کد خبر : 3071
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

انتقاد شهروندان از کمبود برخی داروهای اعصاب و روان در ایلام

انتقاد شهروندان از کمبود برخی داروهای اعصاب و روان در ایلام

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: اینکه تلاش ما مدیریت توزیع داروهای کمیاب است. دکتر «مهتاب شاهماری»  در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با کمبود داروی اعصاب و روان در داروخانه‌ها ، اظهار کرد: اقلام دارویی براساس سهمیه‌بندی به استان‌ها اختصاص می‌یابد ، اما تحریم و کمبود دارو وجود دارد ولی به

انتقاد شهروندان از کمبود برخی داروهای اعصاب و روان در ایلام

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: اینکه تلاش ما مدیریت توزیع داروهای کمیاب است.

دکتر «مهتاب شاهماری»  در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با کمبود داروی اعصاب و روان در داروخانه‌ها ، اظهار کرد: اقلام دارویی براساس سهمیه‌بندی به استان‌ها اختصاص می‌یابد ، اما تحریم و کمبود دارو وجود دارد ولی به معنای نبود دارو نیست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه تلاش ما مدیریت توزیع داروهای کمیاب است، تصریح کرد: برخی داروها مثل داروهای اعصاب و روان در چند داروخانه متمرکز می‌شوند و ممکن است بیمار پس از مراجعه به چندین داروخانه عنوان کند که دارو نیست، حال اینکه اگر بیماران با شماره ۱۹۰ که خط اطلاع‌رسانی دارویی است تماس بگیرند کارشناسان غذا و دارو در تمام زمینه‌های کمبود دارو، مشاوره دارویی، مسمومیت دارویی و به طور کلی مشاوره دارویی ناشی از مصرف دارو به آنها داده می‌شود.

وی تصریح کرد: بعضی از داروها با نسخه پزشک قابل دریافت است و به خاطر شرایط ویژه و کمبود دارویی که وجود دارد داروخانه قادر به پذیرش بیمار بدون نسخه نیست و در این وضعیت بیماران عنوان می‌کنند که دارو وجود ندارد.

شاهماری با اشاره به اینکه هر گونه کمبود یا مشکل دارویی با مسئولان ذیربط در میان گذاشته شود، خاطر نشان کرد: شماره تماس‌های ۰۸۴۳۲۲۳۲۵۲۰ یا شماره ۶-۰۸۴۳۲۲۳۲۵۲۱ در اختیار عموم جهت اعلام مشکلات مربوط به دارو و دریافت مشاوره رایگان است

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها