کد خبر : 2456
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲

ادامه مشکلات خوزستان و گلایه رهبری/تاخیر در مذاکرات؛ تحلیل‌ها و توصیه‌ها

ادامه مشکلات خوزستان و گلایه رهبری/تاخیر در مذاکرات؛ تحلیل‌ها و توصیه‌ها

مشکلات خوزستان و مذاکرت برجامی از موضوعات و اخبار پربازدید ۳۱ تیر و۱مرداد سرویس سیاسی ایسنا بود، که جزییات آن در ادامه می‌آید. صبح امروز (جمعه) رهبر انقلاب نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا را دریافت کردند و سپس در سخنان مهمی درباره مشکلات استان خوزستان بر لزوم رسیدگی فوری به وضعیت مردم این استان تاکید کردند.

ادامه مشکلات خوزستان و گلایه رهبری/تاخیر در مذاکرات؛ تحلیل‌ها و توصیه‌ها

مشکلات خوزستان و مذاکرت برجامی از موضوعات و اخبار پربازدید ۳۱ تیر و۱مرداد سرویس سیاسی ایسنا بود، که جزییات آن در ادامه می‌آید.

صبح امروز (جمعه) رهبر انقلاب نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا را دریافت کردند و سپس در سخنان مهمی درباره مشکلات استان خوزستان بر لزوم رسیدگی فوری به وضعیت مردم این استان تاکید کردند.

مقام معظم رهبری با گلایه از رعایت نشدن توصیه‌های متعدد قبلی درباره آب خوزستان و فاضلاب اهواز افزودند: اگر آن توصیه‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت مسلماً این وضع ایجاد نمی‌شد که مردم وفادار خوزستان را با وجود این‌همه امکانات و استعدادهای طبیعی و کارخانجات در استان، ناراضی و ناراحت کند.

رئیس جمهور هم در تماس تلفنی با”قاسم سلیمانی دشتکی”  استاندار خوزستان با بیان اینکه شرایط ایجاد شده در استان به دلایل کاملا ناخواسته بوده است، گفت: مردم خوب، صبور و مقاوم استان تردید نداشته باشند که دولت گوش شنوای صدای اعتراض بحق آنها است و همه سعی و تلاش خود را برای حل سریع مشکل بی آبی ناشی از خشکسالی بی سابقه کشور و انباشت مشکلات باقی مانده از سال های گذشته ، بکار خواهد بست.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی همچنین با تاکید بر این که خوزستان قلب تپنده ایران بوده و برای همه ما مهم است، تصریح کرد: مردم خوزستان مردمی هشیار و بیدار هستند، باید آنها را با عده ای که شعار ناصحیح می دهند جدا کرد. اعتراض و انتقاد در چارچوب قانون اشکالی ندارد و باید اعتراض بیان شود؛ اینها حق مردم است.

در همین رابطه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهور منتخب در نشست ویژه بررسی مسائل استان خوزستان، با ابراز ناراحتی و نگرانی عمیق خود از وضعیت مردم این استان، گفت: در استان هایی که مشکل خاص دارند، استانداران ویژه انتخاب خواهند شد تا با اختیارات ویژه بتوانند به صورت نوبه ای مسائل استان را در زمان های کوتاه با حضور در هیئت دولت مطرح و پیگیری کنند و رفع محرومیت در استان هایی مانند خوزستان و سیستان وبلوچستان در اولویت اقدامات همه دولتمردان خواهد بود. نباید کاری که امروز می توان انجام داد به فردا موکول شود.

رییس قوه قضاییه هم دستور داد تا یک هیات ارشد قضایی و اجرایی برای حل مشکل عازم خوزستان شود که جزییات مربوط به آن را می توانید در گزارش اخبار حقوقی و قضایی ایسنا بخوانید.

آزادی بازداشتی‌های حوادث اخیر در خوزستان که عمل مجرمانه نداشته‌اند، خبری بود که علی شمخانی در صفحه توییتر خود منتشر کرد و در این باره توضیح داد:‌ به نیروهای امنیتی دستور داده شد بازداشتی‌های حوادث اخیر خوزستان که عمل مجرمانه‌ای نداشته‌اند به سرعت آزاد شوند. اعتراض حق طبیعی و قابل پذیرش در جمهوری اسلامی است. مردم اجازه نمی‌دهند مشکلات داخلی بستر سوء استفاده معاندین شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی دیگر با اشاره به شرایط امروز خوزستان تاکید کرد: احساس تبعیض دردناک‌تر از خشکسالی و بی‌آبی است.

دیگر اخبار مرتبط با خوزستان را می توانید درلینک های زیر بخوانید.

چرایی بحران آب خوزستان از زبان نماینده سبزوار

باید تعهدات ۱۵ ساله برای تامین آب شرب مردم خوزستان اجرایی شود

هیچ کس نباید خشونت را راه حل بداند

باید برای رفع مشکلات خوزستان در تراز ملی چاره اندیشی کرد

خوزستان به یک نگاه ملی واقعی نیاز دارد

با وجود ۵ سد بزرگ، ٧٠٠ روستا و ٢۵ شهر خوزستان دچار تنش آبی هستند

جهانگیری به استان خوزستان می‌رود/برگزاری جلسه ستاد بحران و شورای آب و کشاورزی در اهواز

***

با توجه به اینکه هنوز تاریخی برای از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم هسته‌ای ایران و آمریکا مشخص نشده است، سخنگوی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی با بیان اینکه فرصت دادن به دیپلماسی امری مهم است، خاطرنشان کرد که گذر زمان به نفع کسی نیست. بنابراین باید از تأخیرهای بی‌مورد جلوگیری شود و در اسرع وقت و با انعطاف‌پذیری لازم به مذاکرات برگردیم.

در همین رابطه ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص ادامه مذاکرات وین برای احیای برجام گفت: همانطور که می‌دانید تاریخ برگزاری دور هفتم مذاکرات مشخص نشده است. ما بارها و بارها اعلام کرده‌ایم که آماده پیشروی در مسیر احتمالی بازگشت به پایندی مشترک به برجام هستیم و عزم لازم را داریم.

این درحالیست که به اعتقاد رحمان قهرمان‌پور کارشناس مسایل بین الملل توقف مذاکرات از سوی ایران و موکول شدن آن به دولت رئیسی، حتما بنا بر مصلحتی بالاتر از مصلحت دولت آقای رییسی و تیمش است و آن مصلحت این است که حاکمیت می‌خواهد امتیازات بیشتری در همین زمان فعلی از طرف‌های مقابل بگیرد.

از دیگر اخبار پرمخاطب، بازدید علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  از بیمارستان رضوی مشهد بود که ضمن بررسی وضعیت بخش پزشکی هسته‌ای با مسئولان و پرسنل این بیمارستان دیدار کرد.

تدابیر دولت ژاپن به منظور پیشگیری از شیوع سویه جدید ویروس کرونا در این کشور هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

بنابر اعلام دولت ژاپن، این  کشور کنترل مرزهایش را برای مسافران از برخی کشورها از جمله میانمار و ایران به منظور پیشگیری از شیوع سویه جدید ویروس کرونا تشدید خواهد کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها