کد خبر : 2901
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

انهدام باند کلاهبرداری ۷۰۰ میلیاردی با پیامک‌های جعلی «برنده شدن» در زنجان

انهدام باند کلاهبرداری ۷۰۰ میلیاردی با پیامک‌های جعلی «برنده شدن» در زنجان

 رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: یک باند ۵ نفره که با ارسال پیامک «برنده شدن»، اطلاعات حساب افراد را به سرقت برده و بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده بودند، متلاشی شد. سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ماجرای انهدام باند کلاهبرداری ۷۰۰ میلیارد ریالی با

انهدام باند کلاهبرداری ۷۰۰ میلیاردی با پیامک‌های جعلی «برنده شدن» در زنجان

 رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: یک باند ۵ نفره که با ارسال پیامک «برنده شدن»، اطلاعات حساب افراد را به سرقت برده و بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده بودند، متلاشی شد.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ماجرای انهدام باند کلاهبرداری ۷۰۰ میلیارد ریالی با پیامک‌های جعلی «برنده شدن»، اظهار کرد: در پی دریافت شکایت افرادی مبنی بر برداشت غیرمجاز در قالب ارسال پیامک‌های برنده شدن در مسابقات، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتای استان در تحقیقات خود دریافتند اعضای یک باند با شگرد ارسال پیامک به طعمه‌های خود و به بهانه برنده شدن در برنامه‌های مختلف و مسابقات، کد ملی افراد را اخذ کرده و وارد حساب اینترنتی آن‌ها می‌شوند و به بهانه ارسال جوایز، کد ارسالی را دریافت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه کلاهبرداران پس از به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی، حساب افراد را خالی کرده و با جابه‌جایی مبالغ از طریق چندین حساب، اقدام به کلاهبرداری از قربانیان می‌کردند، تصریح کرد: متهمان به منظور رد گم‌کنی اطلاعات حساب افراد را در اختیار دیگران قرار می‌دادند و از آن طریق نسبت به خرید اقدام می‌کردند تا شناسایی نشوند و از طریق کارت‌های اجاره‌ای و سیم‌کارت‌های سرقتی و بی‌هویت اقدام به این کلاهبرداری می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان از دستگیری ۵ نفر از اعضای اصلی باند کلاهبرداری به روش پیامک‌های جعلی با عنوان «برنده شدن» خبر داد و گفت: متهمان بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از مال‌باختگان کلاهبرداری کرده‌اند؛ همچنین بالغ بر ۳۰۰۰ سیم‌کارت و بیش از ۲۵۰ کارت بانکی از آنان کشف و ضبط شده است.

آدینه‌لو با بیان اینکه شهروندان در راستای پیشگیری از جرایم سایبری به توصیه‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی که توسط پلیس فتا صورت می‌گیرد توجه کنند، خاطرنشان کرد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک سریعاً موضوع را از طریق تماس با مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند و شکایات و درخواست‌های خود را به صورت ۲۴ ساعته پیگیری کنند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها