کد خبر : 5545
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵

افزایش ۴ برابری عرضه قلیان در استان مرکزی

افزایش ۴ برابری عرضه قلیان در استان مرکزی

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش ۴ برابری عرضه قلیان در استان مرکزی خبر داد. سید محمد جمالیان روز شنبه ۹ مرداد در ستاد کرونا استان مرکزی اظهار کرد: هفته گذشته در حالی افزایش ۶۱ درصدی بستری و ۴۷ درصدی در سرپایی را داشتیم که در استان مرکزی اتفاق چشمگیری برای کنترل شرایط نیفتاد. توقع

افزایش ۴ برابری عرضه قلیان در استان مرکزی

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش ۴ برابری عرضه قلیان در استان مرکزی خبر داد.

سید محمد جمالیان روز شنبه ۹ مرداد در ستاد کرونا استان مرکزی اظهار کرد: هفته گذشته در حالی افزایش ۶۱ درصدی بستری و ۴۷ درصدی در سرپایی را داشتیم که در استان مرکزی اتفاق چشمگیری برای کنترل شرایط نیفتاد. توقع بر این بود که کار ویژه ای انجام شود، اما متاسفانه هیچ اتفاقی که بتواند در کنترل این اپیدمی کمک کند رخ نداد.

وی افزود: پلمب شهربازی اراک تا ساعت ۲ و نیم بامداد به طول انجامید که واقعا جای سوال است که چرا باید انقدر طول بکشد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: تالارها همچنان بدون هیچ تعطیلی و بدون رعایت پروتکل هاودر حال فعالیت هستند که این رویه جای تبریک به صمت و اتاق اصناف دارد که هیچ نظارتی در این راستا انجام نمی دهند، بارها خواهش کردیم که تالارها تعطیل شوند چراکه اکثر بیماران در همین تالارها مبتلا می شوند و توقع داریم دستگاه قضایی به این مهم ورود کند.

جمالیان اضافه کرد: با توجه به اینکه در پیک هستیم دیگر تذکر کارساز نیست و باید به صورت عملی وارد کار شد، ورزش و جوانان باید به تعطیلی باشگاه‌ها ورود کند و قرار نیست دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی در این زمینه فعالیت کند. جشن های اعیاد و نمایشگاه ها نیز بدون رعایت پروتکل ها فعالند، برگزاری نمایشگاه در ورزشگاه انتهای هپکو وجاهت قانونی ندارد و یک تقابل ایجاد کرده و در این شرایط نمی توان از مردم انتظار رعایت پروتکل ها راوداشت.

وی با اشاره به اینکه از زمان تذکر درخصوص منع استفاده از قلیان متاسفانه عرضه آن افزایش ۴ برابری داشته بیان کرد: عدم رعایت پروتکل ها در کیوسک های پارک جنگلی شهید باهنر، سفره خانه‌ها، برگزاری مراسمات و جشن ها در سطح استان مشاهده می شود و اصلا جایز و خوشایند نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از دلایلی که همیشه شهر خمین قرمز است همین عدم توجه به فعالیت تالارها در این شهرستان است و نشان می دهد که یک جای کار می لنگد و نظارت ها در این شهرستان رها شده است.

جمالیان افزود: دو تالار در مرزیجران پلمب شده اما طبق گفته هر دوی آنها دستور تعطیلی تالارها توسط اتاق اصناف به انها اعلام نشده بوده و به آنها گفته شده با رعایت پروتکل می توانند مراسمات را برگزار کنند اما صحت این گفته ها مشخص نیست.

وی در خصوص واکسیناسیون اضافه کرد: اجرای برنامه واکسیناسیون بر اساس سند ملی است و دانشگاه های علوم پزشکی در کشور هیچگونه دخل و تصرفی در واکسیناسیون ندارند لذا هیچکدام از مدیران تقاضای واکسیناسیون خارج از سند ملی نداشته باشند چراکه امکان انجام این کار وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در سطح استان مرکزی تا کنون ۲۶۵هزار و ۷۰۳ واکسن تزریق شده که ۱۹۴ هزار و ۳۷۳ نفر آنها یک دوز و ۷۱ هزار و ۳۳۰ نفر دو دوز را دریافت کرده اند. سرعت واکسیناسیون در استان افزایش یافته و از مردم تقاضا داریم به شایعات توجه نکرده و اخبار را از منابع معتبر دریافت کنند.

جمالیان بیان کرد: واکسیناسیون برای گروه بالای ۶۵ سال سبب شده میزان بستری کمتر و احتمال مرگ و میر کاهش جدی داشته باشد که این مهم در سایر کشورها نیز مشاهده می‌شود. در فوتی های جدید فقط یک فرد ۹۶ ساله واکسینه شده وجود داشت و مابقی فوتی های بالای ۶۵ سال، تزریق واکسن نداشته اند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به مقایسه آمار بیماری کرونا در هفته چهارم تیر و هفته نخست مرداد پرداخت و گفت: با افزایش ۴۸ درصدی، موارد ابتلا به کرونا از ۲۰۷۱ مورد هفته چهارم تیرماه به ۳۰۷۳ مورد و موارد بستری نیز از ۲۰۲ مورد به ۳۲۵ مورد رسیده است که حاکی از رشد ۶۱ درصدی است. موارد سرپایی نیز از ۱۸۶۹ مورد به ۲۷۴۸ و فوتی ها از ۲۸ مورد به ۳۲ مورد افزایش یافته است.

دکتر علی علیمحمدی افزود: تا پایان هفته اول مرداد ۱۴۵هزار و ۱۷۴تست رپید انجام شده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۹۰ مورد مثبت بوده که رشد ۱۷ درصدی موارد مثبت ایجاد شده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها