کد خبر : 4789
تاریخ انتشار : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

از کاروان‌های غدیر تا مهمانی غذای گرم در عید غدیر

از کاروان‌های غدیر تا مهمانی غذای گرم در عید غدیر

 یزد در روز غدیر از میزبانی جشن های متعدد گرفته تا میهمانی شکوهمند طبخ و توزیع عذای گرم در میان مردم را تجربه کرد، هرچند به نظر می‌رسید کرونا رخت امید را از میان مردم بسته باشد. عید غدیر یکی از اعیاد بسیار فرخنده و سعید برای مسلمانان خصوصا شیعیان است؛ به طوری که در

از کاروان‌های غدیر تا مهمانی غذای گرم در عید غدیر

 یزد در روز غدیر از میزبانی جشن های متعدد گرفته تا میهمانی شکوهمند طبخ و توزیع عذای گرم در میان مردم را تجربه کرد، هرچند به نظر می‌رسید کرونا رخت امید را از میان مردم بسته باشد.

عید غدیر یکی از اعیاد بسیار فرخنده و سعید برای مسلمانان خصوصا شیعیان است؛ به طوری که در این روز مانند نوروز لباس نو پوشیده، اجیل خریده و بزرگترها خصوصا سیدها عیدی می‌دهند.

روز گذشته هم غدیر با شکوه و جلوه ویژه‌ای حتی در روزهای سردو  بی‌رمق کرونایی برگزار شد؛ به طوری که اهمیت حقیقت این عید از کوچه و خیابان شهرهای استانمان گذشت.

کاروان سنتی غدیر متشکل از هیات‌های مذهبی و نوجوانان و جوانان بسیجی و بانوان میبد پنج‌شنبه شب در کوچه‌های بافت تاریخی این شهر به حرکت درآمد و همراه با خواندن مداحی و اشعاری در وصف حضرت علی (ع) مسیر مسجد مهدیه تا مسجد جامع و امامزاده سید صدر الدین قنبر را طی کردند.

در شهرهای دیگر هم موکب‎‌ها مردم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صرف پذیرایی‌هایی مانند کیک‌های بسته بندی شده دعوت می‌کردند.

تکیه تاریخی امیرچقماق هم جشن باشکوهی را با حضور مسئولان استان به خود دید، مدینه کاظمیه هم جزو ابنیه‌ای بود که در این جشن سراسر شور میزبان مردم شد.

اما علاوه بر جشن‌هایی که در یزد کام مردم را شیرین کرد، توزیع غذا هم یکی از رسومی بود که از گذشته تاکنون همچنان انجام می‎شود.

طبخ غذا در جای جای یزد هم یکی از آدابی بود که به پاس گرامیداشت عید غدیر از سوی مردم انجام شد؛ به طوری که خانه‌های متعددی در این روز با پخت آش و ناهار و شام‌های نذری غذای غدیر را بر سر سفره‌های مردم بردند.

در طی طرح اطعام سراسری غدیر در استان یزد نیز ۳۰۰ هزار پرس غذا با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، گروه‌های جهادی، هیات‌ها و موسسات خیریه طبخ و در استان توزیع شد.

عدیر هرچند در ظاهر عیدی است که یک روز مردم ما آن را گرامی میدارند اما آثار و برکات غدیر شاید تا زمان‌های طولانی باقی می‌ماند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها