کد خبر : 2432
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

اعلام جانشینی پیامبر در غدیر امری واجب و ضروری بود

اعلام جانشینی پیامبر در غدیر امری واجب و ضروری بود

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اعلام جانشین توسط پیامبر(ص) در غدیر خم را یک فرض و امری واجب و ضروری خواند و گفت: اصحاب پیامبر در بیان حقایق غدیر کم‌لطفی کردند. آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های نماز جمعه امروز اول مردادماه ۱۴۰۰ شهر یزد ضمن تاکید بر رعایت تقوی الهی

اعلام جانشینی پیامبر در غدیر امری واجب و ضروری بود

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اعلام جانشین توسط پیامبر(ص) در غدیر خم را یک فرض و امری واجب و ضروری خواند و گفت: اصحاب پیامبر در بیان حقایق غدیر کم‌لطفی کردند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های نماز جمعه امروز اول مردادماه ۱۴۰۰ شهر یزد ضمن تاکید بر رعایت تقوی الهی و پرهیز از گناه توسط همگان، به موضوع غدیر خم پرداخت و اظهار کرد: اصحاب پیامبر(ص) پس از غدیر خم در حجه الوداع، در بیان حقایق کم لطفی کردند و مسئله غدیر را آشکارا بیان نکردند.

وی افزود: پیامبر(ص) در منطقه غدیر خم و با وجود شدت گرمای هوا حتی از آنهایی که پیشتر رفته بودند، خواست برای شنیدن این ابلاغ الهی بازگردند.

وی با اشاره به وقایع اتفاق افتاده در غدیر خم، گفت: معتقدیم که اعلام جانشینی پیامبر(ص) در غدیر، یک فرض و امری واجب و ضروری است چرا که محال است پیامبر پس از ۲۳ سال زحمت به این موضوع توجه نداشته باشد و برای ادامه راه اسلام برنامه‌ای پس از رحلت خود اقدامی نکرده باشد ولی برخی این موضوع را قبول ندارند و می‌گویند پیامبر(ص) جانشینی برای خود انتخاب نکرد و مردم پس از وفات وی در این خصوص اقدام کرده‌اند.

امام جمعه یزد با بیان این روایت غدیر یک روایت موثق، معتبر و متواتر است ولی برخی حتی منکر وقوع این رویداد هستند و برخی آن را یک امر عادی ذکر کردند، تاکید کرد: چگونه قران کریم در رابطه با موضوعی که آن را عادی می‌دانند، به پیامبر اکرم(ص) می‌گوید؛ اگر آن را ابلاغ نکنی، رسالت خود را کامل نکرده‌ای؟

وی با اشاره به روایاتی در مورد اهمیت انتخاب جانشینی در حوادث متعدد قبل و پس از غدیر، گفت: آیا آینده امت نزد خداوند و پیامبرش اهمیتی نداشته که برخی بیان می‌کنند نبی الهی(ص) در روز غدیر مردم را در آن شرایط گردهم آورد تا تنها بگوید امیرالمومنین علی(ع) را دوست بدارید؟!

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنانش مردم را به داشتن کلام مستقیم و با مبنا و معنا توصیه کرد و گفت: قران کریم در آیات خود مردم را به داشتن کلام متقن و سالم توصیه می‌کند و گفتار و قضاوت صحیح را در جامعه مهم و عمل صالح را ماحصل گفتار سالم می‌داند.

 

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها