت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها